המסך המפוצל

פופיולר - הסוף?

ברגע שפופיולר הפכה למטיפת שוויון ואהבה הדדית, היא איבדה את ייחודה כסדרת הנוער המציאותית היחידה

מאת: אסף מרקוביץ

פורסם: 10-09-2001
0 תגובות
יום חמישי אחד עלתה על מסכינו סדרה חדשה - "פופיולר" ("צעירים לנצח" בתרגום הגרוטסקי של טלעד, תסלחו לי כשאני הולך להקיא) וחדי האבחנה זיהו פה את סדרת הנעורים הראשונה של המילניום החדש (ועוד איך לאחר כשלון "גרוס פוינט"). לא, לא עוד טקסטים באנגלית מליצית מפיותיהם של נערים שמנתחים יתר על המידה כל דבר, אלא משהו חדש ויותר מעניין. הסדרה עסקה (אני בכוונה מדבר בזמן עבר, בהמשך תבינו למה) ביחסים בין מקובלים שטחיים, יפים וחטובים לבין הלא-מקובלים שמצד אחד שונאים את הפופיולרז ומצד שני מתים להתקרב אליהם.

הייחוד של הסדרה היה בכך שהראתה לראשונה באור מציאותי, פחות או יותר, את ההירכייה החברתית הקיימת בבתי ספר תיכונים ממוצעים ובכך היא גם התמקדה. זאת לעומת סדרות אחרות שבהן המגמה הרווחת היא להראות את חוסר השיוויון החברתי אך לתקנו מיידית, ורצוי תוך 44 הדקות הקרובות, פן יחשב המאסטרפיס ללא חינוכי וכמה אירגונים בארה"ב ימהרו להחרים את הרשת המשדרת. בחייכם, באיזה עולם וירטואלי אנו חיים אם דילן ואנדריאה הם באותו הגאנג? בתיכון קייפסייד קפטן הפוטבול והמעודדת הראשית (ג`ק וג`ן בימים יפים יותר) מסתובבים עם הפילם-מייקר החנון (שלא צריך אינטרודקשן) וצמד החרשניות (אנדי וג`ואי)?! לא לא לא. פשוט לא.

ואז באה פופיולר ושברה את הכלים. יש אי-שיוויון, אנחנו יצרנו אותו ובראש מעיינינו לשמור על הסטטוס-קוו ביד רמה! 45 דקות נטו נהנינו לשמוע את 4 הבנות המקובלות: ברוק הבריטנית, ניקול המגה-ביץ`, מרי-צ`רי הלא-בוחלת בכלום ופופי השחורה, על תקן הפוליטיקלי קורקט (כי הרי זה באופנה) מתעללות מילולית בכל דבר שזז בבית הספר החל במורה לביולוגיה גלאס, דרך ספאם (בכינוייה הראוי) נפוחת השפתיים ועד התאומות הפריקיות טונה. אה, ומתישהו גם בפרק קרה משהו לשמנה ולגמדה ההיא, אבל למי אכפת? ברקע גם מתנהל רומן בין אבא של ברוק מקווין, מנהיגת המקובלים לבין אמא של סם (ספאם) מקפירסון, מנהיגת ה`לא`. ויום אחד הם עברו לגור יחד, מלחמת העולם ה-3 כבר הראתה אותותיה. זה היופי בסדרה, איך שהיא הראתה את בני הנוער כפי שהם באמת, שטחיים ומרושעים ומה שהם רוצים זה להיות פופיולר.




אבל אז, לפני שלושה פרקים, פלוס מינוס, משהו קרה. משהו רע. חורבן.לא בגלל המלחמה אלא בגלל השלום. הסדר החברתי התערער וסופי הפרקים הפכו לעיסה של הפי-אנד. קחו לדוגמא את פרק חג המולד. זו עונת החגים וצריך להיות נשמות טובות וכל הבלה-בלה הזה, אבל לקבל את קארמן לגלמונז?! משקה הביצים היה מקולקל או משהו? והשיא: ברוק וספאם, הצ`ילבות הנצחיות, השלימו והן יושבות אכול לאנץ` ביחד! ברוק חמודה, ספריי השיער טישטש אותך קצת? ועכשיו הקבוצות התאחדו להן! ניקול מתנצלת בפני חנון ויושבת איתו בקפיטריה!! אחרית הימים. הסדרה הפכה במחי יד של תסריטאי מחורפן
ממלרוז פלייס לצער גידול בנות. וחבל. הלך הכיוון, הלך הייחוד.

שיהיה ברור, לא נטשתי את הסדרה והיא עדיין אחת הטובות על המסך, אבל זה לא מה שהיה פעם. אני רק מקווה שניקול תישאר נאמנה למקורות ומה שקרה היה רק באמפ בדרך. מרי צ`רי, פיקחי עיניים הצטרפי לניקול וחזרו לכהן כעריצות. תחי הביצ`יות, תחי המלכה ניקול!


מצעד הביצ`יות