המסך המפוצל

הממיר 5/6/04

שלושה פרקים מדהימים בשלוש סדרות, תרגיע, יום ראשון החדש של טלעד, פרייז`ר, קרניבל והפרקליטים. ומה יהיה עם המירוץ לאתמול?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 05-06-2004
69 תגובות
תוך 24 שעות שודרו פרקים חדשים בשלוש סדרות שונות, שכל אחד מהם היה יכול להיות בשקט ההיי-לייט הבלעדי של השבוע. רצף כזה של טלוויזיה משובחת כבר לא זכור לי הרבה מאוד זמן.

10. ההתחלה היתה ב"24", עם צמרמורת. צמרמורת אמיתית. שנמשכת ונמשכת. זה היה ללא ספק אחד מסיומי הפרק המדהימים ביותר שנראו בסדרה הזאת. בדרך כלל בסדרות, כשהרע התורן אומר את המילים "אני רוצה שהאיש הזה ימות", זה לא קורה. בפרט כש"האיש הזה" הוא מישהו מהטובים, ועוד אחד כזה שנמצא שם מיומה הראשון של הסדרה. תמיד תימצא הדרך להציל את חייו, אלא ש"24" לא הלכה בדרך הזאת, ונתנה לנו לחיות עם כל הדילמות שבהריגתו של ריאן שאפל. אבל לא רק הסיום היה נפלא. גם ההתמודדות עם הדילמה המוסרית של האצת המוות עבור האנשים שנדבקו בוירוס, ונותרו חסרי סיכוי לשרוד אותו, היתה מצוינת, כשרגע אחד - זוג האנשים המבוגר שבחר לקחת את גלולות המוות - היה מצמרר במיוחד. זו עונה נפלאה, כנראה הטובה ביותר עד כה בסדרה.

לא הספיקה לחלוף אפילו רבע שעה ופרק חדש של "הבית הלבן" שודר בטלעד. הפרק היה סטנדרטי, כלומר טלוויזיה מצוינת כמו שאנחנו רגילים לקבל מהסדרה, עד שהגיעו שמונה הדקות שחתמו את הפרק. על רקע שיחה נוספת של סי ג'יי עם דני, החל להתנגן Angel, השיר המקסים של Massive Attack, וכבר אז, ריחפה באוויר תחושה קשה של אסון ממשמש ובא. הפרק נמשך עם סצינות שהשתלבו ביניהן, של דיאלוג בין זואי לז'אן פול במסיבת הסיום של זואי, לשיחות נוספות בין איימי לדונה, בין ג'וש למאבטח של זואי. ואז, כמעט מבלי להרגיש, התרחשה לה הסצינה ממנה פחד נשיא ארה"ב כבר בעונה השניה. המאבטחים של בתו איבדו אותה, אחת מהן איבדה את חייה, כשהמוזיקה המונוטונית ממשיכה לצמרר ברקע, וההודעה ממהרת להגיע אל ליאו, שבברכיים רועדות, תוך כדי פלאש-בקים בשחור לבן, למה שנראה כאירוע חטיפתה של זואי, רץ לבשר את בשורת האיוב לג'ד. פייד-אאוט לבן, שבכלל לא אופייני לסדרה. כתוביות. בשבוע הבא פרק סיום העונה.

קצת פחות מיממה לאחר מכן, שודר בערוץ 10 פרק פתיחת העונה התשיעית של "אי.אר". בסיומה של העונה הקודמת נכנס בית החולים להסגר, בגלל פחד ממגפה. פינוי החולים עומד להסתיים. אל הגג, אליו מגיע מסוק פינוי, עולים שני צוותי רפואה. מתחיל ויכוח בנוגע לאיזה חולה דחוף יותר שיתפנה לבית חולים אחר. דוקטור רוברט רומנו מתווכח בצורה מתנשאת וצועד במהירות לכיוון המסוק. פלאק! בסצינה מפורטת, ברורה ומצמררת, נקטעת זרועו של רומנו ע"י הרוטור האחורי של המסוק. סצינה מטלטלת כזאת לא זכורה לי כבר המון זמן בטלוויזיה. אפילו מדהים יותר ממה שקרה יממה קודם לכן, באותו ערוץ ממש. הדבר שחשוב להדגיש, ומה שמקשר בין שלושת הפרקים הללו, היא ההחלטה ללכת למקומות שבדרך כלל לא הולכים אליהם בסדרות אמריקאיות. לפגוע בצורה חמורה בחבר קאסט קבוע, שלא לדבר על להרוג אותו.



