המסך המפוצל

America’s current bottom net

UPN מנסה לבלום את הצניחה ברייטינג ונעזרת בטיירה בנקס ובמיסי אליוט. מהטרקיז, כבר לא תבוא הישועה

מאת: assafTV

פורסם: 01-06-2004
23 תגובות
UPN, הרשת הקטנה ביותר מבין שש הרשתות בארה"ב, הפכה לקטנה עוד יותר, יחסית, בעונה החולפת. נתוני הרייטינג של חודש הסוויפס של מאי, המסכם את העונה החולפת הראו שהרשת ירדה בכל הקטגוריות. אמנם חוץ מ-CBS (שהעלתה את נתוניה בשנה החולפת), כל הרשתות האחרות ירדו או לא הראו סימני ירידה או עלייה, אך כאשר אתה ממילא במקום האחרון, כל נקודה חשובה.

בהשוואה למאי 2003, מספר הצופים של UPN ירד ב-13 אחוזים מ-3,400,000 ל-2,960,000. בקטגוריית גילאי 18-49 רשמה הרשת ירידה של 20 אחוזים (איבוד של חמישית מצופיה) מ-1.5 אחוזי צפייה ל-1.2.

אחד הגורמים לירידה ברייטינג הוא כשלון הפרנצ'ייז של "מסע בין כוכבים". למרות תגבור צוות ההפקה ועלייה באיכות הסדרה, לא הצליחה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" להתרומם. וכמו אצל הרשתות האחרות, מה שהציל את הרשת מצניחה חדה עוד יותר ברייטינג היה להיט ריאליטי. "הטופ-מודל הבאה של ארה"ב" בהנחייתה של טיירה באנקס, הצליח להשאיר את ראשה של UPN מעל המים. הרשת הזמינה שני מחזורים נוספים של התוכנית שישודרו במהלך העונה הקרובה, כאשר בין שניהם תשובץ הפקת ריאליטי אחרת, הפעם של הראפרית מיסי אליוט, שתנסה למצוא את הראפרית הבאה. של אמריקה, כמובן.


שני
20:00 One on One (עונה 4).
20:30 Half and half (עונה 3).
21:00 החברות הכי טובות (עונה 5).
21:30 (שם זמני) (Paramount).

יום שני ב-UPN ימשיך להיות ערב הקומדיות השחורות, שמצליחות מאוד אצל קהל אפרו-אמריקני. "Second Time Around" (שם זמני) היא התוספת החדשה ביום זה. הסדרה מספרת על ג'קסון וראיין (הזוג בחיים בוריס קודג'ו וניקול פרקר) אשר נישאים זה לזה בשנית, לאחר שנפרדו לפני מספר שנים. הסדרה תעקוב אחר ניסיונם של השניים לתת צ'אנס נוסף לאהבה ביניהם.



שלישי
20:00 All of Us (עונה 2).
20:30 איב (עונה 2).
21:00 (Veronica Mars) (וורנר).

הערב נפתח עם שתי קומדיות מצליחות. “All of Us” בהפקת וויל וג'אדה פינקט-סמית', ממשיכה לעונה נוספת, כמו גם "איב" בכיכובה של הראפרית. אל השתיים מצטרפת "ורוניקה מארס". ורוניקה היא נערה בת 17 שמתמודדת, כמו כל נערה בת 17, עם צרות גיל ההתבגרות. בית ספר, חברים וכל שאר הירקות. אך לאחר שעות בית הספר, יש לה משימות אחרות. לא, היא לא קוטלת ערפדים, אבל ורוניקה מארס היא חוקרת פרטית אשר עוזרת לאביה, השריף לשעבר של העיירה נפטון, קליפורניה, בה הם מתגוררים, בחקירותיו במשרד החקירות שפתח.

בתפקיד ורוניקה - קריסטין בל ("אוורווד") ובתפקיד אביה - אנריקו קולנטוני (אליוט, "תהרוג אותי וזהו").



רביעי
20:00 הטופ-מודל הבאה של אמריקה (America’s Next Top Model)
בין שני המחזורים תשובץ: (שם זמני).
21:00 (Kevin Hill) (טאצ'סטון).

