המסך המפוצל

הממיר 6/3/04

עמוק באדמה, 24, הבית הלבן, מלך השכונה, אוסקר 2004, הפרומואים החדשים של ערוץ 3. ורק קשת, כרגיל, מעצבנת

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 06-03-2004
79 תגובות
10. הפרק של אמש ב"עמוק באדמה" היה עמוס ברגעים קטנים ונהדרים: החלום של רות', שמוצאת את עצמה בבית ריק ומחוסר רהיטים; המשחק של קלייר, לאורך כל הפרק, אבל בעיקר סצינה אחת אצל היועץ בבית הספר, כשהיא גלגלה את העיניים שלה בעקבות משפט צפוי שהוא אמר לה; ברנדה צופה וחוזרת הביתה כדי להציע נישואין מפתיעים; קית' שחוזר לזרועותיו של דיוויד רק כדי להגיד לו שהוא לא רוצה לראות אותו יותר. זו סדרה מופתית בגלל הרוגע שבו היא מתנהלת. רוגע שכמעט לעולם לא מתפרץ. רוגע שמסתיר שצף של רגשות שמסתתרים ויוצאים החוצה רק לעיתים רחוקות.

9. סוף סוף, אחרי שתי עונות וחמישה פרקים, הבינו ב"24" איך צריך לעשות את זה נכון. זה לא שהסדרה לא היתה אפקטיבית קודם לכן, אבל נדמה כאילו רק בפרק ששודר השבוע בערוץ 10, הצליחו יוצרי הסדרה לעשות שימוש נכון במסכים המפוצלים. סצינת ניסיון יירוט המסוק בו טסו ג'ק וסלאסר היתה מהירה ואינטנסיבית, עם המון דברים שקרו במקביל, עם מסכים שהתחלפו מהר יותר מאצן על ספידים. אז נכון, המסך המפוצל של "24" כבר היה תזזיתי בעבר, אבל לא כמו שזה נעשה ביום רביעי האחרון. אנחנו רוצים יותר מזה ופחות מרגעי השמאלץ המייבשים, שלא נחסכו מאיתנו גם הפעם.

8. באמת שנמאס לדבר בכל שבוע על אותן סדרות, אבל "הבית הלבן" פשוט לא מפסיקה לעשות את זה. שוב היה פרק עמוס ברגעים נהדרים, שוב קיבלנו קטעים משעשעים עם וויל ביילי, שוב התפעלנו מהצ'ארם של דונה, שוב הופתענו מהתעוזה של ג'וש, שוב התפעמנו מהדמות הנקראת ג'ד ברטלט ("הבת שלי יוצאת עם מישהו יפה יותר מאשתי"), שוב התרגשנו יחד עם צ'ארלי, ושוב ראינו כמה מעניינים החיים באגף המערבי בקדנציה של אהרון סורקין.

7. פרק משעשע במיוחד שודר השבוע ב"מלך השכונה". במיוחד כשדאג ניסה לעבוד על קארי שהוא לא שמע את ההודעה שהיא השאירה לו, ההודעה ההילארית שהשאיר דיקון עבור דאג, וקארי ששיחקה אותה ננסי דרו קטנה כשעלתה על זה ששיחת הטלפון מדיקון בעצם בוצעה מביתה. גם הרגעים שבאו לאחר מכן, עם קארי המפחידה ועם דאג והולי שמפחדים ממנה, היו עשויים בצורה נחמדה. רק החברה החדשה של ספנסר הצליחה לעלות על העצבים.



6. "אוסקר 2004" היה טקס משעמם להפליא עם זוכים צפויים שהצליחו להגיד את נאומי התודה הבנאליים בעולם (חוץ מהזוכה שהודתה ל"שר הטבעות" על כך שלא היה מועמד בקטגוריה בה זכתה). ובכל זאת, צריך להגיד תודה לבילי קריסטל שהצליח באמת להצחיק, ולהכתיר את השיר "You're Boring" בתואר "השיר המשעשע ביותר בטקס".