9. קצת "באפי" ו"אנג'ל", לשם שינוי. השבוע, בצירוף מקרים מוזר, שודרו בביפ ובערוץ 3, צמד פרקי פרידה משתי דמויות קבועות. בביפ נפרדנו מאחת הדמויות היותר מקסימות בסקובי-גנג, טארה, אהובתה של ווילו, שנפגעה מכדור אקדח תועה. יומיים לאחר מכן, בערוץ 3, נפרדנו מגיבור אחד, דויל, חצי השד שנשלח אל אנג'ל ע"י ה-Powers That Be, שהקריב את עצמו כדי להגן על חבורת שדים חפים מפשע, שעמדו למות. אנחנו נזכור אותם.

8. השבוע ב"תרגיע" ראינו איך ארבע הדמויות של "סיינפלד" חיות ובועטות בתוך בן אדם אחד בשם לארי דיוויד. הפרק של השבוע היה יכול בקלות להיות פרק של "סיינפלד" עצמה. לארי שבר שיא עצמי של מזל רע, כשהצליח להכשיל את שאקיל אוניל (בהופעת אורח) במשחק של הלייקרס ולגרום לפציעתו. ואז, כמו ג'ורג' בשעתו, הדבר הכי לא צפוי קרה, והחיים של לארי התחילו לתפוס כיוון חיובי. אבל כמו תמיד, זה לא החזיק מעמד זמן רב, וכשדברים חוזרים למוטב, אצל לארי המזל הרע חוזר ובגדול. עוד היה בפרק קטע אחד מקסים ומיוחד, ובו לארי דיוויד ושאקיל אוניל צופים יחדיו ב"ההתערבות", תענוג, פשוט תענוג (Shlamko JR).

ואם יורשה לי להוסיף משהו אישי, הרי שקטע אחד במהלך הפרק פשוט קרע אותי מצחוק, כשבבית הקפה צוחק לארי על המלצרית ועל "המוצר החדש" שיש להם. "חלב! וקפה!! ביחד!!! מי היה מאמין?!". לארי דיוויד בגדולתו.

7.5. "החצי האפל" הפתיעה השבוע עם פרק, שחרג מהשגרה הקבועה שלה. הפעם, במקום להציל כמה מילדי השכונה, ג'וני היה עסוק בלהציל אלפי ילדים חמש שנים אל תוך העתיד. קו העלילה של הקרם המסוכן לא רק שהיה מעניין, הוא גם היה נועז ופרובוקטיבי משהו, כשהוא מזכיר את סיפור תינוקות התלידומיד. נחמד במיוחד היה הגילוי שהד"ר המכובד מהעתיד הוא צעיר תמהוני עם שיער פרוע. אמנם קשר ישיר לעלילת גרג סטילסון לא היה, אבל הערה קטנה של ג'וני לפרדי ועליית מדרגה בחשיבות מעשי ההצלה שלו היוו חיבור יפה אליה (Slayeret).

7. התגעגענו ל"החיים זה לא הכל". קומדיה ישראלית חמודה וקצבית, שמוכיחה שאפשר לעשות בארץ סיטקום טוב. לא חף מבעיות, אבל טוב. פרק פתיחת העונה השלישית היה מספק בהחלט, אבל הוא הצליח קצת להידרדר לקראת הסוף, כשכולם, באופן צפוי ביותר, נכנסו לכלא. אלי ומריאנו, בתפקיד הזוי במיוחד, היו מוצדקים בהחלט.

6. בכלל, עושה רושם שטלעד הצליחה לשדרג את ימי ראשון שלה. "המירוץ לדירה", הריאליטי החדש שלה, הוא הפקה חביבה למדי, שעשויה בצורה מקצועית ומרתקת. דווקא החלק של ה"ריאליטי" שבה, קצת מציק לי, כשמתעקשים להראות לנו גם את החלקים ה"צהובים" יותר - המריבות בין בני הזוג. לא חבל על הזוגות שעומדים בפני חתונה?

