המסך המפוצל

הממיר 7/2/04

קשת מככבת הפעם, גם לטובה, וגם לרעה. הסופרנוס מבריקים, סקס מפתיעה, ג`רמיה חזרה ו-24 משעממת. ושלום לך, לובה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 07-02-2004
4599 תגובות
10. פרקי "הסופרנוס" זוכים כבר הרבה זמן לאזכורים כמעט קבועים בממיר, אבל יש לכך סיבה טובה: הסדרה הזאת מצליחה לשבור מדי שבוע מחדש את השיאים של עצמה. גם השבוע נשבר השיא עם סצינת ההתערבות: בצד אחד יושב לו כריסטופר ליד אלכוהוליסט לשעבר שאומר לכולם "לא הגענו לכאן כדי לשפוט אחד את השני", ובצד השני מוטחת בכריסטופר האשמה ש"אתה לא מתפקד יותר כגבר", וטוני מתפרץ על כריסטופר מכיוון שהוא הרג כלבה. אמנם בפרק השבוע לא היו חסרים רגעים נהדרים (תמונת הנפוליאון של טוני, למשל), אבל הסצינה הזאת בהחלט הצליחה להתעלות על כולם. מדובר, בפשטות, בחמש הדקות המושלמות ביותר שהזדמן לנו לראות בטלוויזיה השבוע (BS).

9. להתראות, לובה. החלטה נבונה, קשת. ואם יורשה לי להוסיף משהו, ואני חושב שיורשה לי, אני חושב שמתחשקתה לי קצת חצילות בטחינה.

8. לא פופולארי במיוחד להיות אנטי-סקס-והעיר. הסדרה נחשבת בחוגים מסוימים כדבר הכי טוב שיש בטלוויזיה בכל שבוע נתון, גם כזה בו לא משודר פרק חדש. אלא שאותי אישית כמעט אף פעם לא הצליחה הסדרה לרגש, לחדש או להפתיע במיוחד, למעט אולי מספר מצומצם של פרקים בעונות הראשונות. כך גם התנהלה לה העונה השישית. עד הפרק ששודר השבוע. למעשה, עד דקת הסיום שלו, כשמשהו בליבה של קארי נשבר כשהיא גילתה שכשהלב של ביג חזר לפעום כרגיל, גם התנהגותו חזרה לקדמותה. באותה שניה, וכשהצלילים הראשונים של In the Waiting Line הנפלא של Zero 7 התנגנו להם ברקע, נשבר גם משהו בליבי. רגע טלוויזיוני קטן ומרגש במקום בו כבר מזמן התייאשתי מלמצוא. זה גם המקום לברך את רשת על היוזמה לשדר ברצף גם את חציה השני של עונת הסיום.



7.5 טקס פרסי האוסקר יתקיים השנה ב-29/2 ובניגוד לשנה שעברה, בה הועבר הטקס בלעדית בלווין, השנה יוכלו כל צופי הטלוויזיה הרב-ערוצית ליהנות מהטקס שיועבר בערוץ 3. גם הכבלים וגם הלווין מקדישים ערוץ שלם וייחודי לסרטים שבעבר זכו או היו מועמדים לאוסקר. נעזוב כרגע את הויכוח "מי באמת חשב על הרעיון לראשונה ומי רק יצא עם הודעה לעיתונות ברגע שהודלף לו על הרעיון של המתחרה", ובואו נבדוק את הדברים הקטנים. ובכן: ב-yes עלו עם הערוץ ב-1/2, בכבלים עלו רק היום; ב-yes משדרים 24 שעות ביממה, בכבלים רק בחלק מהיום; yes פרסמה את לוח השידורים של הערוץ חודש מראש במגזין yes (מה שאגב מראה על תכנון מוקדם של הערוץ) בעוד הכבלים לא פרסמו כלל את הלוח באף מקום, אפילו לא ב-EPG שלהם; ב-yes העלו כמה ימים לפני עליית הערוץ פרומואים מרהיבים ומגרים, בכבלים הסתפקו בשקופית מכוערת; גם ב-yes וגם בכבלים משדרים סרטים חופפים לרוב, אך מעט הסרטים הבלעדיים חדשים יותר אצל yes ואילו הסרטים הבלעדיים בכבלים הם בני 4 שנים ("נמר דרקון", "כמעט מפורסמים") או שהם סרטים שכבר סיימו את הסבב ב-yes ("פורסט גאמפ"). בקיצור, בימים שהתכנים חופפים אצל שתי החברות, האריזה חשובה לעיתים אף יותר מהתוכן. בכבלים קיבלנו נייר עיתון, בלווין - נייר מבריק עם סרט (assafTV).

7. אז נכון, להעמיס שבחים על פרק של "מלקולם באמצע" זה כבר עניין שבשגרה, אבל בכל זאת: בפרק ששודר השבוע בביפ, מלבד שפע קטעים טובים (פתרון הפלא לפרה משוגעת, "מלחמת האזרחים - המחזמר", שובו של קרייג), היתה מחווה ל"ממנטו" - כאשר ראינו בפלאשבקים את מגוון ההצקות שריס ומלקולם הפעילו אחד על השני, רק מהסוף להתחלה. וכדי להוסיף LOL על פשע, הגיע, בסיומו של הפרק, האירוע הטריוויאלי לחלוטין שגרם לפתיחתה של השרשרת, ובעקבותיו ההערה של מלקולם, "מה כבר יכול לקרות?" (שלמקו GRAS).

