המסך המפוצל

מלך הכוכב נולד

הראל מויאל הוא הכוכב הנולד, אחרי קרב צמוד מאוד. ומי הוא מלך הכוכב שלנו? במה הוא זוכה? סיכומה של התחרות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 16-08-2004
38 תגובות
זה סיפור שיש בו הכל. דרמה, מתח, שירים, ספורט, סייף, לחימה, עינויים, ענקים, מפלצות, מרדפים, מוזיקה, בריחות, ניצנים, אהבת אמת, ניסים. טוב, נו. ניסים אין. ניסים קורים רק להראל מויאל.

מקום 18. כמו כל סיפור סינדרלה טוב, צריך שמישהו יתחיל אותו במקום ה-18. אבל אתם הרי לא מצפים שנחתוך כבר עכשיו את המתח, נכון? לפני זה, צריך קצת למשוך זמן.

ובכן, מזג האוויר בחיפה היה חם ומגניב במהלך יום ראשון, ה-15/8/04, כשבביתו נטול המזגן של אדם שאוהב לקרוא לעצמו homer, התאספו ובאו השכן של חזיז, little holiday, ואחיינית מסוימת שאת שמה לא נזכיר (אבל היא הגיעה מצוידת בשלטי תמיכה בהראל סקעת). במהלך כל אותו היום התנהלו דיונים עם האמרגן של מר מנה חמה בנוגע להצטרפותו לקבינט הצפייה המורחב והמאושר, אך בדקה ה-90 הגיעה הבשורה המרה: "קבלו ביטול על החגיגות בכפר סבא". אסף אשתר לקח על עצמו את האשמה, הסתגר בביתו וסירב לענות על שאלות העיתונאים. "עוצו עיצה ותופר" היה הדבר היחיד שהסכים אשתר לחשוף, עושה זאת בשירה.

נינט עוד הספיקה להרים את הערב עם "ערב טוב ניצנים", גונבת בכך את השורה לצמד ההראלים הנרגש, לפני שגבסו שאל את הקהל המשולהב אם הם רוצים לשיר איתו שוב. בניצנים. בקהל נרשמה התמוטטות עצבים קלה עד מתונה והים המשיך להיות נוח עד גלי.

בעומר עבר סף המתח את המהירות המותרת וקיבל קנס, ורק במעלה אדומים שמרו על אופטימיות זהירה. ככה זה כשמביאים את כל תלמידי בית הספר אל כיתות האינטרנט כדי להביא אותה בהצבעות.

מויאל עוד הספיק לעצור את השיר באמצע לפני שהקהל העצום בביתו של homer זעק "ים של דמעות" משולהב, עדי הספיקה לאכזב את מאות אלפי מעריציה בביצוע בינוני עד גרוע במיוחד (וכדי להימנע מקלישאות נימנע מלציין שזה היה הסוף לסיפור שלה), וסקעת - כצפוי - שיחק אותה עם "הנני כאן" לפני שמויאל עקף אותו בסיבוב ויצא ראשון מהרחם של קשת. גבירותיי ורבותיי - כוכב נולד.

אבל את כל זה כולנו כבר יודעים. השאלות הבוערות באמת הן: מה המצב עם בוסקו? מה עם הבונוסים? מי שם את הז'יטונים על ההראל הלא נכון? ומה היה קורה אם השופטים היו מחליטים לתת לסקעת יותר מ-40,000 הקולות שלהם?

נתחיל, באופן מפתיע, עם המקום ה-18. ערב טוב, אביב. גולשים, תכירו - אביב. אביב - גולשים. אביב הוא משתתף אלמוני שהקפיד להשתתף בתחרות "מלך הכוכב" כמעט מההתחלה (הפספוס היחיד שלו היה בטופס הראשון בו זכו מתמודדים ב-15 נקודות ופתחו עליו פור). אבל אביב לא התייאש. הוא צבר 8 נקודות שלמות בשני השלבים הבאים והגיע אל המקום ה-32, נכנס לשלב השלישיות עם 42 נקודות במקום ה-22. המקום ה-18 היה המקום האהוב עליו, שם שהה אחרי השלישייה השלישית ואחרי השלישייה החמישית. את שלב השלישיות סיים אביב במקום ה-31 בלבד, במרחק של 78 נקודות מהמוביל בוסקו מנה חמה. 36 הנקודות שצבר בשלב גלגל ההצלה הקנו לו את המקום ה-20 ו-78 הנקודות שצבר בשני חצאי הגמר הביאו אותו עד למקום ה-18 (כן, שוב). את מצב הנקודות לפני תוכנית הגמר, לא כולל הבונוסים, ניתן לראות כאן.

