המסך המפוצל

הממיר 22/5/04

פרק מגניב בבית הלבן, רגעים מדהימים במלאכים באמריקה, פיירפליי מגיעה להוט, ללא עקבות, ומוביל התרבות בישראל ע"פ ידיעות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 22-05-2004
106 תגובות
10. איזה פרק מגניב היה בבית הלבן השבוע... טוק טוק טוק... סטופ איט! במיוחד הקטע ש... טוק טוק טוק... סטופ איט! איפה הייתי? אה, כן. קודם כל, זה הפרק הראשון בו סגן הנשיא, הוינס, נראה פגיע ועורר סימפטיה. באף אחד מהופעותיו הקודמות לא הצלחתי לחבב אותו. הפעם כן. מת'יו פרי הולך ומתגלה כשחקן רב גוני. צורת משחקו כאן שונה לחלוטין ממשחקו כצ'נדלר של "חברים", והסצינה שלו יחד עם סי ג'יי בשיחת הטלפון אל הכתב, היתה אחת מאותן סצינות חזקות ש"הבית הלבן" כל כך מתמחה בהן. נהדר. טוק טוק טוק... סטופ איט! כן, היתה שם גם ציפור משעשעת. אחלה פרק.

9. הפרק השלישי של "מלאכים באמריקה" הכיל כמה רגעים מדהימים למדי: הפנטזיות המחריפות של פריור, אמה תומפסון מספידה בעברית "שוכן במרומים, המצא מנוחה נכונה לנשמת פריור וולטר", המשחק של אל פצ'ינו, הקטע באנטרקטיקה. בכלל, הסדרה מצליחה למגנט את הצופה למסך, בזכות שחקנים נפלאים וצילום מרהיב.

8. לא שהייתי צריך הוכחה, אבל תוכנית הלקט של "מלקולם באמצע" הוכיחה בכל מקרה: בכל מה שקשור לקטעים קומיים קצרים ומהודקים, אין ל"מלקולם" מתחרים היום בטלוויזיה (וזה אחרי סצינת הדומינו הנהדרת בפרק של סטאר). ובדיוק כשחשבתי שהיום הגיע לשיאו, באה "מ.ק 22" והוכיחה שבאידיש זה יותר מצחיק (שלמקו GRAS).



7. בשבוע שבו שודר הפרק האחרון של "אנג'ל", מאורע שחתם, לפחות באופן זמני, את הבאפי-וורס, הודיעה HOT על העלאתו של ערוץ קייצי חדש, Hot Space, שיוקדש למדע בדיוני, וישדר, בין היתר, את "פיירפליי" של ג'וס וודון. ועל זה נאמר: שייני!

6. "החיים זה לא הכל חוזרת. פלוס תינוקת. בקרוב". פרומו יפהפה לעונה השלישית של "החיים זה לא הכל", הסיטקום החביב של טלעד. נקווה שהציפייה לעונה הזאת תצדיק את עצמה, ושהעונה תהיה טובה לפחות כמו שתי העונות הקודמות.

5. התפתחות מעניינת בסדרה של אלייזה דושקו: בסיומו של הפרק ששודר השבוע (פרק סטנדרטי להפליא, אגב, כלומר לא טוב במיוחד, אבל גם לא רע) גילינו שדיוויס יודע יותר ממה שנראה היה בהתחלה, ובמעין קליף-האנגר של סיום פרק הוא הושיב את טרו כדי לספר לה כל מה שהוא יודע. נשמע מעניין. נחכה לפרק הבא כדי לראות על מה מדובר.

4. "ללא עקבות", סדרת המשטרה החדשה שעלתה השבוע בערוץ 10 נראית לא משהו בינתיים. עושה רושם שיוצריה ביקרו בכמה וכמה סדרות - "חוק וסדר" ובנותיה, "זירת הפשע" והבת ממיאמי, "ג'ורדן" - ולקחו כמה מוטיבים מכל אחת ואחת מהן. השילוב לא בהכרח רע, אבל זה ממש לא הדבר הגדול הבא בגזרת סדרות המשטרה, והתוצאה הסופית לא מעניינת במיוחד.

3. ערוץ 10 מתכנן לוח שידורים חדש, וכחלק מהלוח יש כוונה לשדר חדשות כל שעה עגולה מהשעה 17:00 ועד חצות. "בינתיים שוקלים אם זה הגיוני או לא". אז יש לי חדשות בשבילכם, ערוץ 10: לא. זה לא הגיוני. לחלוטין לא. מה ההיגיון להתחיל פרק של "24" (למשל) בשעה 21:45 כדי לקטוע אותו למהדורת חדשות (אפילו קצרה מאוד) בשעה 22:00? הרי בצורה כזאת בטוח אי אפשר יהיה לשבץ את הפסקות הפרסומות במקום המתאים.

