המסך המפוצל

מלכת הזירה

רשת CBS מציגה: לוח 2004/5, שעמוס בסדרות פשע, וכולל את הסיטקום החדש של ג`ייסון אלכסנדר ואת הסדרה החדשה של אהרון ספלינג

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 25-05-2004
43 תגובות
רשת CBS היתה הרשת הנצפית ביותר בעונת השידורים 2003/4, מבססת בכך את המגמה שהתחילה כבר בעונת השידורים שקדמה לה - דחיקתה של NBC ממשבצת זו. הפער לטובתה של CBS על הרשת שבמקום השני, NBC, יעמוד ככל הנראה על למעלה משני מיליון צופים, שהוא הפער הגבוה ביותר מזה 14 שנים. הרשת מחזיקה בדרמה הנצפית ביותר ("CSI"), בקומדיה הנצפית ביותר ("כולם אוהבים את ריימונד"), הקומדיה החדשה הנצפית ביותר ("שני גברים וחצי"), ושתי הדרמות החדשות הנצפות ביותר ("Cold Case" ו"Navy NCIS").

CSI, התרנגולת שמטילה ביצי זהב, המשיכה להיות הראשונה ברייטינג, כשסדרת הבת שלה ממיאמי לא מפגרת אחריה בהרבה. לא מפתיעה, אם כך, ההחלטה ליצור לאותה תרנגולת ספין-אוף נוסף, הפעם כזה שיתרחש בניו יורק, "הזירה הביתית" של NBC, העיר בה מתרחשת "חוק וסדר". ואם לא מספיק ש-CBS באה להילחם על המגרש הביתי של NBC, היא גם מתכוונת ללכת ראש בראש עם משבצת השידור של "חוק וסדר", יום רביעי, ב-22:00 בערב. צפו לקרבות רייטינג מרים.

באגף הסדרות המבוטלות אפשר למצוא את "הסניגור", שדווקא הצליחה להביא מספרים יפים למדי, אבל ב-CBS לא מסתפקים במספרים יפים. השאיפה של הרשת היא להתחזק בקרב קהל גילאי 18-49, במטרה ברורה להצעיר את קהל הצופים ולצאת מתדמית "הרשת הזקנה". בעונת 2003/4 חיזקה CBS את נתוניה בקרב גילאי 18-49, ומכיוון ש"הסניגור" לא השיגה תוצאות מרשימות במיוחד בקרב קהל זה, החליטו ברשת להגיד לה יפה שלום. עוד סדרות בולטות שבוטלו: "בקר" עם טד דנסון, אחרי שש עונות ו"המפעיל", שהגיעה לא מזמן לערוץ 3 אצלנו.

שתי קומדיות חדשות צפויות לעלות בעונת 2004/5, האחת בהשתתפותו של ג'ון גודמן, והשניה בהשתתפותו של אחד, ג'ייסון אלכסנדר. מלבד "זירת הפשע: ניו יורק", תעלה הרשת שתי דרמות נוספות - האחת בכיכובו של רוב לאו, לאחר כישלונה של "The Lyon's Den" והשניה היא שיתוף פעולה של אהרון ספלינג עם כמה מהיוצרים של "מכושפות", "הרקיע השביעי" ו"שולחן לחמישה", בכיכובם של דין קיין וכריסטופר לויד.

בסך הכל הלכו ב-CBS על בטוח, עם לוח שידורים דומה לזה של העונה הקודמת, מחוזק בחמש סדרות חדשות. כך ייראה לוח השידורים של הרשת בעונת 2004/5:

שני
20:00 עדיין ביחד (Still Standing, עונה 2).
20:30 - קומדיה חדשה.
21:00 כולם אוהבים את ריימונד (עדיין. עונה 9).
21:30 שני גברים וחצי (עונה 2).
22:00 CSI: מיאמי (עונה 3).

