המסך המפוצל

פיראט נולד

סדרות הריאליטי ממשיכות לספק גיבורי תרבות חדשים. רופרט בונהאם הוא אחד מאותם סממני תרבות ריאליטי, תודות ל\"הישרדות: איי הפנינה\"

מאת: עידו f. כהן

פורסם: 26-07-2004
29 תגובות



שבו נא ידידים ואספר לכם סיפור
על גיבור מזדמן עם מקור לא ברור
האגדה מתחילה בהצעה מזמינה
לנסות ולשרוד את איי הפנינה

גיבורנו חסון, בריא וחזק
הוא גם מכיר היטב את חוקי המשחק
שהם כמובן לשרוד בכבוד
רק שהפעם יש טוויסט
- מותר גם לשדוד

בין ניצולים חתיכים
ומתחרים זדוניים
ישב לו רופרט
ושיחק אותה תמים

הוא דג ובזז
בדרך לפסגה
מיליון הדולר היו לו למטרה
המשחק כבר התחיל, זה הסיפור
אבל רופרט בונהאם הוא הכוכב, זה ברור



שוב הגיע הקיץ ויש ברחשים, חם לכולם ונורא משעמם (לאלו שאין להם צבא כלומר). מה עושים? סומכים על yes שתביא לנו שוב את הערוץ הכי תזזיתי בטלוויזיה, שלא לדבר על נועז ונוטף סקס-אפיל להחריד. כמובן שאנו מדברים על ערוץ yes REAL - ערוץ הריאליטי האמיתי במקלט הטלוויזיה. והפעם אפשר ממש לשמוח, כי עם שובו של הערוץ אנו זוכים לעדנה בצורת שתיים מהעונות הטובות ביותר בסדרת הריאליטי "הישרדות", שעדיין נחשבת ליהלום שבכתר בז'אנר הריאליטי.

גם הפעם בחרו מפיקי התוכנית להתעסק קצת עם מאפייני הלוקיישן אשר בו יתרחש המשחק. אם בעבר דנו כאן על העונה השישית שעל גדות האמזונס ועל הרעיון שבשילוב מוטיבים מן המיתולוגיה המקומית של האמזונות ומלחמת המינים, הרי שהפעם הפולקלור שמיוחס לאיי הפנינה יככב כאן, והגיבורים הם כאמור... פיראטים.

העונה הנוכחית קיצונית יותר כבר מההתחלה כשבפרק הראשון נזרקים משתתפי התוכנית בלב ים בעוד הם בטוחים שהביאו אותם רק לצורך צילומי פרסומת לקראת עליית התוכנית. כך יכולנו לראות כמה קל לאבד חליפת עסקים בחמש שניות באמצעות זינוק למים הקפואים של האוקיינוס האטלנטי. שלא לדבר על הפנים המתוסכלות של בעל החליפה לשעבר.

כששאריות בגדיהם לעורם ונעליהם לרגליהם מתחילים המשתתפים את המשחק מאפס. או כמעט מאפס, ליתר דיוק. כי מפיקי הסדרה ריחמו עליהם והעניקו להם את האפשרות להתמקח תמורת מוצרי הישרדות בשוק מקומי. מה שהוביל לסדרת אירועים משעשעים ביותר.

עוד הבדל בולט בעונה הזו היא שכל המשתתפים נראים טוב ובעלי אופי בולט, מה שמוסיף המון לערך של התוכנית. נגמרו הימים בהם זקנים שעירים ושמנים התהלכו להם על חופים לבנים, מהיום אנו לוקחים רק אנשים עם ריבועים בבטן או עם זקן סקסי. כשגילאי רוב משתתפי העונה לא עולה על 30 וזקני השבטים הם ליליאן (51) ואנדרו (40) בעל צ'ארם מזן ה"ריצ'ארד גירי", אפשר היה לומר בבטחה, כבר מנקודת הפתיחה של העונה, שהיא עומדת להיות לפחות העונה הכי הורמונאלית בסדרה.



כמו בכל עונה של "הישרדות", יש משתתף אחד שתמיד הופך למרכז העניינים, לזירת האירועים ולשיחת היום בקולר של המשרד. אם בעונה הראשונה זה היה ריצ'ארד "עירום זה יפה" האץ', ובעונה השנייה היתה זו ג'רי מאנת'יי הזנותית ומרושעת הרי שבמעלה שרשרת המזון בעונה הנוכחית ניצב לו האיש שהכי מתאים למקום, רופרט בונהאם.