2. טלעד פרסמה את לוח השידורים שלה לקיץ. הזכיינית הירושלמית מתבססת על הפקות מקור, שזה בסדר גמור, אבל בכל הנוגע לסדרות רכש המצב עגום. אף אחת משלוש הסדרות הנחשקות שקיימות אצלה על המדפים - "הסופרנוס", "זהות בדויה" ו"סקרבס" - לא מצאה את מקומה בלוח. מה כן תשדר טלעד? את העונה השניה והאחרונה של "יש לה את זה", שהיא סדרה חמודה למדי, אלא שהעונה המדוברת שודרה בארה"ב בעונת השידורים 2001/2, כלומר אצלנו היא תשודר באיחור של שלוש שנים. טוב, כנראה שהזכויות עומדות להסתיים ממש בקרוב, ככה שלטלעד אין ממש ברירה. אבל למה חיכתה עם זה טלעד עד עכשיו?



1. בידיעות אחרונות פורסמה בסוף השבוע האחרון רשימת 100 מובילי התרבות בישראל. במקום הראשון הציב "העיתון של המדינה" את תאומו הטלוויזיוני: אבי ניר, מנכ"ל קשת. קשת, אותה זכיינית שהביאה לנו בשנה האחרונה את היסטריית הריאליטי וה-SMSים של "קחי אותי שרון" ו"כוכב נולד". קשת, אותה זכיינית שעבורה לוח שידורים הינו בגדר המלצה בלבד, והעיקר זה למכור עוד פרסומות. סימנתם לכם לצפות בתוכנית מסוימת בשעה מסוימת? רוב הסיכויים שהיא לא תשודר בשעה בה היא פורסמה. או שהיא לא תשודר בכלל. מה הם כן ישדרו? עוד ריאליטי שהוא גם פרסומת לתוכנית שמשודרת במקביל בערוץ שלהם בכבלים. או שאולי קליפ שהוא פרסומת לתוכנית אחרת, באותו ערוץ. הכרזה על ניר כמוביל תרבותי היא הכרה במציאות כואבת: זו התרבות שלנו בימינו. לא שאני הולך לפתוח עכשיו את הדיון עתיק היומין "מה זו תרבות?". זה לא שאני מעודד החלפה של "כוכב נולד" ב"משורר נולד" (שזה אגב לא רעיון רע כל כך. כל הזכויות שמורות לי. מי שרוצה להפיק מזה תוכנית...), אבל אבי ניר ו"קשת" כמובילי תרבות זה אומר טלוויזיה פופוליסטית, רדודה, מזלזלת באינטליגנציה של הצופים ובצופים עצמם (קטיעת תוכניות בגסות במקומות לא מתאימים לפרסומות, ביטול תוכניות ללא התרעה מראש והחלפתן בתוכניות ריאליטי - לעיתים בשידור חוזר). אורי שנער, נשיא "קשת", התגאה לא מזמן בדה-מרקר ש"קשת" השקיעה בשנתיים האחרונות 270 מיליון ש"ח בהפקות מקור. מתוך זה: 70 מיליון בהפקות מסוגה עילית (דרמות, תעודה וכד'). 70 מיליון. בשנתיים (כ-15 מיליון דולר). מה זה אומר? שבשנתיים האחרונות 200,000,000 ש"ח הושקעו בשעשועונים ובתוכניות בידור. אכן, סיבה לגאווה (assafTV).


בשולי הממיר
ג'יין קרקאובסקי, איליין המשעשעת מ"אלי מקביל", עשתה תפקיד שונה לחלוטין ב"אוורווד" השבוע, כפסיכולוגית שמגיעה לעיירה הקטנה והשלווה.



אית'ן אריקסון, מי שהיה פרסי ב"באפי", קפץ כדי לגלם את דירק בפרק של "חברים" ששודר בשבת שעברה בערוץ 2.

פרד וילארד, האבא ב"אולי זאת אני", הגיע להתארח ב"עצמאי בשטח" בתור מורה מעצבן במיוחד.

מארק מטקביץ', דרו מ"דוסון קריק", התארח ב"מירוץ לאתמול" כדן, סטודנט לרפואה שיחד עם חבריו מנסה לראות איך הם החיים שלאחר המוות.