בלוק הקומדיות של יום שני עומד על תילו, עם שני שינויים לא גדולים במיוחד, האחד - הקדמת "עדיין ביחד" לשעה 20:00 במקום "כן, מותק" (שלא בוטלה לחלוטין וצפויה לחזור במיד-סיזן) והשניה היא הסיטקום החדש של יוצא "סיינפלד" ג'ייסון אלכסנדר. עושה רושם ש-CBS לא מאמינה ב"קללת סיינפלד", או לפחות לא מפחדת ממנה במיוחד. כזכור, כל שלוש הקומדיות של יוצאי "סיינפלד" נחלו כישלון חרוץ (היו שם ויק נרדוזה, בוב פטרסון ואלי משהו, אף אחד מהם לא הגיע אפילו ל-20 פרקים).

אלכסנדר הוא מגיש תוכנית ספורט פופולארית, שפותח בכתיבת טור בעיתון, המשלב מחיי המשפחה שלו, מעין יאיר לפיד שכזה. הוא צריך להתמודד עם חוסר האהדה שהוא זוכה לקבל מאשתו ומילדיו בשל כתיבת הטור הזה. ג'ורג' קוסטנזה כאיש משפחה? ג'ורג' כאבא? האם יש דבר יותר בלתי הגיוני מזה? מלקולם ג'מאל וורנר (קרדי מ"ג'רמיה") משתתף גם הוא בסדרה, מה שמאשש את מה שידענו כבר הרבה זמן והדחקנו - "ג'רמיה" כבר לא תזכה לעונה שלישית. האם "קללת סיינפלד" הוסרה סוף סוף? יתכן שכן, בעיקר בעזרת מנוף הרייטינג של "ריימונד" והסיטקומים האחרים.



את הערב תחתום, כרגיל, סדרת הבת הראשונה והמצליחה של "זירת הפשע".

שלישי
20:00 Navy NCIS (עונה 2).
21:00 - סדרה חדשה.
22:00 המשפט של איימי (עונה 6)

לרשת המצליחה באמריקה אין סיבה לעשות שינויים גדולים במיוחד בלוח השידורים שלה. טבעי שהשידורים יישארו פחות או יותר כשהיו בעונה הקודמת. זו הסיבה שמלבד ביום אחד בשבוע, אין בלוח יותר מסדרה אחת חדשה בכל יום. הסדרה החדשה של יום שלישי היא "מועדון" (Clubhouse), הפרויקט החדש של אהרון ספלינג. במרכז הסדרה - פיט יאנג, נער בן 16 (ג'רמי סאמפטר הצעיר, שעשה יופי של תפקיד בעיבוד החדש יחסית ל"פיטר פן"), שמקבל משרה חלומית בקבוצת הבייסבול "הניו יורק אמפיירס".



זו סדרה ספלינגית, על כל המשתמע מכך - קאסט אטרקטיבי, המון "הווו" מצד הקהל, אם היה קהל, קיטש סוחף ובנאליות, הרבה בנאליות, ואת זה אפשר לנחש עוד מבלי לראות פריים אחד מהסדרה. הקאסט שלה כולל את דין קיין (קלארק קנט מ"לויס וקלארק") כקפטן קבוצת הבייסבול, מר ווינינגהם (מהסדרה שלא שרדה "האחווה של פולין, ניו המפשייר") כאמו של פיט, שלא יודעת על הג'וב החדש של בנה, כריסטופר לויד (דוקטור אמט בראון, "בחזרה לעתיד") כבוס של הקבוצה, וג'ון אורטיז. חוץ מספלינג עצמו אפשר למצוא בין המפיקים שמות כמו מל גיבסון, דניאל סירון ("מכושפות"), קן טופולסקי ("שולחן לחמישה") ואי. דיוק וינסנט ("הרקיע השביעי"). "מועדון" פונה לקהל צעיר, שבאותה שעה נמצא ב-WB, מול "One Tree Hill", שצפויה להינזק מהעניין.

רביעי
20:00 60 דקות 2.
21:00 מלך השכונה (עונה 7).
21:30 - סדרה חדשה.
22:00 - סדרה חדשה.

יום רביעי הוא היום החדשני ביותר מבחינת הרשת, עם שתי סדרות חדשות. האחת היא הימור בטוח למדי, אבל עם שיבוץ מעניין, והשניה היא סיטקום חדש עם ג'ון גודמן.

