המסך המפוצל

קיץ חם מעבר לים

עונת הקיץ מעבר לים היא לרוב עונה שחונה ללא הרבה סדרות שימגנטו את בטטות הכורסה. אבל במאמץ קל, גם בקיץ אפשר למצוא תוכן אטרקטיבי

מאת: assafTV

פורסם: 11-08-2003
89 תגובות
מכור הטלוויזיה המצוי תמיד רודף אחר ריגושים חדשים. בימים שהיה רק ערוץ אחד הוא כבר התקין אנטנה גדולה לקליטת שידורי הטלוויזיה הירדנית ושידורי "טלוויזיית המזרח התיכון". כאשר הכבלים הגיעו לארץ חיש קל הוא רכש מנוי וכשגם YES חדרה לשוק - צלחת לווין עיטרה את גג ביתו.

אך האם כל זה הספיק למכור שלנו? בוודאי שלא! כמו כל עמישראל, אף הוא התחבר לאינטרנט, שם נגלה לעיניו עולם ומלואו של סדרות חדשות שטרם זכו לתרגום עברי.

אך לכל שבת יש מוצאי שבת, לכל ורד יש חוחים, ולכל עונת טלוויזיה אמריקאית יש סוף. וכך הגיע חודש מאי והמכור שלנו נותר בודד וגלמוד, ללא "חברים", ללא "בנות גילמור", ללא אלילים אמריקאיים ואפילו הקוטלת כבר לא יכולה לעזור לו. שטף של שידורים חוזרים וסדרות ריאליטי הם לא מה שחיפש המכור שלנו. אמנם פיילוטים של סדרות החורף הקרוב הנעימו את זמנו במקצת אבל אין הדבר דומה לסדרה שבועית. כך היה זה, עד לאחרונה.

אבל בזמן האחרון החלו להופיע סדרות, בעיקר ברשתות הכבלים האמריקאיות אשר נתונות פחות ללחצי רייטינג כאלו ואחרים, שהצליחו לפצות את המכור המאוכזב. חלק מהסדרות הן סדרות מוכרות בעונות חדשות וחלק מהן סדרות חדשות לגמרי, מוצלחות יותר או מוצלחות פחות. אז מה יש לעונת הקיץ להציע למכורי הטלוויזיה מעבר לים?

"סקס והעיר הגדולה"
העונה השישית - והאחרונה - של הסדרה, הולכת לתקן את הרושם שהשאירה העונה החמישית והקצרה. בחמישית הסתירה שרה ג'סיקה פארקר את הריונה המתקדם מתחת לשלל סוודרים עבים וזוויות צילום מאתגרות. חלק מהקסם של הסדרה אבד קצת בעונה ההיא ועושה רושם שהוא חזר לעונה השישית. איידן ומר ביג, אהוביה של קארי בראדשו כבר לא עמנו (אם כי יגיחו להופעות אורח) והיא חובקת אהוב חדש. מירנדה ממשיכה לתמרן בין עבודתה לבין תינוקה. שרלוט, שהחלה לנהל רומן עם עורך הדין היהודי שטיפל בגירושיה, לא רק שמתקרבת אליו יותר ויותר אלא גם מביעה עניין רב בדתו. וסמנת'ה, הו סמנת'ה, מפליאה כרגיל בביצועיה וחובקת את הדבר הכי קרוב שהיה לה אי פעם לבויפרנד שלא מהסס לחשוף את גופו החטוב כמעט בכל פרק. אז הקסם חזר, יש צחוק, יש גם קצת דמע וכרגיל, גם סקס לא חסר. "סקס והעיר הגדולה" היא מממתקי הקיץ והעונה השישית היא ההוכחה לכך. טרם נקבע תאריך לשידור העונה ב"רשת", כך שניאלץ להמתין מספר חודשים עד שקארי וחברותיה יגיעו ליזרעאל.



"סטארגייט"
העונה השישית, ששידורה הסתיים בערוץ 1, הביאה לנו את ג'ונס קווין, בגילומו של קורין נמק. קווין מילא את מקומו של ד"ר דניאל ג'קסון, אותו גילם במשך חמש עונות מייקל שנקס. דמותו של שנקס "התעלתה" למישור קיומי אחר בסוף העונה החמישית כך שנשאר פתח לחזרתה של הדמות. וכפי שראינו בסיום העונה השישית - ד"ר ג'קסון עדיין באזור, משגיח על חברי SG1.

