המסך המפוצל

א-כזבה

העונה החדשה של קיציס לא מחדשת לנו כלום. אומנם לא רע אבל גם לא היסטריה. זימרי עם הצעות ייעול

מאת: זימרי

פורסם: 16-07-2001
0 תגובות
"כן, זה היה צפוי. אנשים הזהירו אותי מראש, אמרו שהתוכנית מתמסחרת, שזה לא יהיה כמו פעם - אבל לא, אני בשלי - "יהיה בסדר, הם לא יכולים שלא לחדש, הם לא יתמסחרו כל כך". מה גם שאחרי שתי עונות של התוכנית ציפיתי, ציפיתי קצת ליותר מדי. התבדיתי.

זה התחיל עוד לפני שהם החלו לשדר, כבר כשנודע שהתוכנית תשודר שעה אחת מוקדם יותר ותקוצר לשעה (אומנם שיקולים של "קשת" ולא של יוצרי ועורכי התוכנית, אבל עדיין) היה איזשהו חשש שזה לא הולך להיות זה. גם ההיסטריה של האנשים שנכנסו לעניין באמצע העונה השנייה הוסיף, אבל זה לגיטימי ומובן.

מה השתבש?

פורמט - היה צפוי ורצוי שהפורמט ישונה מעט, שהחומר יתחלף וזה נעשה. הרעיון של אימוץ חיה הוא חכם (פחות חכם מדמויות מפורסמות שאין להן סוף) אך לא מנוצל היטב. נכון שהתוכנית קוצרה ובהתאם זמן השידור של הדיאלוגים בין טל ופרידמן (שהעונה הזאת הפכו ליותר מצחיקים, קיציס הפנים כנראה את הכישרון בהופעה של השניים). אך עם זאת היה צריך לדאוג ליותר זמן שידור של דיאלוגים על חשבון פינות אחרות (לדוגמא הקצפת - במקום שניים ולעתים שלושה סיבובים אפשר להסתפק באחד). בנוסף, הפינות האחרות, חידוש מעניין. קצפת, מה הסוד שלו, מי רוצה להיות מיליונר וכו`. נחמד, אבל מוגזם. ההתעסקות המוגזמת באותם פינות במידת מה מומאסת, מעיקה וגוזלת זמן שהיה יכול להיות מנוצל ע"י קיציס ופרידמן. הכותבים מספיק כשרוניים כדי למלא את הזמן הזה והם עשו את התפקיד מצוין בעונה הקודמת.



דיאלוגים - הצגת הדמות ותכונותיה, תוך כדי הדבקת תווית (רעיון ענק אגב - פוליטיקלי קורקט - "אותה גברת בשינוי אדרת") ואיזכור שיש מתנה. בזמן הסיבוב הראשון ישנה פארודיה על תוכנית טלוויזיה. עוד קטע קטן עם מספר בדיחות, "מוכן להשתתף בניסוי", עניין ה-"לההה", פינת הייעוץ. קטע אחרון, הדמות מגלה שלא מאמצים אותה, "א-כ-ז-ב-ה". בדיחה, שתיים. א-כ-ז-ב-ה. הדיאלוגים שלא מגיעים באותה תדירות כמו בשנה שעברה כל כך צפויים וכל כך מעייפים (ללא קשר לבדיחות עצמן, אלא ל"שלד"). אין את ההפתעה של - "איך הם הולכים להביא אותה עכשיו", אלא "אני יודע איך הם הולכים להביא אותה". נכון, גם שנה שעברה - "מה כבר נגמר", תראה-תשמע, תצא מהחדר, אבי טולדנו, שאול יהלום וכו`. אבל הדרך הייתה די שונה, היו יותר משחקי מילים, יותר הרגשה של הפתעה. היה אחרת. חבר`ה, להתעורר שם, לתת יותר זמן שידור לדיאלוגים בין קיציס ופרידמן.

זמן - אומנם לא באחריות העורכים/מפיקים של התוכנית, אלא באחריות "קשת", אבל עדיין החלוקה של הזמן היא של אותם עורכים. במקום לתת זמן שידור לדץ כדי שיספר שהוא עשה מעשה לא יפה כשהוא היה בן 9, אפשר לתת לקיציס ופרידמן (הכותבים, לדעתי, עשו עבודה מצוינת בעונה שעברה וכתבו שישה חלקים בני 2-3 דקות והחזיקו יפה מאוד), או לחילופין לאורחים משמעותיים יותר כמו ספי ריבלין, אלי ומריאנו, אסי וגורי, סער בדישי ולא חסר עוד מובחרים, ולוותר על אורחים כמו רנא רסלאן, אבי ביטר ומרגול (שצריכים להבין כי הם משתתפים בתוכנית לא רגילה וצריכים לבוא בראש פתוח). וכן, אפשר ורצוי לוותר על "משחק" אחד או שניים, על סיבוב אחד או שניים מאותם שעשועונים.

התמונות לקוחות מאתר קשת