המסך המפוצל

קומונת האחים

בבית אחד, קטן ונחמד, גרו המון משפחות. עד שיום אחד, בעל הבית גירש אותן והן נותרו ללא קורת גג. סיפור אמיתי

מאת: assafTV

פורסם: 08-12-2003
56 תגובות
"אחח, היו ימים. כשהיינו צעירים. כולנו, כל החבר'ה, גרנו בדירה אחת גדולה, ממש קומונה היתה לנו. לא הפסקנו לבלות ביחד. למרות שהיינו שונים האחד מהשני. היו את החבר'ה הצעירים האלו שכל הזמן בילו בבית הקפה השכונתי. אני גם זוכר את הרופאים שהיו קורעים את התחת במשמרות הארוכות שלהם. היתה לנו גם אמא צעירה והבת שלה. כאלה מקסימות. דיברו נורא מהר, אבל. היה גם איזה אחד, מה-זה חתיך, כל הבנות היו דלוקות עליו. אבל מה? הומו. ואצלו במיטה, ברוך השם, חצי עיר עברה. היה גם בחור צעיר, איזה קיבוצניק, כנראה, נראה טוב, בחור טוב, לא הפסיק להזיל ריר על איזו אחת. אבל הוא נראה תמיד כאילו יש לו איזה משהו להסתיר. לא יודע, נראה מסתורי כזה. ממש חייזר. היו אצלנו בקומונה כמה חבר'ה שבוא נאמר, לא כדאי כל כך להתעסק איתם. אלה עבדו אמנם בעירייה, בתברואה נדמה לי, אבל נראה לי אלה היו מקומבנים למה היה להם ערימות של כסף ותמיד תמיד את הטלוויזיה הכי גדולה והכי חדשה. השד יודע מאיפה. עכשיו אני נזכר גם בבחור הזה שנורא רצה להכנס לפוליטיקה. נשיא הוא רוצה להיות. לא פחות. שאיפות גבוהות היו לו.

היה לנו מאוד נחמד בקומונה ואפילו שהיינו הרבה חבר'ה, חלק אפילו לא הזכרתי כאן, לא היה צפוף אצלנו. הנה, אפילו היו צריכים לבוא כמה חדשים.

אבל מה? יום אחד נגמרה האידיליה.

תבינו, גרנו בבית בשכירות משנה אצל דייר אחר ששכר אותו. יום אחד ההוא בא, אמר "הבעל בית רוצה יותר כסף ואין לי איך לשלם אז צריך לפנות ת'דירה". היינו בהלם. כל אחד ואחד מאיתנו שילם שכירות והיינו הרבה חבר'ה. לא הבנו לאן הלך כל הכסף וכמה כסף בכלל צריכה לעלות דירה כזו. סה"כ לא דירת יוקרה או וילה. כולה דירה בסיסית. בייסיק כזאת. אבל לא היתה לנו ברירה. הבעל בית הוציא צו פינוי והיינו צריכים לפנות מהר מהר את הדירה. ותבינו, למצוא עכשיו דירה זה לא קל, בטח לא מהיום למחר ובטח ובטח לא דירה כמו זאתי. אני אומר לכם, חודשים לא יצאנו מההלם.

עברו כמה חודשים, כל החבר'ה התפזרו, חלק דווקא מצאו להם דירה לא רעה בכלל. אמנם יש להם בעל בית מוזר כזה שמבקר בשעות מוזרות, נניח כל יום ראשון אי-זוגי בחודש זוגי בעשרה לחצות. אבל הם, העיקר שיש להם איפה לישון בסוף היום. אז הם מרוצים.

חלק, לא נעים לומר, הפכו להומלסים. לא הצליחו למצוא דירה. ולמרות שראו הרבה דירות, לא הצליחו למצוא. כואב הלב.

הכי כואב היה המקרה שפגשנו איזה בעל בית, נחמד, מסורתי כזה אבל נחמד, עולה חדש או משהו בסגנון. היה לו בית חדש, יפה, נקי כזה, מצוחצח. אמר שאין לו בעיה לשכן אותנו שמה. אנחנו כולנו התרגשנו שבסוף נשאר ביחד. אבל ההוא בסוף התחרט "לא, אתם יותר מדי, אתם תעשו לי נזקים, זה בסוף יעלה לי הרבה כסף, לא רוצה אתכם". נורא התבאסנו. נורא.

אז איך נגמר הסיפור? בסוף, רובנו מצאו בית. לא כולם אבל הרוב. חלק עוד על מזוודות. חלק מצאו בית חדש ויפה, חלק מצאו בית בפריפריה אבל גם זה טוב. אמנם לחלק קשה לבוא עד לשם לבקר אותם, לא לכולם יש אוטו. אבל נסתדר.