נתחיל דווקא עם גודמן. מרכז היקום (Center of the Universe) הוא עוד סיטקום נוסף בשרשרת ה"יש לנו את ג'ון גודמן, בואו נתפור מסביבו איזו משפחה ונכתוב כמה בדיחות". הפעם מדובר על זוג שנשוי באושר כבר עשרים שנה (גודמן וג'ין סמארט, "פרייז'ר"), שנאלצים לסבול את השגעונות המוזרים של משפחתו של גודמן. חוץ מגודמן וסמארט, משתתפים בסדרה שמות כמו אד אסנר ואולימפיה דוקאקיס הותיקים והמוערכים, ודידריך ביידר (אוסוולד מ"המופע של דרו קארי"). תנו לסדרה עונה אחת. אחר כך היא תיפול, אולי אפילו לפני כן. אלא אם כן, שחקני המשנה יהיו מספיק טובים כמו אצל "דארמה וגרג", למשל.



הסדרה החדשה השניה היא ספין-אוף שני לסדרת הדרמה האהובה על האמריקאים "CSI". אחרי מיאמי, הגיע תורה של ניו יורק, העיר בה הפשע לא נח לעולם. כנראה שסתם "חוק וסדר" כבר לא מספיק עבור עיר התפוח הגדול, ואנשי הזיהוי הפלילי באים להראות לדיק וולף וחבריו איך תופסים רוצח. עם השיבוץ מול "חוק וסדר", מעוז הרייטינג הותיק של NBC, ספינת הדגל שלה, אם תרצו, יוצאת CBS בהצהרה חסרת פשרות: "אנחנו הולכים לטחון להם את הצורה. או לפחות לנסות". ואם "חוק וסדר" ו"CSI: NY" משודרות באותה שעה ברשתות מתחרות ובאותה עיר, האם נחזה באותו מקרה רצח שנחקר בו זמנית ע"י שני הקאסטים של הסדרות הללו? או כמו שב-Zap2it ניסחו בצורה הכי יפה: "אנחנו כבר לא יכולים לחכות לפרק שבו יש רצח בניו יורק והקאסטים של חוק וסדר, חוק וסדר מדור מיוחד, חוק וסדר כוונה פלילית, ללא עקבות וזירת הפשע ניו יורק עומדים מסביב לגופה ומתווכחים על סמכות שיפוט במשך שעה".

גארי סיניז ("אפולו 13", "עיני נחש", "פורסט גאמפ"), נבחר להוביל את "זירת הפשע: ניו יורק". הוא ינסה לעשות את מה שגריסום עשה ללאס וגאס ואת מה שהורשיו עשה למיאמי - להביא כמה שיותר רייטינג. כלומר, לפצח כמה שיותר פשעים. עוד בצוות: מלינדה קנקרדס ("פרובידנס"), וונסה פרליטו (קלאודיה מהעונה השלישית של "24") והיל הארפר ("המפעיל"). כפי שהקאסט של "מיאמי" הוצג בסיום העונה שקדמה לעליית הסדרה אצל סדרת האם, כך הוצג הקאסט של "ניו יורק" בסיום העונה הנוכחית של "מיאמי".

התחזית במקרה הזה היא קצת בעייתית: מצד אחד, מדובר בסיכוי להפוך לפצצת רייטינג נוספת. השאלה היא כמה תצליח הסדרה לנגוס מאחוזי הצפייה הגבוהים של "חוק וסדר".




חמישי
20:00 הישרדות: ונואטו (עונה 9).
21:00 זירת הפשע: CSI (עונה 5).
22:00 ללא עקבות (עונה 3).

יום חמישי הוא היום הבטוח של CBS, כשבמרכז הערב נמצאת סדרת הדרמה הנצפית ביותר בארה"ב, לפניה הריאליטי היציב ביותר ואחריה העונה השלישית של "ללא עקבות", שאף היא מביאה מספרים יפים למדי. טבעי שהרשת לא רוצה לקחת סיכונים מיותרים ביום שפעם היה היום החזק והמנצח של NBC, והיום כבר לא כל כך.

שישי
20:00 ג'ואן מארקדיה (עונה 2).
21:00 ג'אג (עונה 265, כלומר עונה 10)
22:00 - סדרה חדשה.