5. ערוץ 3 החל להריץ פרומואים לעונת האביב שלו. לצד פרומו מצוין כמו זה לעונה החדשה של "מופע שנות השבעים" ופרומו חביב ל"ג'ואן מארקדיה", היה הפרומו ל"נעדרים" סתמי, והפרומו ל"אנג'ל" (הגיע הזמן באמת) קצת אנמי. כך שהתוצאה הסופית היא ככה-ככה. ובכל זאת, הרעיון לשים את שמות כל הסדרות החדשות בכל הפרומואים היה צעד נחמד, שבהחלט הצליח לגרום לציפייה מסוימת. ושאלת מיליון הדולר: האם גם העונה השניה של "חלום אמריקאי" תגיע אלינו?

4. "סוכן סמוי" לא מספיקה להסתיים וכבר מגויס שליש המסך התחתון לטובת כתובית באדום מזעזע המספרת מתי התוכנית משודרת. כנ"ל בסדרות היומיות האחרות של AXN. כבר כל כך קשה לחכות לכתוביות עצמן? תנו לצופה הזדמנות לעכל את הסיום של "NYPD”.



3. חמש דקות בדיוק. זה כל מה שהספקתי לצלוח מפרק הפתיחה של "שלווה", הפרויקט החדש של חיים בוזגלו. משעמם, דבילי, פלצני - אלו רק חלק מהמילים שעברו לי בראש בחמש הדקות הללו. לא מפתיע, בהתחשב בעובדה שגם את "זינזאנה" לא הצלחתי לסבול.

2. אחרי פרקים ראשונים לא רעים, הגיע "אניגמה", הפרק הרביעי של "הצד האפל", והצליח לשעמם ברמות שלא הכרנו (לפחות לא עד "שלווה" של יום המחרת). מישהו חושב שהוא רואה בחורה שלא ראה כבר המון שנים. ג'וני נוגע בחפצים שלה וחושף טפח מהעבר שלה. חסר מעוף, חסר עניין, וחסר תכלית. האם עוד יגיעו פרקים ראויים?

1. יש שתי אפשרויות, כל אחת מהן גרועה מהשניה: או שקשת מבולבלת וחסרת אונים, או שהיא עושה את זה בכוונה. האופציה הראשונה ממש לא הגיונית, בהתחשב בנתוני הרייטינג של הזכיינית, והאופציה השניה היא חמורה במיוחד, כי היא אומרת שקשת עושה מעשים שלא ייעשו. "איך עושים ארץ נהדרת?" תשודר בתשע או בתשע ורבע - שאל את עצמו כל מי שהסתכל ביותר מלוח שידורים אחד. 22:08 היתה התשובה הנכונה. מה שאומר שהיו שלושה לוחות שידורים שונים לפחות עבור יום שישי האחרון. ומה עם האקדמיה לצחוק? ע"פ ה-EPG של הלווין - 21:45. בלוח השידורים של הכבלים צוינה השעה 21:15. ב"עכבר העיר" הלכו דווקא על 21:49. התוכנית עצמה התחילה באזור 21:10. על ההתעללות ב"עמוק באדמה" אפשר לקרוא כאן. זו התנהגות בזויה של זכיינית מבוהלת שפשוט לא יודעת איך עושים טלוויזיה. רייטינג זה לא הכל בחיים, קשת, ומתישהו ההתנהלות הזאת עוד תעלה לכם ביוקר.


שולי הממיר
אנתוני סטיוארט הד, "ג'יילס" של "באפי", הגיח להופעת אורח ברוכה ומרעננת ב"המרגלים".

בראדלי וויטפורד, ג'וש מ"הבית הלבן", קפץ לבקר, בפרק ששודר השבוע ב-NYPD בערוץ AXN. הוא נראה צעיר והיתה לו תסרוקת מוזרה, אבל זה היה ג'וש.

קווין ספייסי הגיע לתפקיד אורח מתמשך ב"סוכן סמוי", שאף היא משודרת ב-AXN.