בעונה השישית עברה הסדרה מערוץ הכבלים "שואוטיים" לערוץ כבלים אחר - ערוץ המד"ב. הסדרה הפכה חיש קל לסדרה המצליחה של הערוץ והיא ממשיכה להיות כזו. לחץ מצד המעריצים - בתוספת העלאה במשכורת - שכנעו את שנקס לחזור לסדרה ובעונה השביעית חוזר ד"ר דניאל ג'קסון לצוות ה-SG1 וג'ונס קווין חוזר לעולמו. לריפוד האגו, שודרג מעמדו בקרדיטים מסתם "מייקל שנקס" לתואר היוקרתי יותר "אנד מייקל שנקס אז ד"ר דניאל ג'קסון".

מלבד זאת, אין שינוי בסדרה. כרגיל, הצוות עובר דרך השער, מגיע לעולם חדש בו ישנה תעלומה כזו או אחרת, כאשר במקביל נמשכת הלחימה בכוחות הגואולד.

"פיוצ'רמה"
אנשי FOX הרשעים ביטלו את הסדרה כבר לפני שנה. וכעת, מוסיפים חטא על פשע, הם משדרים את הסדרה בקיץ, כאילו שהיא לא טובה מספיק לעונה ה"רגילה". יתרת פרקי "פיוצ'רמה" רק מוכיחים את מה שידענו מזמן - מדובר בסדרה נפלאה, עם תסריט חכם, נשכני ובוגר. בדיוק מה שמרתיע את "ג'ו סיקס פאק" מאלבאמה. כל מה שנותר הוא להתענג על מה שנשאר מפרקי הסדרה.

נראה כאילו יוצרי "פיוצ'רמה", למרות האכזבה הקשה מהביטול, לא רצו ללכת הביתה בקול ענות חלושה ולכן גייסו את כל כשרונותיהם כדי להביא את הסדרה לפסגות איכות גבוהות יותר מכל מה שראינו עד כה. הפרקים האחרונים של "פיוצ'רמה" מכילים כמה מהטובים ביותר שנראו אי פעם. יחד עם הצחוק הבריא שמתלווה לצפייה בסדרה, מגיע גם עצב גדול, על ביטול אחת הסדרות המקוריות והטובות ביותר שנראו כאן לאחרונה. המילה "חבל" איננה מספיקה כדי לתאר את המקרה.



"קופידון"
המכור שלנו אמר שריאליטי לא מעניין אותו במיוחד נכון? אז אמר! הרי מדובר באותו מכור ששירים של "אמריקן איידול" זורמים בעורקיו. אמרתם "איידול" - אמרתם סיימון קאוול. קאוול, השופט הבריטי משוחרר הרסן של תוכנית הכשרונות האמריקאית, יצר עבור CBS שעשועון שידוכים/ריאליטי חדש בשם "קופידון", שלידו "קחי אותי שרון" נראית כמו... אהמ... "קחי אותי שרון".

הרעיון הוא מאד פשוט. ליסה שאנון בת ה-25 מחפשת חתן. חתן. לא חבר. חתן. ואיך היא מוצאת?

כמו ב"איידול", בארבע ערים בארה"ב נערכו אודישנים. ליסה ושתי חברותיה העוזרות לה במשימה, (אשר נקראות בחיבה ע"י קאוול "הרוטווילרים"), יושבות בחדר, ולכל גבר יש כדקותיים להרשימן. אם כן - הוא עובר לשלב הבא. אם לא - עוף מכאן! חשבתם שהחברה של שרון ביצ'ית? חכו עד שתראו את החברות של ליסה. מדובר בתוכנית מהנה, מרושעת במידה, ואל תשלו את עצמכם - אין פה רומנטיקה. זהו פריק-שואו טלוויזיוני במיטבו.

לאחר ניפוי הגברים, מגיע, שוב, כמו ב"איידול", שלב השתתפות הקהל. כל שבוע הקהל בוחר איזה גבר ישאר. במידה וליסה תחליט להתחתן עם הזוכה המאושר - הם יקבלו מיליון דולר. זאת בהנחה שישארו נשואים שנה לפחות, כמובן.



"Boy Meets Boy"
עוד ריאליטי-שידוכים, מבית היוצר של ערוץ הכבלים "בראבו", שנרכש לא מזמן ע"י רשת NBC.

