המסך המפוצל

הממיר 10/4/04

שבוע לא משהו עבר על הטלוויזיה שלנו. מעט מאוד דברים טובים, יותר מדי טלוויזיה גרועה. אולי יהיה טוב יותר אחרי החגים

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 10-04-2004
92 תגובות
10. "ג'ואן מארקדיה" הולכת ומייצבת את עצמה כסדרה מענגת. סיום הפרק ששודר השבוע, זה בו ג'ואן נאלצה לבנות ספינה היה פשוט מבריק, גם בגלל הקו המשטרתי שבו, וגם בגלל הקו הפנים-משפחתי שלו. רק שתמשיך כך, ג'ואן.

9. "מלך השכונה" היא כנראה הקומדיה הטובה ביותר שכולם מקפידים באופן קבוע להחמיץ. השבוע שודר בערוץ 3 פרק אחד לפני סיום העונה החמישית, והוא היה משעשע כתמיד. דאג תיחמן את ארתור כדי שזה ידרוש מקארי את סגנון האוכל המועדף על דאג באותו רגע, קארי עלתה על זה ותיחמנה בחזרה וספנסר המשיך לעשות מעצמו צחוק כשחיכה לבכורה של הסרט הראשון בטרילוגיה של "גרון", מחווה מודעת וחביבה להפליא ל"שר הטבעות" או "מלחמת הכוכבים". פרק עמוס ברגעי קסם לא מועטים ("קארי, אני רוצה שתקיימי יחסי-מין עם דאג! ואני רוצה פיצה!"). כיף.

8. שני פרקים ששודרו השבוע בשתי סדרות שונות עסקו באדם שלוקח בני ערובה ומתבצר במקום כלשהו, כל אחד מסיבותיו עמו. גם ב"החצי האפל" וגם ב"ג'ורדן" הצליחו לקחת רעיון שחוק ולשחק אותה עם ביצוע מעניין. אבל בעוד ב"החצי האפל" נעזרו בתכונה העל-טבעית של ג'ון כדי להציג לנו כל מיני תרחישים אפשריים לסיומה של התקרית, דבר שהפך את הפרק למרתק, נאלצו ב"ג'ורדן" לשחק עם הקלפים ה"טבעיים" שהיו להם בלבד, והצליחו לספק פרק לא פחות טוב. צל"ש לשתי הסדרות הללו.



7. קשת סוחטת קצת יותר מדי מהתרנגולת מטילת ביצי הזהב שלהם. אני הראשון שקפצתי משמחה על מרתון עשר השעות של האודישנים ל"כוכב נולד", אבל אחרי יממה וחצי של פסטיבל "כוכב נולד" אי אפשר שלא לתמוה: "אלוהים אדירים, אלו רק האודישנים! מה יקרה בשלבים המתקדמים?". בקצב הזה, כל הסיפור עלול להימאס הרבה יותר מהר ממה שקשת מקווה לו. אבל אתם יודעים מה? זה הרי לא יקרה. בחיים לא. זו קשת. וזה "כוכב נולד". ואלו ים של אס-אם-אסים. קדימה, קשת, להמשיך לחלוב את התרנגולת.

6. הקסם פג. צר לי להודות, אבל "השיר שלנו" כבר לא מושכת אותי כפי שהצליחה לעשות בפרקים הראשונים שלה. כמעט כבר אין שירים, בטח לא של נינט, יש יותר מדי דרמה-הו-כה-מרגשת-וסוחטת-דמעות-שמאפיינת-את-כל-מה-שאפשר-לשנוא-בטלנובלות, יותר מדי תככים, עלילה יותר מדי צפויה. ממש ים של דמעות. תנו לנו עוד שירים, עוד מהחומר ההוא שבאמת אמור לפרוט על נימי הרגש.

5. יכול להיות שהאשמה היא בי, אבל לא הצלחתי להתחבר ל"הסמויה", סדרת המשטרה המאוד מוערכת שמשודרת במסגרת שידורי "פסח אקשן" של הוט. יכול להיות שזה פורמט השידור הבעייתי (שני פרקים ביום, אורך כולל של שעתיים, אין שידורים חוזרים), אבל גם יכול להיות שהסדרה פשוט לא מצליחה לזרום, למרות השמות הגדולים שמעטרים אותה, גם מול המצלמה וגם מאחוריה. מצד שני, אסור לשפוט סדרה אחרי פרק אחד בלבד, והצ'אנסים הנוספים עוד יינתנו לסדרה, בזמנים פחות לחוצים.