ואז הגיעו הבונוסים. אביב הצליח לצבור לא פחות מ-165 נקודות מתוך 265 נקודות הבונוסים האפשריות. בוסקו, שעשה את תרגיל סשה המפורסם, צבר רק 55 נקודות ועשרה ימים לפני הגמר ניצב אביב במקום הראשון עם 458 נקודות ואילו בוסקו הביט בו מלמטה, מהמקום הרביעי עם 30 נקודות פחות.

בתווך, מצאה את עצמה little holiday המופתעת (תגובתה: "וואו! מדליית כסף!") עם 437 נקודות במקום השני, ואותו homer, לא מופתע ולא נעליים (תגובתו: "עדי כהן! ווהו!") עם 436 נקודות במקום השלישי.



ואז הגיע הגמר. ומויאל נולד. וטרף את כל הקלפים. רק 11 משתתפים הימרו על הראל מויאל לפני שלב חצי הגמר וזכו ב-25 נקודות בונוס. עוד פחות מזה - שישה משתתפים בלבד - הימרו עליו לפני הגמר, וזכו ב-35 נקודות כל אחד על כך. כמובן שאותם שישה הימרו על כך שהראל סקעת יסיים במקום השני, מה שזיכה אותם ב-15 נקודות נוספות. אלא שאף אחד מה-11 הללו או מהשישה האחרים לא צבר לפני כן מספיק נקודות כדי לאיים על הצמרת הגבוהה ואחרי חישוב הנקודות הללו נותר המצב בצמרת על כנו. כמעט. כי homer, שהימר על כך שעדי תיקח את כל הקופה (ונפל עם זה בגדול, כאמור), אמר באותה נשימה שסקעת יסיים שני, מה שבסופו של דבר הביא לו 15 נקודות נוספות, שהציבו אותו במקום השני עם 451 נקודות. היתה גם שאלה לגבי מספר השירים או חלקי השירים שנשמע במהלך השידור (התשובה עמדה על 25 שירים), אבל אף אחד מרביעיית הצמרת לא קיבל בה נקודות. זה אולי המקום לספר שהשאלות שתשובתן היתה ידועה מראש נפסלו. כולנו ידענו שנינט גבסו ושירי יהיו בגמר; את מילות שלושת השירים ידענו כולנו כבר ביום חמישי.

ואז הגיע תורו של חישוב שאלת הבונוס הנוספת, זו שביקשה מכם לנחש את מספר הקולות המדויק שיקבל הכוכב הנולד, לא כולל בונוסים. מספר הקולות הזה עמד על 832,368 קולות (לא כולל 30,000 הנקודות שקיבל מויאל מ"צדי תרחם" וחבריו) ואיים להעניק 25 נקודות למי שיהיה הכי קרוב למספר הזה.

נחשו מי היה הכי קרוב למספר הזה? נו, מה חשבתם? בוסקו מנה חמה הימר על 824,532 קולות והיה הכי קרוב למספר הקולות המדויק. הימור מוצלח זה זיכה אותו ב-25 נקודות נוספות והעמיד את המצב על 484 נקודות לאביב מול 479 לבוסקו. המתח בשיאו. אתר ההצבעות של "כוכב נולד" התרסק מרוב מצביעים. המוני אדם דחפו את קארין מגריזו במטרה לבדוק מי יסיים כ"מלך הכוכב". אבל לפני שנגיע לדבר האמיתי, נציין רק עוד קוריוז אחד קטן: Milkman's Son הלך על 824,500 קולות והיה רחוק ב-32 קולות בלבד מההימור של בוסקו, מה שזיכה אותו ב-20 נקודות. ההימור הבא היה 800,556 קולות וזיכה את FirstEvil ב-15 נקודות.