"ג'אג" היא הסדרה הותיקה ביותר של הרשת, ולא ממש ברור למה ואיך היא עוד שורדת. יש מספיק אנשים שאוהבים אותה, כדי שהיא תישאר העוגן של יום שישי בלילה. לפניה, העונה השניה של "ג'ואן" החביבה, ואחריה הסדרה החדשה של רוב לאו, שעושה רושם שמאז שעזב את "הבית הלבן", גם המזל עזב אותו. “The Lyon's Den" שרדה שישה פרקים בקושי ב-NBC, ועכשיו הוא מנסה שוב את מזלו. תרתי משמע.

ד"ר בילי גרנט (רוב לאו) הוא רופא שמחליט לעזוב את משרתו הקבועה בחדר מיון בבית חולים וללכת להיות רופא הבית של קזינו בלאס וגאס (ב-CBS כנראה מאוד אוהבים את לאס וגאס. מעניין למה). עוד בסדרה: ג'ו פנטוליאנו (אקס "המפעיל" ו"ממנטו"), הבוס החדש שלו, איימי אדאמס כאליס דוהרטי, קולגה לשעבר שלו בחדר המיון, ושרה לנקסטר ("תפוס אותי אם תוכל", "אוורווד") כורוניקה הארולד, מחלקת בלאק-ג'ק יפהפייה.




גם במקרה זה נראה כאילו CBS מנסה להכות את NBC בנשק שלה - הסדרה נשמעת בדיוק כמו "לאס וגאס" (שכאמור, תחזור לעונה שניה בימי שני), אלא ש"ד"ר וגאס" לא נשמעת חדשנית במיוחד, דבר שבהחלט יכול לעזור לה במאבק על ההישרדות.

שבת
20:00 48 שעות.
21:00 המירוץ למיליון (עונה 6).
22:00 שידורים חוזרים למיטב הדרמות ששודרו במהלך השבוע.

גם אצל CBS לא משקיעים במיוחד בשבת, שממת רייטינג ידועה. הערב נפתח עם תוכנית התחקירים "48 שעות" ומסתיים בסבב שידורים חוזרים של סדרות הרשת, בעיקר "CSI" ובנותיה. בתווך ניצבת העונה השישית של "המירוץ למיליון". מדובר בשדרוג עבור "המירוץ למיליון", ששודרה עד כה בעונות הקיץ בלבד וזכתה לקהל קטן יחסית, אך נאמן ויציב. הסדרה אף לקחה בטקס האמי האחרון את פרס סדרת הריאליטי הטובה ביותר, עוקפת בסיבוב מועמדות שנראו בטוחות יותר כגון "הישרדות" ו"אמריקן איידול". מצד אחד, נראית נחיתתה של הסדרה בעונת הסתיו כאמון מתמשך של הרשת בה. מהצד השני, השיבוץ בשבת מאכזב למדי והוא נראה יותר כשיבוץ לסתימת חורים מאשר מתן אמון בתוכנית. מצד שני, עוד נגלה בסוף שמדובר פה בהימור מוצלח: הסדרה תעלה את הרייטינג של הרשת בקרב גילאי 18-49 הנחשקים ואולי תעזור גם להעלות את הרייטינג של הערב כולו. האם קרב היום שערב שבת יחזור להיות ערב אטרקטיבי?

ראשון
19:00 60 דקות.
20:00 Cold Case (עונה 2).
21:00 סרט.

חציו הראשון של הערב נראה כהימור בטוח. גם "60 דקות" וגם "Cold Case" (סדרת הדרמה החדשה הנצפית ביותר בעונה החולפת) מביאות רייטינג גבוה ויציב, אמנם בעיקר אצל קהל מבוגר יחסית אך הצופים באים, ודי בהמוניהם. גם משבצת סרטי הטלוויזיה של 21:00 צפויה להניב רייטינג גבוה, דבר התלוי כמובן בסרט עצמו. מה גם שבתקופות יבשות במהלך העונה האחרונה שוב שיבצה CBS שידורים חוזרים של "CSI" במקום הסרט. צפו לאחוזי צפייה גבוהים בחלקו הראשון של הערב, ואחוזי צפייה משתנים בחציו השני.





שלום ולא להתראות:
"בקר", "The Stones", "המפעיל", "האחווה של פולין, ניו המפשייר", "האק", "Star Search", "הסניגור", “Century City", "המחוז".


ללוח 2003/4