המסך המפוצל

הממיר 27/12/03

מזל טוב לאסף, לג`ד, ללובה, לקול, לנינט ולרודריגו. מזל רע לכל המפגעים הרגילים שעוד לא עוזבים אותנו: הספוילרים, הפופ-אפים והחלפת הפרקים

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 27-12-2003
36 תגובות
10. בעילה של "היי, ל-assafTV יש יום הולדת!", התכנסו השבוע חברי האתר בביתה של Cyber Cat. בתוכנית: מגוון פרקי באפי ואנג'ל, חידון טריוויה הזוי-משהו ("מה הקשר הטלוויזיוני בין שליחות קטלנית 1 ו-2 לבין הנוסע השמיני 4?", תשובה: "בשמות שלושת הסרטים מופיעה האות ש". טוב, אז לא באמת) בו זכה שלמקו GRAS בפרסים יקרי-ערך, פיצות (עם אננס ותירס, כמובן), "תרגום" מופלא של "אחוות הטבעת", סגידה חסרת פשרות לקופאית עלומת-שם כלשהי (שכמובן לא באה בלובה יותר בחיים שלה) ואת הציטוט הנצחי של רייצ'ל: "למה אתם רואים כאן טלוויזיה? הרבה יותר כיף במיטה למעלה!". היה הילארי ושייני, כמובן. בשבוע הבא עוד פעם. ברצינות (BS).



9. אחרי חלק ראשון קצת מאכזב, הביא החלק השני של פרק פתיחת העונה של "הבית הלבן" כמה רגעים של גאונות צרופה. הסצינה עם הרכבת, שמוצי פנטס, צ'רלי הגדול מהחיים והרגע המרגש מכולם עם הביצוע המצמרר ל-Don't like Mondays. רק בסיומו של הפרק הזה הצלחתי להיזכר כמה שהסדרה היתה חסרה בלוח המשדרים. ואגב, נדמה שאפילו טלעד למדו שיעור או שניים בענייני יציאה לפרסומות, כשיצאו להפסקה, לפחות בפעמיים הראשונות, בדיוק בנקודה בה הם אמורים היו לצאת.

8. אז כבר סיכמנו, את ואני והבגלמה, ש"ארץ נהדרת" באמת נהדרת, אבל קשה שלא להתייחס לתופעה המופרעת הזאת שנקראת לובה. האייטם הזה מצליח לסחוף אחריו המוני אנשים. ה"'סדר" נשמע בכל רחבי הארץ יחד עם ה"קשה, קשה" ורק היום שמעתי סיפור על מישהי שהגיעה עם שישה פריטים לקופה שבה מותר להגיע עם חמישה פריטים בלבד וכשהקופאית סירבה לקבל אותה, היא צעקה עליה "מה את משחקת לי אותה באבלובה?". זה מטורף, והיכולת הזאת של טל פרידמן להמציא את עצמו ולסחוף אחריו מדינה שלמה, מפתיעה כל פעם מחדש. עוד מקרה של גימיק היסטרי שנכנס לו אל השטטישטיקה. ואני ממשיך וחוזר וטוען שררררררודריגו מיצה את עצמו לחלוטין.

7. במציאות המתוסבכת של "מכושפות", סדרה של פנטזיה, קסמים ופאן טהור, היה הפרק המאה ששודר השבוע בערוץ 3 פשוט מעולה. הרצון להעלים את קול, הביג באד הותיק, בכמה שיותר רעש וצלצולים, הביא לתסריט מעניין של מציאות חלופית, שנעשה בצורה מצוינת. נכון, קשה לא לעשות את ההשוואה המתבקשת אל הקוטלת, שביצעה את הרעיון הכללי של הפרק ובצורה מוצלחת (והיי, בפרק של "מכושפות" היתה אפילו דמות בשם דרלה!), אבל גם אם הרעיון אינו חדש במיוחד, העובדה שהוא בוצע בצורה מרתקת, היא זו שגורמת לייחודיות ולכך שהפרק היה פשוט משובח.