קשה להיות היום סדרה של "וורנר" בישראל. קשה, קשה ".





אז איפה באמת "גרות" היום הסדרות של "וורנר"?

רואים שזה טלעד
הסדרות: "הסופרנוס", "הבית הלבן", "בוקר טוב מיאמי", "אברווד".

החדשות הטובות: העונה הרביעית כבר כאן, גם אצל המאפיונרים וגם אצל הפוליטיקאים (זה לא אותו דבר?), כאשר הסופרנוס כבר החלה ו"הבית הלבן" תצטרף אליה בשבוע הבא. השיבוץ? הוגן למדי. הסופרנוס בימי ראשון ב-22:50, ו"הבית הלבן" בימי רביעי ב-22:20.

החדשות הרעות: זה טלעד. אז ברור שאנחנו מפחדים שהסדרות, אעפס, תטולעדנה. אבל מתברר שעוזי פלד אולי לא חושש מהצופים, אבל מהמאפיונרים של טוני הוא כנראה כן מפחד. מהדורת חדשות חצות שהיתה אמורה להיות משובצת בתום הפרק הראשון, בוטלה עקב תקלה טכנית (נקרע סיב אופטי. אתם עדיין בטוחים שידו של טוני לא בדבר?). וכששודר הפרק השני, נדחתה מהדורת החדשות בארבע דקות תמימות. כל הכבוד טוני! אבל אנחנו מכירים את טלעד ושומרים לעצמנו את הזכות להמשיך ולחשוש מטלעודים למיניהם.

החדשות המפתיעות: שלוש העונות הראשונות של "הסופרנוס" ושל "הבית הלבן" נרכשו על ידי הערוץ הישראלי בשפה הרוסית "ישראל פלוס", שתשדר אותן בשפת המקור עם כתוביות תרגום בעברית וברוסית, אך טרם הוכרז על שיבוצן הסופי.



החדשות: "אברווד" היא דרמה רגישה עם טריט וויליאמס שזוכה להצלחה נאה ברשת ה-WB הצעירה. "בוקר טוב מיאמי" היא קומדיה משרדית על צוות העובדים בתחנת טלוויזיה במיאמי. לא מדובר בלהיט או בסדרה שאהודה במיוחד על המבקרים, אבל זהו בהחלט מוצר אכיל. לא נקבעו תאריכי שידור לסדרות הנ"ל.

חברים שרואים מכאן. קשת
הסדרות: "חברים", "עמוק באדמה", "רסן את התלהבותך".

החדשות הטובות: "עמוק באדמה" ו"חברים" כבר עלו וזכו לרייטינג נאה (ולפמפום חסר תקדים, במיוחד ל"חברים", גם במונחים של "קשת"). הסדרות גם משובצות בשעות סבירות יחסית.

החדשות הרעות: למרות קיתונות הבוז על "טלעד", שאף הולידו את המונח "טלעוד סדרות", דווקא "קשת" היא-היא המתעללת האמיתית בסדרות תוצרת חוץ. "באפי" נלקחה מצופי ערוץ 2, "ספין סיטי" באה, נעלמה ושבה רק כדי לטייל על פני לוח השידורים בשעות שאינן שעות של צפייה בטלוויזיה, NYPD שודרה בשעות הקטנות של הלילה ועוד. אז נכון, סדרות בסדר הגודל של "חברים" ו"עמוק באדמה" בוודאי יזכו ליחס אוהד כמו ש"אלי מקביל" זכתה בשעתו, אבל אנחנו נעמוד על המשמר.

החדשות: את "עמוק באדמה" כבר הכרתם ואף אהבתם. הסדרה נרכשה בשיתוף עם חברת "יסמין", מפיקת ערוצי הסרטים ב-HOT והיא תעלה שם לאחר שהיא תסתיים בערוץ 2.

"רסן את התלהבותך" היא סדרה קומית של HBO אותה יצר לארי דיוויד, מיוצרי "סיינפלד" האגדית. הסדרה מבוססת ברובה על אימפרוביזציה. כרגע לא ידוע אם הסדרה תשובץ קודם ב"ביפ" ורק אח"כ תצא לסבב בערוץ 2, או שמא ההיפך. גם סדרה זו נרכשה במשותף מ"יסמין".

הכי גאים שיס פלוס
לא, זה לא סופי, טרם נסגר החוזה. אבל אנחנו אנשים אופטימיים, ואלא אם כן יהיו תקלות של הרגע האחרון, הסדרה "הכי גאים שיש" תפזז בעונה חדשה על מסכי יס פלוס - הערוץ שהביא לנו את האמא המקורית, הגרסה הבריטית המשובחת של "הכי גאים שיש", הלא היא "קוויר בעיר". ואם מותר לנו לבקש דבר קטן: האם זה אפשרי לרכוש שוב את זכויות השידור של "קוויר בעיר"?



