המסך המפוצל

פרויקט הקומנטרי

"המסך המפוצל" גאה להציג את ה"סיקומנטרי" - פרויקט סיכום הקומנטרי של "באפי קוטלת הערפדים". תהנו

מאת: Idanyd

פורסם: 14-01-2004
3 תגובות
לא קיים ויכוח לגבי עליונות פורמט ה-DVD על פני פורמטים אחרים להפצת סרטים ותוכניות טלוויזיה (כמו קלטות וידאו, או הורדות מהרשת). מבין כל היתרונות של הפורמט (איכות וידאו וקול משופרות, בחירת סצנות ועוד) אני אוהב במיוחד את התוספות המיוחדות.

מתוך כל התוספות האפשריות, שמור אצלי מקום חם בלב לקומנטרי (Commentary - הערות היוצרים, שמחליפות את פס הקול המקורי של הסרט). אני מרגיש שהקומנטרי נותן לנו, כצופים, גישה בלתי אמצעית אל מאחורי הקלעים של תהליך הפקת היצירה, יותר מאשר סרטים תיעודיים עליה, ובטח שיותר מחומר פרסומי שבהרבה מקרים מצורף ל-DVD, כמו ספיישלים שנוצרו לטלוויזיה וכו'.

עם הוצאת עונותיה של "באפי" על-גבי DVD, ניתנה לי האפשרות לשלב בין שתי האהבות האלה שלי, ועכשיו יש לי הזדמנות להעביר אליכם קצת מאותה הרגשה.

אני מכריז בזאת על פתיחת פרויקט הקומנטרי בסימן "באפי". הפרויקט הזה הוא מעין ספין-אוף לפרויקט אותו התחלתי בפורום סרטי DVD בתפוז, שמתמקד רק בסרטים.

כל עונה של "באפי" מופצת ל-DVD בליווי קומנטרי למספר פרקים נבחרים, עליהם אכתוב את הסיכומים שלי. הרבה מהפרקים האלה נכללים בז'אנר פרקי "ג'וס הוא אלוהים", אך לא כולם נכתבו על-ידיו. סיכומי קומנטרי (או בקיצור: סיקומנטרי, וברבים: סיקומים) אינם ניתוחים של הפרקים או פרשנויות שלי לגביהם, ולכן לא באים להתחרות בסכפ"שים שמתפרסמים באתר. הם יתבססו אך ורק על מה שאמר מי שהעביר את הקומנטרי (לרוב - כותב הפרק), ולא על חומר חיצוני, כמו מאמרים, ניתוחים שונים של הפרק וכו'.

מכיוון שאין "השפעה חיצונית" על הסיקומים, הדברים שכתובים בהם נכונים לגבי זמן הקלטת הקומנטרי, כך שבהחלט יכול להיות שדבר שייאמר בקומנטרי מסויים יעמוד בסתירה למצב כזו או אחר, שהתרחש בעונות מאוחרות יותר, או לעובדות או תיאוריות שיצאו לאור אחרי יציאת ה-DVD.

אז מה הטעם בפרויקט שכזה, אם הוא לא מכיל שום נגיעה אישית, בעצם? אם כל אחד יכול לצפות בקומנטרי, ולקבל ממנו בדיוק את מה שהוא מקבל מהסיקומנטרי ואף יותר, אז למה בכלל להשקיע בכתיבת הסיקומים?

קודם כל - כי זה כיף. אני אוהב להקשיב לקומנטרי, וכשאני רואה קומנטרי שאני יודע שצריך לכתוב עליו, אני רואה אותו ביתר תשומת-לב, ושם לב ליותר פרטים בו. שנית, וזו הסיבה החשובה יותר - לרוב חברי הקהילה אין גישה לקומנטרי. אם זה כי אין להם נגן DVD בבית, או בגלל שהם לא קנו את העונות שיצאו. במקרים מסויימים זו פשוט רמת האנגלית שמפריעה (הקומנטרי ל"באפי" לא מתומלל בכתוביות), אבל לרוב זה נובע פשוט מתסמונת חוסר-זמן חמורה. כל אותם אנשים שלא הזדמן להם לראות פרק של "באפי" בליווי קומנטרי, אנא ראו בפרויקט הזה שירות שלי אליכם. כל מי שכבר ראה את הקומנטרי, יודע באיזה מוצר משובח מדובר, ולכן בטח שלא יתנגד לקבל תזכורת אליו.

אוקיי, אחרי שהבהרנו את זה, אתם מוזמנים להצטרף אלי לביקור הראשון בסאנידייל - ברוכים הבאים לפי-השאול.