6.5 בגיליון רייטינג האחרון התראיינה עדן הראל. הראל, הזכורה לכולם בעיקר כמגישת MTV הישראלית הראשונה, הספיקה מאז להתחתן, ללדת, לשהות במנזר שנה, לעזוב את המסך ולחזור אליו לזמן קצר - לאו דווקא בסדר הזה. מאז ומתמיד שפעו ממנה הרבה חום, אהבה ושמחת חיים וגם בראיון הנוכחי היא הקרינה הרבה אווירה חמימה ונעימה, וגם הרבה קסם. בראיון, אמרה הראל שהיא מאוד רוצה לחזור למסך ומוכנה לעשות שם כמעט כל דבר, אפילו פרסומת או טלנובלה. חסר מאוד על המסך מישהו חם ואמיתי כמוה עם שמחת חיים מדבקת וחיוך לא מזויף. אז אם יש מישהו שם שמוכן לתת לה משהו עסיסי יותר מטלנובלה, אנא, עשו זאת במהרה. עדן פשוט צריכה להיות בטלוויזיה (assafTV).

6. ערוץ 3 השכיל להביא לנו מהר את העונה השנייה של "ג'רמיה" ועל כך תודתנו לו. פרק הפתיחה של העונה הזאת היה מסקרן מאוד ופתח קווים עלילתיים חדשים ומפתיעים, ואפילו הביא לנו תפקיד אורח מגניב בדמותו של ההוביט לשעבר שון אוסטין. רק דבר אחד פגם בהנאה: מנגינת הפתיחה המצמררת של העונה הראשונה הוחלפה בשיר קיטשי ומעצבן במיוחד. פלא שהסדרה מדשדשת באמריקה?

5. כל המבקרים, כמעט בלי יוצא מן הכלל, יצאו נגד פרויקט יומטוב של קשת. אתם מוזמנים לקרוא לי נאיבי, אבל אני באמת לא מבין את האנטי הזה. מדובר ביוזמה יפה מאוד של זכיינית בעלת רייטינג גבוה, שהחליטה לעשות משהו למען ילדים נזקקים בישראל. מה שכן, מעניין לדבר על איכות הפרויקט במונחים בידוריים. את הספיישל פתחו ריטה ואושרת קוטלר, שברוב הזמן פשוט הצליחו לשעמם. התוכנית המיוחדת של "ארץ נהדרת" היתה לא אחידה ברמתה, כשמצד אחד היו הילדים המקסימים שחיקו את ג'ודי, חלי ופדרבוש ומהצד השני היה קטע ארוך, מטופש ומיותר עם אקי אבני, שהיה רדוד, נמוך ומעצבן. השידורים של יום שלישי סבלו אף הם מחוסר אחידות, אבל הפעם התנודות היו קטנות יותר. רגעי השיא של השידור היו, ללא ספק, כשיהודה לוי לא שבר לעצמו את הראש וכשקיציס, פרידמן, אלי ומריאנו השתלטו על המסך. אז, התחילו להגיע הצחוקים האמיתיים ופרידמן אף הוכיח שהוא יודע גם לנגן. בסיכומו של דבר היה בכלל לא נורא, אבל טיפה מתיש, גם מבלי לראות הכל.

4. סופרבול 2004 סיפק כמה רגעים עוצרי נשימה מבחינת המשחק עצמו. חבל רק שלא זכינו לראות אף פרסומת מקורית מארה"ב (ואני יודע שזה בלתי אפשרי), הרי זו הסיבה שחלק מסוים מהאמריקאים בכלל צופה בסופרבול.

3. בפרק השני של "24", נראה כי ג'ק באוור החליט לשקוע בשנת הצהריים שלו. ביחס לפרק שהתרחש השבוע, אפילו הפרק הראשון של העונה נראה מהיר ועצבני. לא היו התפתחויות עלילתיות, לא היו סצינות מתח מדהימות, ורק החמש דקות האחרונות של הפרק הצליחו להציל אותו, עם הטוויסט הנהדר של "הפעם, נחשוף את החפרפרת כבר בפרק השני של הסדרה". ג'ק, תתעורר (BS).

2. הגיע הזמן לאיזה קמפיין קטן: "בנות גילמור", "משמרת שלישית", "אי אר" ו"סמולוויל" הן ארבע סדרות-וורנר מעניינות במידה זו או אחרת שעדיין לא מצאו להן בית לאחר שנבעטו מערוץ 3 בגלל התביעה המשפטית. קדימה, ערוץ 10, רשת, ביפ, אפילו יס פלוס, אתם מוזמנים להכין את פנקס הצ'קים, אנחנו מחכים להמשך מעלליהם של לורליי, פיית' ובוסקו, ד"ר קרטר, לקס, קלארק ולאנה.



1. "עמוק באדמה" נפתחה אמש בשעה 22:53, חמש דקות לפני הזמן. קשת, מעצמת הטלוויזיה הגדולה במדינה, נופלת בדברים הללו שוב ושוב ושוב. ועל כך - הבוז לה. היא יכולה להביא לנו מאה ארצות נהדרות, אבל כל עוד לא תימחק מהפרוטוקול האפשרות שדברים כאלה יקרו, צופי הטלוויזיה ימשיכו להתעצבן על הזלזול, ובצדק.