המראה של בונהאם בן ה-39 קצת מטעה: הגופייה הפסיכדלית, הניצוץ בעיניים והזקן השחור העבה גורמים לנו לתהות אם אכן עומד מולנו יועץ קליני וייעודי לבני נוער בעייתיים. דווקא לקריירה הקודמת שלו, בתור חופר קברים, המראה הזה היה יותר מתאים. הכינוי "שחור זקן" שהוענק לו כבר בפרק הראשון על ידי ג´ון "ג´וני פיירפליי" דלטון (סוג של ריצ'ארד האץ') תואם לגמרי את החזות של גיבורנו, שמצליח להתאקלם לסביבת המחייה שלו במהירות ומסגל לעצמו התנהגות פיראטית למשעי. כך לדוגמא, מנצל רופרט את טעותם של מתחרי שבט "מורגן" שמניחים את מעט השלל שלהם ללא כל השגחה ובוזז להם את הנעליים כדי שחברי שבטו יוכלו לזכות בקצת יותר כלים ומזון בשוק.

אבל רופרט הוא לא אדם רע. להיפך, הידע של רופרט בייעוץ ובאינטראקציה עם בני נוער בא לידי ביטוי ביצירת הקשרים שלו בשבט "דרייק". הוא הצליח אפילו להשפיע על שבט "מורגן" בזמן ששהה שם לאחר שהשבט "זכה" בו לשלושה ימים. רופרט יודע איך לגשת ולדבר עם אנשים והוא מתאים את הגישה ואת הטון שלו לכל מי שבא איתו במגע. יכולת זו, בשילוב עם כישורי הדיג והמחנאות שהוא מפגין באופן קבוע, מקנים לו כוח גדול מאוד בין חברי השבטים.



רופרט לא טועה ומפגין נאמנות גדולה לשבט שלו. בניגוד לשאר המשתתפים, הוא גם מאמין בה. לא פעם ולא פעמיים הוא נתפס נסער על כך שחבריו לשבט ממהרים להקים בריתות ביניהם ולדון בשאלה מי צריך או לא צריך לעוף. כשניתנה לו האפשרות לבחור בין חזרה לשבט "דרייק" לבין יום אחד נוסף עם שבט "מורגן" (וכתוצאה מכך ליהנות מפרס האתגר שהלך לשבט) הוא לא חשב פעמיים ומייד דילג לצד של בני שבטו המקוריים וסייע בהרגעת הרוחות. בנוסף, עושה רושם שרופרט הוא פיראט אמיתי בלב שלו, ומה שיותר חשוב - נראה כי רופרט הוא היחיד מבין כל המשתתפים שהחוויה והאחווה מקננים במוחו, ולא אותם מיליון דולרים ירוקים וחביבים.

באתר הבית של התוכנית ניתן לגלות כי רופרט זכה לאהדה של 91% בקרב צופי "הישרדות", נתון מרשים לכל הדעות, שרק מעטים ממשתתפי התוכנית לדורותיה זכו לראות. רופרט אכן מציג צד שיש לו אפיל רב לקהל - קשה לקבוע אם הוא תימהוני או פטריוטי או ערמומי או הכל ביחד. הצופה הפשוט יכול בקלות להימשך אליו רק בזכות מבטיו האנושיים וחזותו השובה, שכאמור, מאוד מתאימה לנוף הנוכחי של הסדרה.

רופרט היה כל כך אהוד עד שנבחר להיות אחד מהמשתתפים בעונה השמינית, עונת האול-סטרס, שהחזירה את מיטב המתחרים מהעונות הקודמות ב"הישרדות".

כיום, גיבורי הטלוויזיה הם אנשים רגילים בנסיבות לא הגיוניות, כל זאת תודות לסדרות הריאליטי שמציפות את המרקע. הצופים כיום זוכים לראות כיצד הגיבורים שלהם הופכים מיפים וחטובים בעלי שיער מבריק וריסים מושלמים לאנשים רגילים, עם כרס מבצבצת וקמטים באזורים שונים. נדמה שלפעמים הפרס הוא רק תירוץ ואנשים פשוט רוצים להיות גיבורים, אפילו ל-15 דקות קצרצרות.

ובין כל הקלי קלרקסון ונערות "הברבור" שיש שם בחוץ, בעולם הטלוויזיה, תמיד יהיה ניתן לסמוך על פיראט אחד עם זקן שחור שיוסיף שמן למדורה... וגם ידוג דגים, ויבנה מחנה, וישוט בסירה, ויבזוז יבזוז יבזוז.

אררררג מייטי!


מציאות ממכרת