המסך המפוצל

הממיר 20/3/04

עמוק באדמה, מלקולם, החיים הפשוטים, הסדרות החדשות של ערוץ 3 והתחרות הגדולה על מספר 1 של השבוע. המפסידים - כולנו

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 20-03-2004
41 תגובות
10. שוב פרק נשגב אצל משפחת הקברנים שמבקרת אותנו מדי שישי בערב. החלום של קית' בפתיחת הפרק שנעשה במיטב מסורת סרטי הקיטש, שגרם לי להשתאות לנוכח מגוון הרגשות הרחב שאפשר להעביר עם אותו שיר, כשמשנים לו טיפה את הסאונד, את זווית המצלמה, ואת המתרחש על המסך; הסצינה של רות' אוכלת לבד ארוחת ערב; רות' משתעממת למוות בארוחת ערב אחרת; נייט מלגלג על ניסיונות גידול הזיפים של דיוויד (מראה ה"אופס, לא ידעתי שיש לי זיפים סקסיים" יתקבל בערך... מחר בצהריים); והתגובה של ריקו כשהוא מגלה מה התרחש אצלו בבית: וואט דה פאקינג פאק?! אבל הסיום הנהדר של הפרק, בו רות' שרה יחד עם הקלטת שקלייר הביאה שם את כל הקטעים הללו בכיס הקטן. טלוויזיה במיטבה.

9.5. "מלקולם" הגיעה לשיאים חדשים של הילאריות השבוע. הפנטזיות המתוקות של לויס על בנות שהתנהגו בניגוד מוחלט לבנים המופרעים והבלתי נסבלים שלה היו אחד הדברים המצחיקים ביותר שאי פעם יצא לי לראות. עד שפרנסיס הופיע בשמלה והראה לי שאפשר יותר. כמובן שבסוף לואיס מגלה שבנות יכולות להיות הרבה הרבה יותר גרועות מבנים, שזה בדיוק מה שניסיתי להגיד לה כל הפרק. מה שלא מנע ממני להזדהות עם החלום על הילדה הקטנה שתבין חשיבות השופינג מהי. ואז היו הניסיונות הכושלים של האל לגנוב למענה את מעסה הרגליים וריס שמאבד ומקבל בחזרה את מעמדו כבריון המשפחתי. "סופת צחוק" של ממש. (Slayeret)

9. אריק, דונה, רד, קיטי, ג'קי, קלסו והייד חזרו לחיינו בעונה חדשה ומרעננת כתמיד, אבל רגע השיא היה בשחזור קטע נבחר מהסרט "גריז". יצא מגניב לחלוטין, שזה, כשלעצמו, לא עניין של מה בכך, אבל המתרגמים הצליחו להשתלב יפה והביאו לנו אותה ב"וואו", ב"שיגעון" ואפילו ב"באבא בלובה" אחד לקינוח (שאכן נאמר על ידי הייד). הלו לכם שוב, וויסקונסין.



8. סי ג'יי מלכה. נקודה. סימן קריאה משתאה, אפילו. היא מכבה את האור, מתקרבת, מפתה, מניחה את הידיים על דני, מקרבת את פניה אל פניו. "הנה", היא אומרת לו, "זה מה שהייתי עושה אם הייתי רוצה להשיג אותך". וכל מילה נוספת מיותרת.

7. הפרק הפותח את "החיים הפשוטים" הצליח לעשות לי את מה שכל ההישרדויות והמירוצים למיליונים למיניהם לא עשו לי מעולם: לשעשע אותי. לקט קצר מתוך שלל האירועים עם האחיות פיק האמריקאיות: "מה? יש רק חדר אמבטיה אחד? !I'm Scared". "אז אתם כאילו, כזה, מבלים בוולמארט? מה זה וואלמארט בכלל? מוכרים שם דברים לקירות וזה?". היה משעשע במיוחד לראות את התגובות שלהם לחרקים ואת האימה שבעיניהן לנוכח העובדה שאולי יצטרכו להפשיט את עורותיהם של העופות שיועדו לבישול. אחד האלמנטים שגרמו לתוכנית להיות כל כך חביבה, היא העריכה התזזיתית שלה. אהבתי.