"Boy Meets Boy" הינה, לכאורה, עוד תוכנית סטייל "הרווק/ה". אלא שיש פה שני טוויסטים קלים. האחד, מדובר בתוכנית שידוכים לגייז. ג'יימס בן ה-32 צריך לבחור בין 15 גברברים חטובים. אלא שהוא לא יודע, וזהו הטוויסט השני, שחלק מהמתמודדים אינם הומוסקסואלים כלל וכלל אלא סטרייטים לחלוטין. מה יהיה כאשר ג'יימס יגלה זאת? האם הוא ישאר בתוכנית? האם יסלק בטעות את כל הגייז וישאר רק עם סטרייטים? לג'יימס ולרשת "בראבו" הפתרונות. הפרס אגב צנוע יחסית, בכל זאת רשת כבלים, אבל עדיין מכובד: טיול זוגי לניו זילנד.

"Nip/Tuck"
סדרות על רופאים כבר היו לנו למכביר. מה כבר אפשר לחדש בתחום? "רגע, אולי נעשה סדרה על מנתחים פלסטיים?" אז הנה. הכינו. "Nip/Tuck" היא על כריסטיאן טרוי, אותו מגלם ג'וליאן מקמהון (קול, "מכושפות") - רווק, נהנתן, חי את החיים הטובים. חברו הטוב ושותפו לעסק שון מק'נמרה המגולם ע"י דילן וולש, הינו גבר נשוי, אב לנער מתבגר וילדה צעירה. משבר גיל ה-40 נראה באופק ומזעזע קלות את חייו. זה הבסיס לסדרה, המתרחשת במיאמי, של רשת הכבלים FX שהביאה לנו את "המגן". פרק הפיילוט לא הלהיב במיוחד. יתרה מזו, בתור סדרה על מנתחים פלסטיים, לא בחלו היוצרים להכניס את המצלמה לחדר הניתוחים ולהראות לנו בפרטי פרטים כיצד מנתחים את פניו של מטופל, משפצים את אחוריה של מטופלת אחרת, ובסצנה גועלית במיוחד, משתחרר צינור שאיבת השומן ממטופל. אפילו בוגרי "אי.אר" יליטו את פניהם בגועל אל מול הנגלה אליהם מהמסך. לעומת זאת, שני הפרקים הבאים, למרות שלא הראו שינוי ניכר במפלס הגועל, היו מעניינים יותר מבחינה עלילתית ופוטנציאל התמכרות מסוים נרשם גם נרשם. ג'וליאן מקמהון מוכיח כאן - כאילו שלא ידענו - שכאשר נותנים לו תסריט טוב, הוא יודע לשחק. (ובנות, הוא מאשש את מה שתמיד חשבנו על האוסטרלים: שזופים, חטובים ויש אפילו הצצה קלה לאחוריו). גם שאר הקאסט מצטיין, במיוחד אשתו של שון המגולמת ע"י ג'ואלי ריצ'רדסון, ובנו מאט שמגולם ע"י ג'ון הנסלי, שובר לבבות חדש שיכבוש את הצעירות (וכמו ב"בברלי הילס 90210" מנוחתה עדן, הנסלי בן ה-26 מגלם צעיר בן 15).



".The O.C" ("מחוז אורנג'")
רשת FOX המחויבת לשידורי הבייסבול שמתקיימים בספטמבר-אוקטובר, החליטה להעלות את הסדרה האמורה כבר עכשיו כדי שהצופים יתמכרו / יתרגלו אליה מבעוד מועד (ועם שלושה שידורים בשבוע - שידור ראשון פלוס שני שידורים חוזרים, אי אפשר לומר שהם לא עושים את מירב המאמצים לחשוף את הסדרה).

".The O.C" מספרת על נער שגדל "בצד הלא נכון של המסילה" וכעת גר אצל עורך דינו במחוז אורנג' העשיר בקליפורניה. אם גם אתם הסתובבתם בחוסר מעש מאז שבוטלה "מלרוז פלייס", בוודאי תשמחו לדעת על פוטנציאל ההתמכרות החדש. רומנים, בגידות, עושר ללא אושר, סמים והרבה סקס. "מחוז אורנג'" היא "סופר-סואפ" והיא לא מתביישת בזה. גילטי פלז'ר? בהחלט!