יום רביעי ייפתח עם התוכנית שמנעה מ-UPN צניחה אל תהומות הרייטינג של PAX. גם בעונה הבאה יהדסו להן על המסלול בחורות צעירות בשאיפה להיות דוגמנית הצמרת הבאה של אמריקה. בהפסקה בין שני מחזורי התוכנית תשובץ "הפרויקט של מיסי אליוט" (שם זמני). הראפרית מיסי אליוט תבחר קבוצה של ראפריות צעירות. ההפקה תשכן את ה"כוכבות הנולדות" הללו יחד, תארגן להן אימונים משותפים, ואף תאפשר להן להופיע יחד עם אליוט. בכל פרק תודח אחת מהן, עד שלבסוף תיבחר הראפרית הלוהטת החדשה, עם אלבום חדש בכיסה.



"קווין היל" היא דרמה עם טיי דיגס בתפקיד קווין היל, עו"ד המתמחה בעולם הבידור, חי את החיים הטובים ונהנה לו מכל רגע. אלא שיום אחד, בת דודתו נפטרת במפתיע ומורישה לו את תינוקתה בת החצי שנה. לאחר שהוא מגלה שאורח חייו בעבודתו הנוכחית לא מספיק נוח כדי לגדל ילדה, הוא מתפטר ומצטרף למשרד עורכי דין קטן ואיכותי, המנוהל כולו על ידי נשים. קווין צריך עכשיו למצוא את הקו הדק שיאפשר לו להיות הורה טוב ובמקביל להמשיך ולשגשג בעבודתו. עוד בקאסט שני יוצאי "רצח מאדום לשחור" מייקל מישל וג'ון סדה.




חמישי
20:00 !WWE Smackdown

יום חמישי הוא יומן של NBC ו-CBS עם מפלצות הרייטינג שלהן. זה לא אומר שלא נשאר מקום לרשתות אחרות. תוכנית ההיאבקות של ה-WWE שמרה על קהל קבוע ויציב למדי, בעיקר של גברים צעירים, במשך שנים. אמנם יחסית לעבר הרייטינג של התוכנית ירד, אך UPN לא יכולה להרשות לעצמה להמר ביום כה תחרותי והיא תמשיך ולדבוק במתאבקים. החלטה נבונה.

שישי
20:00 הטופ-מודל הבאה של אמריקה ש.ח.
21:00 מסע בין כוכבים: אנטרפרייז (עונה 4).

עד כה שיבצה הרשת בימי שישי סרטי קולנוע, שזכו לרייטינג נמוך באופן עקבי. לרשת אין מה להפסיד ביום הזה וכל רייטינג שיהיה גבוה יותר מסרטי הקולנוע ששודרו עד כה יספקו אותה. הערב ייפתח עם שידור חוזר (אם כי כזה שגם יכלול כמה דקות של חומרים חדשים, משהו בסגנון מהדורת השבת של "כוכב נולד" של קשת) של "הטופ-מודל הבאה של אמריקה". בתשע בערב העונה הרביעית, וככל הנראה גם האחרונה, של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז". הרייטינג של הסדרה יורד בעקביות והמעבר ליום שישי לא צפוי לעזור במיוחד. מבחינת UPN מדובר במצב של Win-Win. אם הרייטינג לא ישתפר, הוא עדיין יהיה יותר טוב מהרייטינג של הסרטים, מה שיראה שיפור בטבלאות הרייטינג בהשוואה לעונה החולפת והרשת תוכל להציג בפני המפרסמים את העלייה בהשוואה לשנה שעברה, ולדרוש קצת יותר דולרים. אם יקרה הנס והרייטינג של הסדרה יעלה, ראשי UPN יוכלו לחייך בשביעות רצון ואולי, רק אולי, גם יאשרו עונה נוספת.

הרשת משדרת כיום חמישה ערבים בשבוע. ראשי הרשת הודיעו שככל הנראה, בשנה הבאה הם ירחיבו את השידורים לערב נוסף, אך נכון לעכשיו לא הוחלט לאיזה ערב בדיוק יורחבו השידורים (שבת או ראשון) וכמו כן לא הוכרז תאריך יעד ספציפי להרחבת השידורים.





שלום ולא להתראות:
The Mullets, Rock Me Baby, The Parkers, Game Over, ג'ייק 2.0.


ללוח 2003/4