4. כנראה שמדובר ברעיון הטיפשי ביותר שעלה על דעתם של מעצבי לוח השידורים בארה"ב. מ"הפרקליטים", שמסתיימת השנה, כבר עומד לפרוץ ספין-אוף, אך לדיוויד אי קלי ושותפיו זה כנראה לא מספיק. ספין-אוף נוסף נמצא בתכנון ועוסק באלינור פראט, שהיא, כשלעצמה, דמות מעניינת מאין כמוה, אלא שהכוונה היא להחזיר אותה אל שתי אחיותיה ולהפוך את כל העניין לסיטקום. אלינור פראט. סיטקום. עורכת הדין העיקשת והרצינית, שהפכה לאם חד-הורית, אחת הדמויות היותר מעניינות בסדרה תהפוך לה לסיטקום, למעין "אלי מקביל" גירסת ה"חברים-לייט". אם זה לא היה כל כך עצוב, זה כנראה היה מצחיק מישהו. טוב, אולי זה יצחיק את "ג'ואי".

3. פוקס עושים את זה שוב. טים מינאר, המפיק בפועל, הודיע השבוע שהרשת מבטלת את הסדרה "וונדרפולס", לאחר שידור ארבעה פרקים בלבד. רבים הצליחו להישבות בקסמי הסדרה, ועכשיו רק נותר לנו לקוות שהיא תמצא בית חדש ברשת אחרת, שתוכל להעריך את יוצרי הסדרה, ואת הסדרה עצמה (ER).

2. ביפ, ערוץ הצחוק, ממשיך לעשות צחוק גם מצופיו. אם אתם מפרסמים שהשידור החוזר של "באפי" יהיה ביום חמישי, ב-23:05, אין שום הצדקה לדחות את שידור הפרק בחצי שעה לטובת עוד לקט של "האקדמיה לצחוק". הפרק עצמו התחיל ב-23:35, דבר שלא היה לו זכר בממיר הדיגיטלי של הוט. הוט? מה הוט? האצבע התייבשה על כפתור ה-Record בוידאו. וזה עוד מילא. מה עם אותם אלו שרצו להקליט באמצעות טיימר? מדובר בחוסר התחשבות וזלזול מן הזן הגרוע ביותר, כזה אליו הורגלנו אצל קשת. בדיוק ככה לא עושים טלוויזיה.

1. זכיינית ערוץ 2 "קשת" מופיעה כמעט תדיר במקום האחרון בממיר. השבוע היא כמעט ניצלה מהמקום. כמעט. זה התחיל דווקא טוב. "קשת" רצתה לשדר במוצאי חג הפסח, סרט תיעודי על אמהות שכולות, ישראליות ופלסטינאיות. "קשת" אף רצתה לשדר את הסרט ללא פרסומות, עד כדי כך היה חשוב לה לשדר את הסרט. עד כאן, ח"ח ל"קשת". כדי לשדר את התוכנית ללא פרסומות, פנתה "קשת" למועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו כדי לאשר את הבקשה. המועצה סירבה לבקשה ואף טענה שמדובר בסרט שאינו מתאים לשידור במוצאי חג, ועדיף משהו קליל יותר. "קשת" טענה בתגובה שלמועצת הרשות השניה אין זכות להתערב בתכני הזכיינית. שוב, עד כה, ח"ח ל"קשת", אשר רוצה לשדר סרט תיעודי חשוב ואף מתנדבת לוותר על ההכנסות מפרסומות. ואילו מועצת הרשות השניה מצטיירת כ"אח גדול" ממשטר טוטליטארי, אשר מחייב את הצופים לצפות במשדרים שמחים. אבל "קשת" היא עדיין "קשת". ורק ב"גלובס" פורסמו כל הפרטים בנושא. הפרט שהושמט, משום מה, בידיעות אחרות בנושא, היה בקשתה של קשת להעביר את זמן הפרסום עליה היא מעונינת לוותר בזמן שידור הסרט התיעודי, שלא מושך הרבה קהל, ליום אחר, מן הסתם רווחי יותר, כזה בו מופיע דודו טופז, למשל, או "כוכב נולד 2". כל הדיבורים היפים של "קשת" על חופש הביטוי, מניעת המועצה מלהתערב בתכנים, היו מסך עשן: "קשת" רוצה עוד פרסומות בפריים-טיים, כדי שתוכל להרוויח עוד כסף. אין לי בעיה עם העובדה ש"קשת" רוצה להרוויח, היא גוף מסחרי. אבל למה היא צריכה לשקר לנו? אה, נכון, זו "קשת" (assafTV)

בשולי הממיר
מארק מרגוליס, נאפה מ"אוז", קפץ לבקר אצל "הפרקליטים" כמר דאמברוזיו. נורמן טאקר, הפירומן המטורף, היה לא אחר מאיירה גיינס מהעונה הראשונה של "24".

מיס לנדינגהאם, מזכירתו לשעבר של "ג'ד בארטלט" ב"הבית הלבן", קפצה השבוע לביקור מלבב כאלוהים ב"ג'ואן מארקדיה".

סת' גרין, אוז של "באפי", נצפה בפרק של "דרו קארי" ששודר ביום חמישי האחרון בביפ.