המסך המפוצל

הממיר 13/9/03

המגן, באפי, להתחיל מחדש, סקרבס, פרויקט וואי, מלך השכונה וזירת הפשע מיאמי. ושרון, תחליטי כבר!

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 13-09-2003
54 תגובות
10. יש כאלה שיגידו ש"בומטאון" שמה את "המגן" בכיס הקטן, יש אחרים שלא יבינו מה ההתרגשות הגדולה מ"בומטאון" כשהמקור להשוואה הוא סדרה כל כך מעולה כמו "המגן". קשה להגיד מי צודק יותר. רוב הסיכויים שאלמנטים מסוימים חזקים יותר אצל "המגן" בעוד אחרים חזקים הרבה יותר אצל "בומטאון", אבל מלבד העובדה הברורה שבמוצ"ש ב-22:00 פשוט חייבים לראות ערוץ 3, הרי שהפרק ששודר השבוע ב"המגן" היה קרוב מאוד לשלמות. ויק מאקי מעולם לא נראה יותר אנושי, אך עם זאת ביריון שמבין רק את שפת המכות; הדילמות המוסריות של הדמויות האחרות מעולם לא הוצגו בכזאת חריפות; ואת המתח אפשר היה פשוט לחתוך בתנועת מצלמה גאונית אחת. פרק נפלא בסדרה אדירה.

9. לא משנה כמה פעמים אראה את הקטע בסופו של הפרק ששודר השבוע בסטאר וורלד אצל קוטלת הערפדים (ספוילר, כמובן, למי שטרם ראה את הפרק האמור) - הוא תמיד יגרור צמרמורת אדירה ודמעות בעיניים. ככה זה, דרמת טלוויזיה טובה תדע לרגש ולזעזע אפילו צפיות רבות לאחר שאלמנט ההפתעה נרמס לחלוטין.

8. הפרקים של "להתחיל מחדש", המתמקדים בצעירים, תמיד מדברים אלי יותר ונוגעים יותר לליבי. לא שפרקי המבוגרים משאירים אותי אדישה, אבל עם הצעירים אני מזדהה יותר. שם הייתי, בגיל 34 פלוס עוד לא. על כן התרגשתי ביותר, כשראיתי את הפרומו בשבוע שעבר ולא התאכזבתי כלל וכלל. היה פרק מקסים מקסים מקסים. חוסר הביטחון של גרייס, ג'סי ואיליי, כאב הלב שלהם, הייאוש, הפחד, הרצון להוכיח את עצמך ולמצוא כיוון ומקום להשתלב בו - כל אלו קפצו מעבר למסך הטלוויזיה והפגינו נוכחות של ממש בחדר. מצאתי את עצמי מזדהה הזדהות עמוקה עם כל אחת מהדמויות. חבורה מאוד מוכשרת של שחקנים צעירים. במיוחד קרוב לליבי החיבור העדין והשביר בין איליי לגרייס ואני מתפללת לחיזוקו. ומר דימיטרי - למה או למה לא היו לי מורים שכאלו בתיכון? (Slayerete)

7. יופי של "סקרבס" היה לנו השבוע (ובמאמר מוסגר: הרבה יותר כיף להקליט ולראות למחרת. הפסקת הפרסומות והחדשות מצליחה כל כך לקטוע את הרצף, שזה פשע) - החל מהפתיחה עם הכימייה הנהדרת בין אליוט, ג'יי די וטרק, דרך המתמחים המגניבים שהוצמדו לכל אחד מהם (קלי וויליאמס, לינדסי מ"הפרקליטים" היתה שם), הצורה בה השפיטה אליוט על המתמחה שלה, ג'יי די שחיקה את ד"ר קוקס, הופעתו של קוקס על הספסל אאוט אוף דה בלו ליד טרק וגולת הכותרת מבחינתי ואחד הרגעים המצחיקים ביותר בסדרה היה הנאום חוצב הלהבות של קוקס לעברו של ג'יי די שנשען לו בתמימות על הקיר. זה הלך בערך ככה: "ניובי, הדרך היחידה שבה תוכל להיות פחות יצירתי כרגע היא אם תהיה, למעשה, הקיר שאתה נשען עליו. כמובן שאז תספק קיר לאיזה אידיוט אחר שיוכל להישען עליו ולהרהר כמה שהוא אידיוט. אני יודע. זו חידה, אבל אל תדאג לגבי זה, אני אטפל בזה ובינתיים, נסה לפחות להעמיד פנים שיש לך עבודה, ומייד. אפילו שאין לך את הסל שלך, זה עיתוי נהדר עבורך לדלג, שירלי, דלגי לך, סקיפ אוואי, סקיפ אוואי".