6. שתי סדרות חדשות עלו השבוע בערוץ 3, "נעדרים" ו"ג'ואן מארקדיה". בינתיים, עושות שתיהן רושם חביב למדי, אבל עמוסות בים של קיטש, שאפשר היה להימנע ממנו (ב"נעדרים", למשל, ספרתי פעמיים "אני אוהבת אותך" כפול כבר בתוך 17 הדקות הראשונות של הפרק). אלא שלשתי הסדרות יש אלמנט על-טבעי חביב שיכול לגרום להן להמשיך ולעניין גם בהמשך. וגם אפשר לשחק במשחק הניחושים: מה יקרה אם האלוהים של "ג'ואן" יגיע פתאום לאחד החלומות של ג'ס? האם בפעם הבאה שג'ס תיגע בתמונה של נעדרת היא פתאום תקבל פלאש-בק סטייל ג'וני סמית של "החצי האפל"? אכן, שאלות קשות.

5. "ליאו, איפה אתה? אנחנו לא יכולות בלעדייך! וגם יש עוד לפחות 12 דקות של פרק לפני שנחסל את האלים שמאיימים להשמיד את העולם! אז אנחנו נשב פה ופשוט נחכה לך!" מכושפות, פרק הסיום. מישהו יכול להסביר לי בשביל מה לעזאזל צריכות שלוש אלות חזקות בטירוף את ליאו? מה הוא כבר יגיד להן שהן לא יודעות בעל-פה לאחר יותר ממאה מפגשים עם יצורים דורשי רעתן? בגלל השביתה האיטלקית המוזרה שלהן הפרק נמרח ונמרח. גם כשליאו הואיל בטובו להגיע הוא עדיין לא אמר שום דבר משמעותי שלא ידענו קודם לכן. בלה, בלה, קיטש, בלה, בלה. אלות, עלאק. ורק הסיום נתן סיבה לאופטימיות. האם ליאו וונקוואש? ומה כריס זומם? חשוד מאוד.



4. אגב, אתם יודעים מי מתרגם את "מכושפות"? לא? זה בסדר, ככה זה עבור כל מי שצופה בהוט. כי כתובית חדשה ומכוערת מלכלכת את השליש התחתון של המסך בכל סיום פרק בכל סדרה. מצד שני, צופי יס דווקא יודעים שהמתרגמת הנוכחית היא אורנה צברי. לפני שבועיים למתרגם קראו שגיא. "המסך המפוצל" מזדהה עם מחאתם השקטה של המתרגמים באשר הם. גם עם אלו של הסדרות שב-AXN.

3. בערוץ ביפ עובדים בצורה חובבנית. "מ.ק. 22", גאוות היחידה החדשה, תשודר בערוץ הצחוק החל ממחר, והיחס אליה כבר לא משהו. למה מתעקשים הפרומואים שהסדרה תשודר ב-22:00? הרי "מלקולם" משובצת שם באופן קבוע ב-21:45. לפני 22:05 הרי לא יתחיל הפרק. ומה נסגר עם שעת השידור של "תרגיע"? 23:00? 23:15? בראשון הקודם הפרק התחיל ב-23:23. לא נעים להגיד את זה, אבל רואים שזו קשת.