ועכשיו, אין לנו ברירה אלא לעבור לפרסומת האחרונה לפני ההכרזה. אתם מבינים, שילמנו 200,000 שקל על הפרסומת הזאת, אז אנחנו פשוט חייבים.

בואו בהמוניכם למסיבאפי. כי מסיבאפי זה אחלה, וצחוקים, ובלאגנים. ויהיה שם מוי כיף.

מתוך 610 המשתתפים בתחרות "מלך הכוכב" שלחו 139 טפסים לתוכנית הגמר. משתתפת חדשה בשם סיסי לקחה 76 נקודות מתוך 87 האפשריות. משתתפת חדשה נוספת בשם noa לקחה 60 נקודות. שלמקו GRAS הוא הראשון מבין המתמודדים הותיקים שצבר בתוכנית הגמר 55 נקודות יחד עם gcimering. זה מה שקורה כשמהמרים על מויאל.

ועוד נתון קטן אחד לפני שנמשיך: בטבלה הסופית יש שני משתתפים שסיימו עם 423 נקודות ושני משתתפים נוספים שסיימו עם 422 נקודות (מקומות 6 ו-8). הפער בין המקום החמישי למקום העשירי עומד על 11 נקודות בלבד. אבל אף אחד מהם לא היה מספיק קרוב לרביעיית הצמרת.

ועכשיו באמת אפשר להמשיך. נותרו רק עוד מספר שאלות בלתי פתורות - שאלת ההפרשים, סך כל הקולות, וסדר ההופעה של השירים. מדובר בשאלות שערכן הכולל עומד על 30 נקודות. ההפרש בין המקום הראשון לשני עומד על 5 נקודות בלבד. הכל פתוח לחלוטין. ההפרש בין המויאל לסקעת עמד על 56,076 קולות (גם בוסקו וגם אביב צברו 10 נקודות כל אחד), ההפרש בין ההראל השני לעדי עמד על יותר מחצי מיליון קולות (גם בוסקו וגם אביב לקחו את כל ה-6 מהשאלה הזאת). בשלב הזה, כשבוסקו ואביב פתחו מבערים, הסתפק homer ב-2 נקודות בלבד ואילו little holiday המאוכזבת לא קיבלה נקודה (תגובתה: "יואו! הלך הארד!").

סך כל הקולות, לא כולל 100,000 קולות הבונוס מהשופטים, עמד על יותר ממיליון ושמונה מאות אלף קולות. שני המובילים שלנו המשיכו לנחש נכון וצברו כל אחד עשר נקודות נוספות, מה שהפך את שאלת ארבע הנקודות למיותרת. גבירותיי ורבותיי - מהפך! כוכב נולד. אביב הוא המנצח בתחרות "מלך הכוכב" בהפרש של חמש נקודות בלבד מבוסקו שבמקום השני. אביב זוכה בתלושי קנייה בסך 100 ש"ח מתנת "המסך המפוצל".

אח, בוסקו. אם אחרי חצי הגמר השני השווינו אותך לסשה, הרי שאחרי תוכנית הגמר אין ספק שאתה הסקעת שלנו. כל כך קרוב לבאר, אך לשתות ממנה אינך יכול. וזאת למרות נקודת הבונוס שקיבלת מצוות השופטים שלנו אסף צרפתי, אופיריקי וברק בראון. מערכת "מלך הכוכב" מקדישה לך את השורה "כוכב נופל בלילותיך" מתוך "בתוך" שביצע הראל סקעת בשלב השלישיות ומעניקה לך פרס ניחומים - כרטיס כניסה חינם למסיבאפי. ומה מקבל מי שסיים במקום השלישי? ובכן, homer זוכה לחופשה בת שלושה ימים באילת בשבוע הבא, על חשבונו.

זהו זה. תחרות "מלך הכוכב" הסתיימה. הראל מויאל שלנו הוא אביב, שיכול לשים - אם הוא ממש רוצה בכך - נר על החלון. ברכות למנצח.

להתראות ב"כוכב נולד 3".


את הטבלה המלאה והסופית של תחרות "מלך הכוכב" ניתן לראות כאן