המסך המפוצל

מצעד הביצ`יות

הן מככבות בכל סדרת טלוויזיה שמכבדת את עצמה ומנעימות עלינו את הזמן בהזדהות אסורה. הביצ`יות של העידן החדש. דירוג

מאת: שגיש

פורסם: 19-07-2001
0 תגובות
"אני הכי אוהבת את אירית", אמרה לי טיפטיפ, ידידה משכבר הימים, כשהיא רואה ומוחה דמעה בפרק האחרון של טלנובלת המופת הישראלית האיכותית ומציבת סטנדרטי המשחק החדשים - לגעת באושר. אני, שהכרתי קצת את הסדרה שלא מרצוני החופשי (ככה זה כשכל העולם מכיר. שומעים, וגם רואים פרק או שניים. מה) הבנתי שאותה אירית היא זונה שרמוטה בת זונה, מאלה שבא לך לזרוק את השלט על הטלוויזיה בגללן ו/או להזדהות בהנאה מרושעת. תלוי איזה סוג אדם אתה.

"אבל היא זונה שרמוטה בת זונה", אמרתי לטיפטיפ, בעוד שבסתר ליבי גם אני הכי אוהב את אירית, אבל זה מסוג הדברים שאסור להגיד בקול רם, כמו למשל שצפית בלגעת באושר ולו לרגע. אמרה לי, "אז מה, אני הכי אוהבת את הרעות. זה הכי אמיתי. אני גם שונאת את כולם במציאות כמוהן", ומיהרה להוסיף, "חוץ ממך, כמובן". טפטוף זה גרם לי להבין, שכמו שסדרה בלי הומו לא יכולה להיות מושלמת (בחו"ל כמובן, בארץ עדיין לא מפותחים כל כך) כך לא יכולה להתקיים סדרה בלי ביצ`ית טיפוסית, שלא לדבר על אופרת סבון.

אי לכך ובהתאם לזאת, כאות הערכה לטיפטיפ הקטנה ולכל הזונות שרמוטות בנות-זונות באשר הן, אני מציג בפניכם את דירוג הכלבות של העידן החדש, בהתאם למרשעותן, תככיהן, סכסוכיהן והנימה הכללית, שיהיה קל יותר לבחור עם מי הכי מזדהים.

במקום הראשון: ניקול ג`וליאן (פופיולר)
ניקול ג`וליאן, מי שסביר להניח שאתם לא מכירים כי אתם בורים בכל מה שקשור למה שטוב לכם, היא דמות די ראשית בסדרת הנוער (ולא רק) החדשה (ולא בדיוק), "פופיולר" (או בעברית מזוויעה של טלעד: "צעירים לנצח"). היא לוקחת את כל שאר הביצ`יות בהליכה. היא מסכסכת בין החברה הכי טובה שלה לבין שאר העולם החופשי, מפילה את הספרים של התלמידים החנונים במסדרונות כמו בריון טוב, משפילה אנשים ברחבי הקפיטריה האימתנית וגונבת כסף מהמנהלת העיוורת שמתרימה עבור ילדים חולים בחג המולד. אבל מה שהכי יפה אצל ניקול, זה שלא רק שהיא ביצ`ית, היא ביצ`ית והיא לא צריכה את זה. במילא יש לה כל מה שהיא רוצה ו/או צריכה, והביצ`יות שלה נובעת מהנאה טהורה. אנחנו מעריצים.



במקום השני: אירית סופר (לגעת באושר)
אירית (נטע הבר), אישתו של נדב סופר (דן תורג`מן) בטלנובלה הישראלית שהקיץ עליה הקץ - לגעת באושר - היא הביצ`ית הישראלית המוכרת ברחובות. אירית מפגינה רמה חדשה של סרקזם, שוברת שיא של כמה אפשר להגיד "אני לא צריך שתטיפי לי עכשיו" מתנשא, יורדת וצולבת את הארוסה של אחיה שוב ושוב ושוב, משלמת לכל העולם בשביל לקנות אותם וגם מנהלת רומן מהצד. אה, ובנוסף לכל, היא תעשה פשוט כל דבר כדי שנדב לא יתגרש ממנה. אבל הכל. היא מתייחסת לאמא שלה כמו חרא, מרימה אף לכל אדם שני, והדבר היחיד שהיא מסתדרת איתו הוא השטר של הדולר. אכן, ישראלית גאה.

במקום השלישי: וואלרי מאלון (בוורלי הילס 90210)
וואלרי, שהצטרפה אלינו אחרי עזיבתה של ברנדה עליה השלום, הפכה במהרה לכבשה השחורה של הסדרה. לא רק שהיא החליפה בני זוג כמו שאירית (ע"ע) מחליפה חליפות, היא גם הפרידה בין זוגות רבים וטובים (ולקחה את הזכרים לעצמה; דיויד, ברנדון, דילן, נח וכו` וכו`), וגם דאגה להתנפל על טרף חדש (ולא משנה בן כמה הוא או כמה פג תוקפו) בכל הזדמנות שרק יש. היא הפכה לאויבת הנצחית של קלי דונה וקלייר (המשולש הקדוש), ועשתה את זה בגדול וטוב. וואלרי מאלון כדמות מפתח בחייו של כל מתבגר.

במקום הרביעי: האנטר (גרוס פוינט)
גם האנטר, כוכבת בסדרה שלא בטוח שיוצא לכם לראות (וחבל), גרוס פוינט, היא ביצ`ית פירסט קלאס. היא לא מסתובבת (או הסתובבה) עם אהבת חייה (שנדמה לה שהוא אהבת חייה) רק כי היא כוכבת והוא ניצב עלוב, היא מנהלת את עסקי ההפקה של התוכנית ביד רמה עם איומי התפטרות ו`מי יותר חשוב לך`, ודואגת להשיג את כל מה שהיא רוצה בדיוק כמו שצריך (וגם להרוס לאמא שלה את הסיכויים להצלחה ולאושר רק כדי לדאוג לעצמה). מעבר לכך, כשהיא תגיד לכם "You are breaking up with ME??", מאוד כדאי לכם לצאת מהחדר (ולחזור עם בגדי עור ושוט). אישה אישה.



במקום החמישי: טנצר המאנייק (שמש)
בסדרה מקורית כמו שמש רק הגיוני שהביצ`ית המסורתית תהיה גבר, ועוד יותר הגיוני שהוא לא יקרא "ביץ`", אלא "מאנייק", כנהוג בישראל הכשרה. ואכן, טנצר המאנייק הפך לסמל, למופת ולטרייד מארק משונן בפי כל ילד ישראלי קטן ("צחי המאנייק", "מוטי המאנייק", ובשמות החדשים "עונג שבת המאנייק"), וחותם בגאווה את מצעד הביצ`יזם של המסך המפוצל. הוא ימכור את נשמתו בעבור פסטרמה, תמיד ימצא סיבה לתבוע את האימפרייה (או כל מפעל אחר שבקושי מתקיים) ולסחוט כסף מאמהות ערירות וילדים קטנים. וגם אם לפעמים הוא יוצא פסדר, תמיד, אבל תמיד, בסופו של דבר הוא יתן סיבה לקרוא לו בקול גדול "טנצר המאנייק!".





הסדרה גרוס פוינט משודרת בערוץ 3 בימי ראשון בשעה 20:55.
הסדרה פופיולר ("צעירים לנצח") משודרת בערוץ 2 בימי חמישי בשעה 19:00.
העונה החדשה של שמש משודרת בערוץ 2 בימי שלישי בשעה 21:45.