המסך המפוצל

הממיר 24/7/04

הסיום של קרניבל, מופע שנות השבעים בכוכב נולד, לילה גוב 3 (סתם, סתם), לאס וגאס, אחיות או לא להיות ופרייז`ר

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 24-07-2004
52 תגובות
10. אין ספק שפרק סיום העונה הראשונה של "קרניבל" היה הדבר המרתק ביותר ששודר השבוע בטלוויזיה. הוא כלל תשובות לשאלות רבות שנפתחו במהלך העונה, כמה רגעים עוצרי נשימה, וסיים בנשימה. חזק. מאוד. נכון, הסדרה איטית ומוזרה מאוד, אבל סיום העונה העניק פיצוי הולם על ההשקעה.

9. תוכנית ספיישל שנות השבעים של "כוכב נולד 2" היתה קולחת, קצבית, משעשעת וללא ספק היוותה את אחד מרגעי השיא של העונה הנוכחית. הרעיון ללכת על שנות השבעים ולשלב קטעים פארודיים שמשחקים על הנוסטלגיה שלנו היה רעיון מצוין, שבוצע בצורה נפלאה. בלט לטובה: הקליפ בקיסריה, שהזכיר את הרגעים היותר טובים מתוך "הקומדי סטור". בלט לרעה: ההתעקשות של עדי כהן לנסות להיות מאיה בוסקילה / כריסטינה אגילרה. יש לך קול יפה, עדי, אל תתעסקי בשטויות.

8. "אוורווד" היא סדרה מקסימה. יכול להיות שלא אמרתי את זה מספיק פעמים. יש בה המון הומור, המון רגש, המון דרמה, וכמה קונפליקטים, שיחד יוצרים טלוויזיה כיפית ופשוט מקסימה. אבל הכי חשוב - יש בה דמויות שמאוד קל להתחבר אליהן. הפרק ששודר השבוע לא היה משובח מהרגיל, הוא פשוט היה פרק סטנדרטי בסדרה, וכנראה שבזאת טמונה העוצמה האמיתית של הסדרה הזאת - הרמה היציבה.



7.5 "יש יותר מדי מה לראות עכשיו!"; "אני לא מספיקה כלום"; "אז מה, עכשיו לא נישן?" - משפטים בסגנון זה שמעתי ביום שני בבוקר כשהגעתי לעבודה. הדוברות היו עמיתותיי לעבודה והנושא היה yes REAL, ערוץ הריאליטי שחזר לסבב נוסף יום קודם לכן. אתם יכולים להרים אפכם ולסלוד מהז'אנר ואתם גם יכולים להצטרף ולהתמכר. אבל אף אחד לא יכול להתכחש לעובדה שהערוץ הוא ערוץ ה"Water Cooler" של הקיץ. הערוץ שכולם ידברו עליו למחרת בעבודה. אז אם אתם באים לעבודה בבוקר ומגלים לידכם אנשים עם עיניים טרוטות שמדברים על ניתוחים פלסטיים, על איך שרופרט שולת!!1 ולמה מרדית' העיפה את מי שהעיפה, תדעו - הם פשוט עוד צופים מכורים של yes REAL (נכתב ע"י assafTV, עוד צופה מכור של yes REAL).

7 "לילה גוב 3" בכיכובו של רועי בר נתן היה הדבר הקרוב ביותר האפשרי למקור. כולל מוטי דיכנה והתנינים, אלון הילל ואפרים שמיר האמיתיים, הצעצועים הרגילים שעל השולחן שבסט הרגיל של "לילה גוב" לדורותיה וגישת ה"סתם, סתם" שכל כך מאפיינת את גוב. שווה לראות את "ערב אדיר" רק בשביל הקטעים הללו.

6. ביום ראשון שודר פרק מוצלח במיוחד בדרמה היומית המוזיקלית "השיר שלנו". עדי אשכנזי התארחה שם, אבל היא לא היתה הכוכבת של התוכנית. השוס האמיתי בפרק היה דווקא הקטע בו ניסו החבר'ה לבצע סטנד-אפ (לצלילי המוזיקה של "סיינפלד" כמובן), שהיה משעשע במיוחד (לראות את נחי מספר בדיחה על הרשל'ה ביידיש זה כנראה הדבר הכי ביזארי ששודר השבוע בטלוויזיה). הקטע בו חיקתה נינט את מיקי כשבמקביל מיקי מחקה את נועה שחר היה כבר הדרן קורע במיוחד. ובונוס מיוחד - עדי אשכנזי נמנעה מהצווחות הרגילות שלה!