2. הפרסומת של "מרמולייט" היא פרסומת איומה. מדובר בפרסומת שבה רואים דוגמניות יפות באירוע אלגנטי מרביצות לעצמן בכל פעם שהן מנסות לקחת משהו מתוק. ראשית, הפרסומת עושה נזק לנשים בכך שהיא ממשיכה להציג את קו החשיבה שכדי להיחשב יפות אנחנו צריכות להרעיב את עצמנו וכל חריגה מלווה בעונש. אבל זה לא מספיק לאנשי מרמולייט והם צריכים להוסיף חטא על פשע ופשוט לשקר לציבור ללא בושה. ולמה הכוונה? המוצרים של מרמולייט הם ללא סוכר ובעזרת הפרסומת (ושם המוצר) מנסים למכור לנו אותם כמוצרים דיאטתיים. שקר וכזב. מוצרים ללא סוכר אינם מוצרים לא משמינים, הם פשוט מוצרים שנועדו לחולי סכרת. אחוזי השומן שבהם גבוהים ויש בהם אותה כמות קלוריות שיש במוצרים שיש בהם סוכר. הם לא נועדו לדיאטה. גם הטעייה מכוונת וגם פגיעה במעמד האישה. אנשי מרמולייט צריכים להתבייש בעצמם. (Slayeret)

ועכשיו תתכוננו, כי יש הרבה 1.
1. ראשית, האחד השבועי של קשת, שממשיכה לשבור שיאים ומקפידה בכל שבוע לספק חומר עבור מספר 1 לממיר. הפעם מדובר על "המרגלים", סדרת המתח הבריטית המצוינת. לאחר שבשבוע שעבר לא שודר פרק (מטעמי "הבה נקדם עוד קצת את האקדמיה לצחוק, לה אין מספיק פרומואים, שירים, ריקודים ואנשים שנכנסים לתוך קירות"), השבוע דווקא שודר אחד, אבל לא הנכון. הפרק החמישי, שלא שודר שבוע שעבר, נשאר במחסני קשת, עצוב, יתום ובודד. זהו שבוע רביעי ברציפות שקשת מקבלת את הציון השבועי הגרוע ביותר האפשרי, וזה באמת שלא עניין של מה בכך. בהקשר הזה, אגב, ראוי לציין יוזמה מעניינת של אנשי פורום טלוויזיה בנענע, שהחליטו לסיים כל הודעה שלהם במילים "קשת חולירות". מה לעשות שהזכיינית הכי מצליחה בטלוויזיה שלנו מקפידה להמשיך ולהצדיק את המוניטין הזה?

1. והפעם גם לטלעד. שהצליחו לעשות מעשה קשת ולהתחיל את "הבית הלבן" ב-23:00 במקום בשעה החדשה והפחות אטרקטיבית ממילא, 23:05. לא חבל?

1. והנה אחד גם לערוץ 10, שלא חוסכת מאיתנו ספוילרים בפרומואים שלה ל"24". בשבוע שעבר הם הראו אירוע שהתרחש שתי דקות לפני סיום הפרק ששודר ביום רביעי האחרון. בדרך כלל אני מקפיד להימנע מהפרומואים שלהם, אלא שהפעם הפרומו פשוט "קפץ לעיניים" כששודר קצת לפני סיומה של "זה הזמן". אנשים שכבר ראו את הפרקים הבאים מדווחים שהפרומו לפרק של שבוע הבא מצליח לשבור שיאים חדשים של חוצפה ספוילרית.



1. ובאותו הקשר, הנה מילה רעה גם על העיתון של המדינה, ידיעות אחרונות, שבמוסף "24 שעות" (כמה אירוני) של יום רביעי האחרון הקדיש אייטם בגודל מכובד לאותו הספוילר שערוץ 10 מפמפם בפרומואים לפרק הבא שלו. כזאת מידה של חוסר התחשבות וזלזול בצופים היא משהו פשוט מזעזע (BS).


בשולי הממיר
בריאן תומפסון, האל קרונוס מפרק הסיום של "מכושפות", מוכר לנו בשני תפקידים שונים מ"באפי", לוק והשופט, אבל גם כצייד החייזרים המפחיד של "תיקים באפלה". אין אין אין כמו טייפ-קאסט. עוד הופיע בפרק: איל פודל, ישראלי לשעבר, שלאחרונה התארח גם ב"אנג'ל".

מארק מרגוליס, אנטוניו נאפה מ"אוז", התארח השבוע ב"סקס והעיר הגדולה" כאחד מהקולגות של פטרובסקי. היה קצת ביזארי.