המסך המפוצל

אסטרטגיית הסושי

מסתבר שגם בירושלים יודעים איך לשווק את עונת החורף החדשה. "המסך המפוצל" היה, התרשם ומדווח לכם. ברוכים הבאים, טוני וג`ד

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 12-11-2003
36 תגובות
לא ברור אם הדבר שטלעד רוקחת לנו בעונת החורף הקרובה הוא אכן טלוויזיה מרתקת, מעניינת, חדשנית וטובה, אבל אי אפשר לקחת להם את אחת ההפקות היותר מרשימות שזכיתי להיות בהן בזמן האחרון. ולא, זה לא כי ישבתי ליד מנהלת הלשכה של המנכ"ל (נוקיה עדיפה על סמסונג. אבל שלא תספרו לחברות הפרסום!)

זו היתה פרזנטציה מופקת היטב, ערוכה בקפדנות, מפתיעה ברמת המורכבות וברמת ההומור שלה ומרתקת. אחרי שהפרזנטציה של רשת שודרה לפני כשבועיים במפתיע בערוץ 2 והצליחה להעביר שעה טלוויזיונית מופרעת, אך מהנה, לא חשבתי שטלעד יצליחו להרים משהו גרנדיוזי יותר.

אבל היא הצליחה.

זה התחיל משעמם. עוד נאום של עוזי פלד שאומר שהשאיפה של טלעד היא לשדר שבעה ימים בשבוע, עוד טפיחה עצמית על הכתף, עוד אמירה בסגנון "אנחנו הכי טובים בעולם". אבל אז עלה לבמה אילן טוביהו, משנה המנכ"ל לשיווק, אדם עם מראה רציני, שהחל לדבר על כך שהלוח נותן מענה לכל המפרסמים, על אסטרטגיית הסושי (לוח שידורים שתוכניותיו נראות לא אטרקטיביות במיוחד, אבל יחד מדובר בתלכיד מנצח. דימוי מטופש במיוחד, לטעמי), אבל אז, לפתע, החלה מנגינה ועל המסך לימינו של אילן הופיעה ירדנה ארזי מתוכנית הבוקר.

"לא, אילן, לא, לא" אמרה ירדנה, "אתה משעמם את הקהל. ככה לא עושים פרזנטציה".
"אז מה לעשות?" שאל אותה אילן.
"אתה צריך להיות אסרטיבי יותר, להלהיב אותם. אתה רדום לגמרי".

"ככה לא בונים פרזנטציה" הופיע לפתע יורם ארבל על המסך לשמאלו של אילן, "ככה לא בונים פרזנטציה". המסך שמאחורי אילן נדלק אף הוא, מירי בוהדנה הופיעה שם במלוא הדרה והסבירה לו שהוא גם לא נראה מי יודע מה ושהוא צריך להתלבש אחרת. מוקף בשלל יועצים תדמיתיים ועם שילוב מושלם של שלושה קטעי וידאו שונים שעובדים בתיאום מלא עם הטקסט שהיה לאילן עצמו להגיד, הופיעו חמש רקדניות מאחוריו ושרו יחד עם אילן (כשהכרוז הציג אותם כ"להקת פיקוד שיווק טלעד") את הלהיט "כל מה שתרצו" עם פנייה מובהקת למפרסמים שבקהל. הפקה לא פחות ממושלמת.

עוד אירועים ששווים אזכור: הקליפ בן שתי הדקות ל"הבית הלבן" שכלל קטעים קצרים מהסדרה ומהזכיות שלה באמי. נרשמה התרגשות בקהל; אייל פלד הציג את הצפוי בעונה ה-11 של "מסע עולמי" ושידר קטעים קצרים מתוך תוכנית חדשה "מסע עולמי - טבע הארץ", בהם נראו כל מיני חיות שצולמו בארץ ומתחתן כיתובים משעשעים כ"זאב פרזנטציות" ו"קריאייטיב עם מעוף" על רקע ציפור שעפה בשמיים; קובי מידן שהציג את העונה החדשה של "פגישה לילית" באמצעות אירוחו של טוני סופרנו. קובי סיפר לטוני שהעונה החדשה תשודר, כרגיל, מאוחר בלילה, ושאל אותו אם הוא יכול לנסות לשכנע את עוזי פלד להעביר אותו לפריים-טיים. "כל יום בשמונה, כזה. מה אתה אומר?". שוב הצליחה הפקת האירוע לשחק עם המסכים הענקיים שניצבו על הבמה כך שהקטעים שנלקחו מתוך "הסופרנוס" נראו כאילו טוני באמת מתראיין ע"י מידן.



עוד מתוכננות במהלך השנה הקרובה: מיני סדרת דרמה תיעודית על ההתנחלויות, מיני סדרה בידורית בת שלושה פרקים על הלהקות הצבאיות ותוכנית הריל-טיוי הראשונה של טלעד - "המירוץ לדירה" - שבה יתמודדו עשרה זוגות לפני חתונה על דירת פאר חדשה. טלעד גם מתכננת במהלך שנת 2004 לעשות ארבעה ימי שידורים מיוחדים, בהם ייערך "הסקר הגדול ביותר במדינה". ביום השידורים הראשון, למשל, יידעו כל תושבי המדינה מה ה-IQ שלהם.

את הערב חתם רמי ורד שסיפר על "מלך הכורסא", שעשועון ידע ונוסטלגיה טלוויזיוניים בהשתתפות מירי בוהדנה. שתי משפחות תתמודדנה ביניהן עם שאלות בסגנון "מי ירה בג'יי אר?", "מהו שם משפחתם של ברנדה וברנדון?" ו"איזה חיה היא טלפלא?" (נראה מי יידע את התשובה לשאלה האחרונה). המשפחה המנצחת תזכה במסך פלזמה 40 אינץ' ובכורסת טלוויזיה.

אז עונת השידורים החדשה של טלעד לא ממש מצליחה לחדש יותר מדי. שוב "מסע עולמי" (הבחורות שלצידי דווקא מאוד התרגשו כשאייל פלד הציג את המקומות בהם הוא יטייל בעונה הזאת), שוב "עובדה" (אילנה דיין דווקא מאוד מרוצה. מדובר, מבחינתה, בתקופה שבה צריך עיתונות נושכת) ועוד כדורגל (עוזי פלד התגאה שטלעד היא הזכיינית היחידה שמשדרת כדורגל מליגת העל). בצד החיובי: סוף סוף נזכה לקבל את העונות המתעכבות של וורנר, עונה שלישית של "החיים זה לא הכל" תעלה אף היא בשלב זה או אחר (אך היא טרם צולמה, כנראה. בפרזנטציה הוצגו קטעים מתוך העונה השניה) והכל עטוף באריזה נוצצת, יפה ומגרה.

עכשיו נותר רק לקוות שבעקבות הפרזנטציה המצוינת הזאת, תתעורר הזכיינית הירושלמית משנת הקיץ ותיפטר מההרגלים הרעים שלה. ואז כולנו נראה כי טוב, שזה טלעד.