5. אז מה היה לנו השבוע ב"לאס וגאס"? כל הניצבות היו יפהפיות בביקיני, כל הניצבים היו לבושים במסיכות של חייזרים, אפילו בבריכה, היו שלושה דוקטורים למחשב שהיו גם חנוני מד"ב כבדים, והיה בנאדם שישן כל הפרק. אם זה לא תמצית המונח "פאן", אז אני מנכ"ל רשות השידור (נכתב ע"י שלמקו GRAG, לא מנכ"ל רשות השידור).

4. "אחיות או לא להיות" שובצה בערוץ הילדים וארבעת הפרקים הראשונים שלה הוכיחו שזה בדיוק השיבוץ ההולם לה. לא שמדובר בסדרה נוראית - היא מכילה אי אילו רגעים משעשעים - אבל יש בה רמות מטורפות של קיטשיות, והיא עוסקת בנושאים שיעניינו יותר בני ובנות נוער.



3. למרות הציפיות, האיחוד החלקי של קאסט "חופשי על הבר" אצל "פרייז'ר" הוביל לפרק די משעמם. עקב העובדה שאף אחד מהכוכבים האמיתיים לא הטריח את עצמו להתארח (למרות שלמען ההגינות, חלקם עשו זאת בפעמים קודמות), הפרק כולו התמקד באלו שכן - הדמויות המשניות של "חופשי", שמישהו היה צריך לזכור שהיתה סיבה לכך שהן היו משניות. האינטראקציות בינם לבין כוכבי "פרייז'ר" היו חביבות אך כלל לא מיצו את הפוטנציאל, ופרייז'ר עצמו התנהג כחתן בר מצווה מאושר שמנסה לרצות את כל אורחיו. את הצופים, לפחות, הוא לא הצליח (נכתב ע"י JW, צופה מאוכזב).

2. אחרי התוכנית השניה של "איפה אתה חי?!" אין ברירה אלא להגיד: שלמה בראבא לא מצחיק. דמות השכן העצבני שלו הוא הדבר הראשון שצריך להעיף מהתוכנית הזאת. איזה מזל שלימור קופצת מחר לביקור. אולי היא תוכל להרגיע את בראבא.

1. כבר סיכמנו, יותר מפעם אחת, שבערוץ ביפ לא יודעים לעשות טלוויזיה כמו שצריך. אפילו העונה החדשה, שנפתחה השבוע, והביאה לנו דברים כמו "פיוצ'רמה", ואת העונה החדשה של "סאות' פארק" (יחד עם מוצרים שווים נוספים), לא מנקה את ידי קברניטי הערוץ ומפעיליו, מאירועים כמו אי-שיבוץ סדרות במועד פרסומן. מה עוזר שהפרומואים החדשים עשויים יחסית טוב - שיפור ניכר לפרומואים קודמים - ושהאריזה נראית נוצצת יותר ופחות כואבת בעיניים, אם לוח המשדרים הוא המלצה בלבד. דוגמאות: שידור נוסף של "סאות' פארק" היה אמור להיות ב-00:05. בפועל שודר "דרו קארי". חלק מלוחות המשדרים מציינים ש"תרגיע" נפתחת מחר ב-22:40, אחרים בטוחים שמדובר ב-22:05. הפרומואים מדברים על "כל ערב בעשר". נורא חבל.


בשולי הממיר
ציון ברוך חזר לגלם את דמות הערס העצבני ב"החיים זה לא הכל". היה משעשע (ואפילו היה לו הדפס של נינט על החולצה!)

פינת ה"כוסית, אהבלה": "ג'ואן מארקדיה" השבוע. אחת הדמויות אומרת על החולצה שקנתה שהיא "Vintage". התרגום? "החולצה חדשה לחלוטין". די להיפך.

ועוד בעניני תרגום - "קרניבל" שהסתיימה השבוע היתה דוגמה ל"איך מתרגמים סדרה". לא זכורה לי ולו טעות תרגום אחת בסדרה. הישג יוצא דופן עוד יותר כשנזכרים שמדובר בסדרה עתירת סלנג אמריקאי של שנות ה-30. ח"ח לנעמי מאזוז מ"אל רום" (assafTV).