5. הפרק המאתיים של "פרייז'ר" הכיל כמה רגעים נחמדים, כשעסק בחיפוש אחר קלטת שנעלמה מאוסף 2000 ההקלטות של תוכניות הרדיו של פרייז'ר, אלא שהפרק לא התעלה לשיאים מיוחדים של הומור, והותיר בי הרגשה סתמית לחלוטין. ראויים לציון הופעות האורח המפתיעות של ביל גייטס ושל אדם ארקין ("שיקאגו הופ", וגם כמה הופעות ב"הבית הלבן"), כמעריץ פנאט של פרייז'ר, ששומר אף הוא, בסגידה עיוורת, את כל ההקלטות שלו.



4. זה רק נדמה לי או שהפרק השבועי של "קרניבל" היה קצת משעמם? נכון, היתה שם אותה אווירה של מיסתוריות שאופפת את הסדרה מיומה הראשון. אבל לא הגיע הזמן להתקדם קצת? לא פוזרו כבר מספיק רמזים? לא הגיע הזמן לחשוף חלק מ"התוכנית הגדולה"? נקודת אור כמעט יחידה בפרק היה ג'ון האנה הנפלא ("ארבע חתונות ולוויה" ו"דלתות מסתובבות", למשל. זכורה גם הופעת אורח מלבבת שלו בעונה היחידה ששודרה כאן בינתיים ב"זהות בדויה"), אותו קצת היה קשה לזהות. התפקיד שלו היה לא גדול במיוחד, אבל עושה רושם שבכל פעם שהאנה נראה על המסך, הוא שידרג קצת את הפרק.

3. כמו שזה נראה עכשיו, ערוץ 3 הולך להפסיק את שידורה של "מירוץ לאתמול" באמצע העונה. ביום חמישי, 15/7/04, בשעה 21:15, עומד הערוץ לשדר את "Americas Next Top Model". זהו בדיוק השיבוץ של הסדרה של דושקו, שבשלב זה תגיע לאמצע העונה בערך. מה שיותיר את הסדרה של דושקו מחוץ ללוח המשדרים. מדוע הערוץ עושה את הצעד הזה? מדוע לא לחכות לסיום העונה של טרו? ואיפה הוא מתכוון לשבץ אותה בכלל? לא ככה בונים קהל לסדרה. אפילו רשת פוקס, שגם היא שידרה את הסדרה בימי חמישי, לא הזיזה את הסדרה במשך כל העונה, למרות שיום חמישי הוא היום עם התחרות הקשה ביותר ברייטינג.

2. כמה שסיומה של "הפרקליטים" השבוע עצבן אותי. אחרי שההרשעה של לינדסי שברה קלישאה, בא הזיכוי המוחלט שלה והחזיר לסדרה את הקלישאתיות, שלא אפיינה אותה. אפילו ההיפוך המוחלט במשפט שהוביל לזיכוי לא הצליח לשפר את הטעם (שלמקו GRAS).

1. פקחי רשות השידור פועלים בשיטות לא חוקיות כדי לגבות את תשלום האגרה. לקרוא ולא להאמין.


בשולי הממיר
היה גם פרק טוב השבוע ב"ג'ואן מארקדיה", עם אחד מסיומי הפרקים הביזאריים ביותר שראיתי בסדרת טלוויזיה, אבל האירועים האחרים פשוט האפילו על האירוע הזה. סדרה טובה, כבר אמרנו?

ג'ייסון אלכסנדר נתן הופעת אורח מלבבת במיוחד ב"מלקולם באמצע" השבוע.

האנק עזריה חזר השבוע להופעת אורח ב"חברים" כדיוויד, אהובה לשעבר של פיבי. גם ג'ון סטיימוס, אנקל ג'סי מ"צער גידול בנות", קפץ לבקר.



שון גאן, קירק מ"בנות גילמור", נצפה השבוע בהופעת אורח ב"אנג'ל".

צופי "אנג'ל" בסטאר וורלד, זיהו את גאווין בפרק הנפלא ששודר השבוע ב"24". זאת לא ההופעה הראשונה שלו לצד ג'ק באוור. הוא היה שם גם בעונה השנייה.

ג'ון קריאר, אחד הכוכבים הראשיים ב"שניים וחצי גברים" ביקר השבוע אצל "הפרקליטים".