6. אפשר להתלונן על ערוץ 3 כמה שרוצים, אבל בכל זאת משהו בשידורים החוזרים שלהם מעניק להם כמה נקודות זכות. למשל, ההזדמנות הנוספת להתמכר ל"משמרת שלישית", שהשידורים החוזרים לעונתה השלישית הם פשוט חוויה יוצאת דופן, מרתקת ומופלאה. סדרת מופת של ממש שפשוט לא מוערכת מספיק. או "וויצ'בלייד", שהעונה הראשונה שלה משודרת שוב במוצאי שבת בלילה, ואפשר לטעות בה ולחשוב שהיא סדרה סתמית, אך למעשה מדובר בסדרה מאוד חביבה ומסקרנת, ממתק לא מחייב שכזה. היא אמנם לא "משמרת שלישית", אבל היא מעניינת, מפתיעה, ומצולמת בצורה מדהימה. יש בה תעלומה שמלווה את הסדרה למשך כל העונה ופשוט כיף לנסות ולפתור אותה. (Which Witch).

5. הכי כיף בצפייה בסדרה "חוק וסדר מדור מיוחד" שמשודרת בשבועות אלו בהולמרק זה לחכות לרגע שבו דין ווינטרס (אוריילי מ"אוז") וכריס מלוני (קלר) יהיו באותו פריים. נו, רשת, מתי העונה האחרונה של "אוז"? (Which Witch).



4. "פרויקט וואי" של YTV הוא בדיוק המוצר לו זקוק הערוץ: מטופש לפרקים, תמוה כמעט תמיד ועם סממנים חזקים מאוד של התמכרות שבפתח. מה שהתחיל כבהייה חסרת חשיבות בימי שישי בצהריים, עלול להפוך עבור רבים מאיתנו כאירוע טלוויזיוני שפשוט אי אפשר לפספס. וגם קשה להתעלם משמותיהם הלא שגרתיים של המתמודדים. צ'ינו? סירק? אליענה? צפנת? פיראס? קמילה?

3. עושה רושם שלתסריטאי "מלך השכונה" פשוט נגמרו הרעיונות. המריבה האחרונה של דאג וקארי היתה - שימו לב - על התסרוקת החדשה של קארי. לא פחות. הוא שנא ופחד להגיד, היא אהבה ולא הסכימה לשנות, הם רבו, היא הקניטה, הוא ניסה לשכב איתה, נכשל, היא נפגעה והכל הסתיים בשלום. וואללה, יופי. מה יקרה בפרק הבא? הם יריבו אם לאכול ביצת עין או מקושקשת?

2. פסטיבל שרון של קשת מוציא את כולנו מהכלים ובצדק. אם לא הספיקו כל הפופ-אפים שהזכירו לנו, כדי שחלילה לא נשכח, מתי שרון אמורה לבחור בין גדי ליואב, הרי שביום שני האחרון כיתרו צמד הגברברים הנחשקים את ארז טל המסכן ב"כספת" שהפטיר במין השלמה שכזאת ש"אי אפשר להתחמק מכם, אתם בכל מקום" ושרון התארחה ב"כוכבי השכונה" בפארודיה הלא ממש מוצלחת "קח אותי, צחון". בשבוע הבא, "חדשות 2" עם גדי ושרון. החזאי התורן: יואב. תלמד בע"פ, יואבי: "מחר יהיה חם ומגניב".

1. "23 מיליון צופים לא יכולים לטעות". בטח שהם לא יכולים לטעות. הם דווקא העדיפו לראות את "זירת הפשע" המקורית. מספר קטן בהרבה (אם כי, חייבים להודות, עדיין גבוה) ראה את "זירת הפשע: מיאמי". תשקורת עוינת.