יסמין זה HOT
חברת "יסמין", מפיקת ערוצי "סינמה" בכבלים הדיגיטליים, רכשה מאולפני "וורנר" לא פחות מארבע סדרות. שלוש מהן, כולן מבית HBO, בשיתוף עם "קשת": "עמוק באדמה", "רסן את התלהבותך" וככל הנראה גם את "The Wire", סדרת משטרה מוערכת. כמו כן נרכשה, בשיתוף עם זכיינית ערוץ 2 "רשת", הסדרה "Nip/Tuck" העוסקת בשני מנתחים פלסטיים במיאמי וכוללת צילומים מפורטים של ניתוחים פלסטיים ועלילה קצבית ופתלתלה. בסדרה מככב ג'וליאן מקמהון ("פרופיילר", "מכושפות") ואקסיתו, נועה תשבי שלנו, אף הגיחה לתפקידון קצרצר בפרק השני.

לא נקבע תאריך שידור בערוצי "סינמה" לאף אחת מהסדרות. נכון לעכשיו לחברת "יסמין" אסור לשדר בערוצי הסרטים שלה סדרות בשידור ראשוני והחברה תאלץ לחכות לסיום שידורן בערוץ 2 ובמקביל, לקוות להקלות מצד מועצת הכבלים והלווין על מנת שתוכל לשבץ סדרות בהקרנת בכורה.

אבל מה עם השאר?
חלק מובחר של סדרות "וורנר" שבו לישראל ועתה הן נגישות אפילו ליותר צופים, עם שיבוצן בערוץ 2 הזמין לכולם. אבל לא מעט סדרות נשכחו באמריקה והמעריצים כאן מתייסרים בגעגועיהם.

מדובר בסדרות כמו "אי.אר", "סמולוויל" ו"בנות גילמור", כאשר זו האחרונה אולי כן תמצא לה בקרוב בית בדמותו של "ערוץ התכלת". בהחלט שיבוץ מפתיע ולא צפוי.



ישנן גם סדרות נוספות, פחות מצליחות אך עדיין בעלות קהל מסוים כמו "דרו קארי", "של מי השורה הזו?", "על גבול השפיות" ועוד. ישנן גם סדרות מהעונה שעברה שלא הספקנו לראות כמו "ציפורי טרף" הכושלת ועוד. מבין יבול הסדרות החדשות היינו מאד רוצים לראות את ".The O.C", הסבוניה המשובחת של רשת FOX. סדרות נוספות מיבול 2003 הן "One Tree Hill", "I’m With Her", "Cold Case" ועוד.

השאלה הגדולה עדיין נשארת תלויה באוויר: מתי נזכה לראותן - ואיפה?

והרי התחזית:
אם גופי השידור השונים בארץ לא עושים מאמצים להביא לנו את הסחורה, החלטנו אנחנו להציע את השיבוץ המתאים לכל אחת מהסדרות שכבר לא יגיעו (לפחות בעתיד הקרוב) לערוץ 3.

בצעד לא מפתיע ירכוש ערוץ הצחוק, ביפ, את מה שנותר מהסדרות של דרו קארי. הוא ישדר את "של מי השורה הזאת" ואת "המופע של דרו קארי" כל יום מההתחלה, מייד אחרי, לפני או במקום המשפחה המצוירת הצהובה.

קשת תביא את העונה החדשה של "אי.אר." ותשבץ אותה מייד לאחר רייצ'ל, רוס וג'ואי. לרשת עומדים להיגמר הפרקים של אוז? שום בעיה. העונה החדשה של "משמרת שלישית" תמצא את מקומה בנוחות לאחר הבנות שעושות סקס בעיר הגדולה.

ערוץ 10 המאושש יפתיע את כולנו ויקנה בשיא הטבעיות את "טרזן", "סמולוויל", "ציפורי טרף", "מה שאני אוהבת אצלך" ואת הסבונייה המצליחה "מחוז אורנג'", רק כדי שיוכל לשדר קמצוץ מהן בשעות אחר הצהריים המנומנמות.

ערוץ 1 יבצע החייאה במשבצת השידורים החוזרים של "חוק וסדר" וישבץ במוצאי שבתות את “תיק קר" המשטרתית.



הולמרק יקנה את “גבעת העץ הבודד" וישדר אותה במשבצת של "הרקיע השביעי" וחינוכית 23 יעשו מעשה "מופע שנות השבעים" ויביאו לנו את "אני איתה" ואת "לנהל את הבית".

ולבסוף, כשלוורנר לא יישאר מה לעשות עם העונה השניה של הסיטקום הכושל "על גבול השפיות", הוא ימכור אותה בכל זאת לערוץ 3, למרות המשפט שיתנהל במקביל. שיסבלו קצת בערוץ, מה יש?