המסך המפוצל

הממיר 27/9/03

אליאס וסקרבס מרתקות, 24 בשישים דקות מצוינות, תקופות החגים מייבשות, על ערוץ 10 והתעויוט, ועל טקס האמי וההפסקות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 27-09-2003
61 תגובות
10. לנשות יס פלוס. על אירוח מושלם, מלא קסם, נחמדות אין קץ ושיתוף פעולה שלא מהעולם הזה. לחלק מגופי השידור הותיקים יותר יש הרבה מה ללמוד. וד"ש חם למרשל.



9. פרק נהדר של "אליאס" היה השבוע (כן, שמעתם אותי - אליאס! אם לא אהבתם, אתם כנראה כבר לא תאהבו את הסדרה הזו). סלואן מקבל מימדים ועומק נוסף דרך ההצגה של אישתו, המתח המיני בין סידני לווהן ממשיך לצבור תאוצה, וויל לא היה יותר מדי טיפש וגם נפרד מג'ני סוף סוף והכי חשוב - היו קטעי רמבלדי וסידני מצאה את עצמה על גבי עמוד 47. מסקרן, מותח ועושה הרבה חשק להמשיך ולראות מה יקרה. אה, וגם היה סארק המרגל החתיך החדש. ובהמשך הערב: עוד פרק מוצלח של סקרבס שנוגע בנקודה מוכרת עד כאב - ההורים. עם נפלא הוא עם ההורים, אך לנצח אנחנו נרגיש כמו בני 8 בקרבתם. כה נכון. ג'ון ריטר כאביו של ג'יי די הוסיף נפח מרגש במיוחד. יהי זכרו ברוך. (Slayeret)

8. הפרק האחרון ששודר ב"24" הכיל את כל האלמנטים שפרק בסדרת מתח אמור להכיל: מתח, דרמה, אקשן, תככים ומזימות, עם עיתוי אירועים לא פחות ממבריק. בהחלט יתכן שזה היה הפרק הטוב ביותר בסדרה עד כה.

7. תוכנית הסיום של "אחורי החדשות" הפתיעה לטובה עם הקטע הקלאסי של יאיר ניצני הולך מכות עם כולם באולפנים המעוצבים של ערוץ 10. הלוואי שהערוץ ישרוד. ובערך באותו הקשר, המלצה חמה: קראו את הראיון המרתק עם ארז טל לרגל עשור לערוץ 2.

6. "זמן רחוב" נתנה פתיחה מרשימה למדי. יש לנו קצין מבחן פדרלי עם קונפליקט בין העבודה למשפחה ומולו פושע, שמנסה לחזור למוטב והחיים מקשים עליו את העניין. לאיש הטוב יש חסרונות, לאיש הרע יש יתרונות ושניהם מתמודדים עם דילמות מוסריות למיניהן. הרעיון לא חדשני במיוחד, למען האמת. הקונפליקטים הללו הם לא משהו שלא ראינו קודם, רק תחליפו את קצין המבחן בשוטר. אבל הביצוע מעניין ויש פוטנציאל לקווי עלילה חזקים. ויש גם שחקנים מוכרים - ד"ר פליישמן של "חשיפה לצפון" ומקס מדינה של "בנות גילמור" משחקים את האסיר ואת קצין המבחן שלו ונותנים שניהם הופעה חזקה וכובשת. וכמובן, כיאה לסדרה שמשודרת בכבלים, רף האלימות והסקס הוא לא נמוך במיוחד. (Slayeret)

5. החגים, תקופה עם מספר קטן מהרגיל של צופים, הגיעו. ויחד עמם המשדרים הבנאליים, המשומשים וה - צריך לומר זאת - משעממים. הגיע הזמן שערוצים 1, 2 ו-10 ינסו להשקיע קצת מחשבה בשידורים. אז מה אם אין הרבה צופים? (assafTV)

4. ערוץ 10 ממשיך לעשות את כל השגיאות האפשריות: הוא משנה את לוח השידורים שלו השכם והערב, דוחה שוב ושוב את עלייתה של העונה השניה של "ג'ורדן" ומשדר - ע"פ מצב הרוח שלו - את "24", פעם במסך מלא ופעם במסך רחב. אולי כבר תתאפסו על עצמכם שם?



3. ערוץ 3 ישדר היום, ערב החג השני של ראש השנה, פרקים חדשים בסדרות מוצ"ש שלו. למה? מה יעשו כל אותם חובבי "המגן" ששומרים על קדושת החג? לא יפה.

2. אמי 2003. כבר מזמן לא זכור לי טקס כל כך אפור ומשעמם עם זוכים כל כך צפויים. גם הגרסה הערוכה של הטקס נעשתה בצורה מעצבנת וחובבנית להחריד. בעצם, עורך חובבן לא היה מעז להוציא מוצר נחות שכזה מבין ידיו. ולמרות כמה יציאות חביבות, בעיקר מצידם של קונאן אובריאן וג'ון סטיוארט, מדובר באכזבה אחת גדולה.

1. רק דבר אחד היה גרוע יותר מטקס האמי: הפסקות הפרומואים שלו. בכל שידור ישיר של כל טקס חוזרים על עצמן הפרומואים, אבל פרומו שחזר על עצמו ברצף מייד לאחר שהסתיים - זה באמת בלתי נסבל. הפרומו לפרק הסיום של "דוסון קריק" שודר Back to back לא בהפסקת פרומואים אחת בלבד וגם לא בשתיים. אולי הגיע הזמן להשקיע בפרומואים חדשים? אולי הגיע הזמן להשקיע בפרומואים חדשים?