"Dead Like Me"
מה ניתן לומר על "מתה שכמותי" (בתרגום חופשי) שלא יהרוס לכם את חווית הצפייה הראשונית? בתמצות רב ככל שניתן, מדובר בנערה בשם ג'ורג'יה - ג'ורג' בפי כולם - שרק לאחר המוות היא מתחילה באמת להתמודד עם החיים. זו דרמה קומית המשלבת הומור שחור, קומדיית משרדים ודרמה על החיים. אחת הסדרות היותר מהנות שנראו כאן בקיץ - ובכלל.

בתפקיד ג'ורג' משחקת אלן מאת', שההבעה הצינית שהיא עוטה עליה שווה לבדה את הסדרה. עוד משתתף מנדי פטנקין הוותיק (איניגו מונטויה מ"הנסיכה הקסומה", ד"ר גייגר "שיקאגו הופ"), בתפקיד רו?ב, האחראי על ג'ורג' בעולם הלא-מתים.

הסדרה "מתה שכמותי" נבחנה ע"י נשות ערוץ "יס פלוס" אולם הסוף של הפיילוט, שאינו חף מ"אמריקאיות", הרתיע אותן והן החליטו שלא לרכוש את הסדרה. כולנו תקווה שערוץ אחר ירכוש אותה בקרוב.



"סיקס פיט אנדר" ("עמוק באדמה")
"סיקס פיט אנדר" איננה סדרה חדשה. למעשה, כבר שלוש עונות מאחוריה. אבל עקב הסכסוך המפורסם עם אולפני "וורנר" לא נראה אותה כאן בקרוב. ההיצע הדל של הקיץ מחד ו-16 פרסי האמי שאליה היא מועמדת השנה מאידך, גירו את סקרנותי והשגתי לי את פרקי העונה הראשונה, ששודרה כבר לפני למעלה משנתיים בארה"ב, ימי טרום הסכסוך.

"סיקס פיט אנדר" ("עמוק באדמה", לפי מתרגמי ערוץ 3) עוקבת אחר קורות חייה של בני משפחת פישר, המנהלים בית לוויות בלוס אנג'לס. מות האב בפרק הראשון מאחד שוב את המשפחה ואט אט יוצאים השלדים מהארונות והאידיליה נשברת. מבעד לסדקים אנו נחשפים לסיפורה של כל דמות ודמות במשפחת פישר. המשפחה אולי איננה מושלמת. אבל הסדרה - כן. היא כל מה שאפשר לבקש מטלוויזיה: היא חכמה, כובשת, מצחיקה, עצובה, מצטיינת בהומור שחור, במשחק מצוין מצד כל הקאסט, בתסריט נפלא ועוד (ואם הפיילוט לא יכבוש אתכם, הפרק השני, שמתעלה עליו, בוודאי ובוודאי שיעשה זאת).

בתור סדרה שעוסקת במוות, הסדרה מפתיעה למדי בסטריליות ובאיפוק שלה. בעוד ב"Nip/Tuck" מעלים את מפלס הגועל בטלוויזיה, "6FU" מרשימה באיפוקה. תורידו ממנה את הגידופים (הסדרה משודרת בערוץ הכבלים HBO המשוחרר ממגבלות הצנזורה) והסדרה יכולה להשתלב באין מפריע באחת מרשתות הטלוויזיה הרגילות.



את הסדרה יצר אלן בול, זוכה האוסקר על כתיבת התסריט של "אמריקן ביוטי", שכמו שם, גם פה הוא מפרק לגורמים את המשפחה מהפרברים.

מיותר לציין שזוהי סדרת מופת? שחובה עליכם להשיגה בכל מחיר? אז כן, מיותר לציין, אבל אני אציין זאת בכל זאת: סדרה שהיא פשוט חובה.

העונה הראשונה כבר קיימת ע"ג DVD והשנייה צפוייה לצאת אף היא בקרוב (ללא תרגום). עותק מתורגם של העונה הראשונה, צפוי לצאת אף הוא בקרוב.





כן, עכשיו קיץ. חם ונדמה שאין מה לראות. אבל עם קצת מאמץ, מה שדי קשה בקיץ המהביל, ניתן למצוא סדרות חדשות שינעימו את זמננו עד בוא החורף.

ולכל מכורי הטלוויזיה האמריקאית, נותרו עוד 42 יום לפתיחה הרשמית של עונת הסתיו. זה נראה אולי רחוק, אבל זה מתקרב. זה מתקרב.