6. כבר אמר מישהו שהחסרון הגדול ביותר של "כוכבי השכונה" הוא חוסר האחידות בתוך התוכניות. אז כשגרייניק ואלתרמן יוצרים ספיישל סוף עונה, שבו כל סצינה מושקעת ומחושבת, התקבלה תוכנית נהדרת. סיכום שתי העונות הקודמות לצלילי "my way", בחירתה (המספוילרת בפרומואים) של נינט ככלתו של צחי והטוויסטים שבאו אחריה, ושורת הופעות אורח קומיות, שכללו את מר וגברת גרייניק הסובלים מירידות על בנם זמר הליווי. כשגרייניק ואלתרמן רוצים, הם מצליחים (שלמקו GRAS).

עוד 6. ואם יורשה לי מילה נוספת, אישית, על נינט. הביצוע שלה יחד עם עידן ואבי ל"אהובתי" של משינה, היה עיבוד נפלא, לא פחות, לשיר היפהפה ממילא הזה. וזו שוב הוכחה, לפחות מבחינתי, שאם נינט תעבוד עם האנשים המוכשרים לכך, הם יוכלו למשוך את הכישרון שלה למקומות אחרים, גבוהים יותר. עם כל הכבוד לקלינשטיין (ויש כבוד) הביצוע הזה היה מקסים בהרבה מהסינגל המיוחד שכתבו לה לרגל זכייתה ב"כוכב נולד".

5. קטע משעשע במיוחד היה ב"יצפאן" השבוע שהביא את מיה מ"המורדים" יחד עם רודריגו (האמיתי, לא המריאנואי) לאולפנו וניסה לערוך עימה ראיון, כשהוא משתמש ברודריגו כמתרגם. יצפאן שואל, רודריגו מתרגם, ויצפאן, כהרגלו, מפריע לו עם "למה אתה לא מתרגם לה את השאלות כמו שצריך? אני יודע שאתה מציע לה לצאת איתך", גורם לו להתקפי צחוק של ממש שמונעים ממנו לדבר ו/או לזכור בכלל את השאלות המקוריות, ובאותו זמן יושבת שם הילדה המסכנה הזאת ולא מבינה מה רוצים מהחיים שלה ובטוחה שצוחקים עליה בטירוף. היה הילארי.



4. ערוץ "מוזיקה 24" העלה מספר הפקות מקוריות חדשות, אלא שמהצצה חטופה ב"יפשושיות" של חנה לסלאו, שאמנם הציגה כישרון שאי אפשר לבטלו, עולה שמדובר בהפקה משעממת, לא מספיק מצחיקה ומייבשת משהו. כבר עדיף לראות טלטאביז.

3. שימו לב, כי מישהו חייב להתריע על זה: ל"מכושפות" יש פרומו חדש והוא מספיילר כמעט כל אירוע חשוב שאמור עוד לקרות בעונה הנוכחית בערוץ 3. בינתיים, הצלחתי להימנע מלראות אותו ורק חברים מספיק טובים שדיווחו לי שמדובר במפגע של ממש הסבו את תשומת ליבי לעניין, אבל אני בספק אם מישהו יוכל להתחמק מהצפייה בפרומו חסר הרחמים. ובכל זאת, מי שעוד מעוניין לצפות בפרקים הללו מבלי לדעת מה עומד להתרחש בהמשך, מומלץ לו שינסה להימנע מזה. אזהרה זו מוגשת לצופים כשירות מטעם "המסך המפוצל: אתר טלוויזיה לאנשים ששונאים ספוילרים. ופרקים שמשודרים לא על פי הסדר. ופופ-אפים שמכסים את התרגום".

2. אז נכון, טלעד שידרו את הפרק הלא נכון ב"סופרנוס", אבל כפי שהעלה בירור קל שערכנו, זה לא קרה באשמתם, אלא באשמת החברה המפיצה, וורנר. לא מספיק שעיכבתם לנו את פתיחת העונה בקרוב לשנה, אתם עוד מבלבלים את מי שאמור לשדר את זה? הפעם באמת שאין כבוד. חבל.

1. קשת ממשיכה להתעלל ב"חברים" שלה והסתירה גם בשבת שעברה את התרגום עם "ארבע פרסומות וחוזרים לחברים" שלה. לכן, הציון "1" יהיה שמור לקשת, עד שהם יפסיקו עם המנהג המגונה הזה.