המסך המפוצל

הממיר 2/8/03

יאיר לפיד נפרד, זהות בדויה מפתיעה, כוכבי השכונה משתפרים, קונאן ורובין קופצים לביקור. ורק סו תומאס והממיר של הכבלים מעצבנים

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 02-08-2003
115 תגובות
10. תוכנית סיום העונה של "יאיר לפיד", שהיתה גם תוכנית המאה, היתה מוצלחת במיוחד. רמי ורד ואדיר מילר, הבנים האובדים של התוכנית, היו מצחיקים מתמיד, כמו גם עדי אשכנזי, שכבר לא מפתיעה בכשרונה להצחיק. גם הקליפ של מאה התוכניות היה עשוי כמו שצריך.

9. 25 הדקות הראשונות של הפרק השבועי ב"זהות בדויה" היו מדהימות ומצמררות. פשוט אי אפשר היה לזוז מהמסך. גילוי זהות הרוצח של ארוסה של בריסטו (ואנחנו חשבנו שג'ון האנה טיפוס חיובי), הדרך שבה גרמו לו לבצע את הרצח - כל אלה גורמים לכך שאפילו שמדובר בשבוע השלישי ברציפות שהסדרה זוכה כאן למקום טוב, פשוט אי אפשר שלא לעשות זאת.



8. סוף סוף תוכנית טובה ל"כוכבי השכונה" אחרי שתי תוכניות פחות מוצלחות. חנוך רוזן והפנטומימה עם צחי ומאיר והקטע עם אורי גוטליב ש"פספס את ההזדמנות שלו" היו חביבים במיוחד. ורק "פינת הבישול של חזי" ממשיכה לעצבן.

7. רובין וויליאמס התארח השבוע בתוכניתו של "פרקינסון" וגרם לו לדמוע מרוב צחוק במיוחד כשהצליח לשבור את שיא הזמן בו אורח מדבר לפני ששואלים אותו את השאלה הראשונה, וכשסיפר איך הומצא הגולף.

6. קונאן אובריאן קפץ לביקור אצל אנדי ריכטר ועשה את זה בחינניות שכל כך אופיינית לו עם דמות מופרעת ומשעשעת. היה חביב, לא יותר.

5. מצד אחד, העובדה שערוצי הסינמה של הכבלים יתחילו לשדר גם סדרות היא חיובית, כי זה יביא לכאן יותר סדרות רכש אטרקטיביות, אבל מהצד השני, מדובר בסוג מסוים של חוצפה, אותה חוצפה שהתרחשה עם ספורט חמש פלוס. האם אנחנו עומדים בפני הפיכת ערוץ 3 לעוד ערוץ 5? סתם עוד ערוץ שכבר לא שווה להעביר אליו?



4. הנה שאלה שהיתה השבוע ב"הכספת החדשה" בקטגוריית השאלות על טלוויזיה. "פירוש שם רשת הטלוויזיה 'אל ג'זירה' הוא 'הגזר'. נכון או לא נכון?". אני לא יודע מה איתכם, אבל כששואלים אותי שאלה בנושא טלוויזיה, אני לא מצפה לשאלה בנושא שפות ותרגומים. ולמי שמתעניין, 'אל ג'זירה' זה לא 'הגזר'.

3. שני הסרטים הישראליים של קשת בשבת בצהריים, שממחזרת לעייפה סרטי בורקס עבשים, הם בושה לטלוויזיה בישראל לא רק בגלל הרמה הנמוכה שלהם, אלא גם בגלל איכותם הטכנית המזעזעת. סרטים קופצים, לא מצחיקים ומעצבנים בטירוף. לידם, "קחי אותי שרון" שמשודר כמה שעות לאחר מכן, נראה כיצירת מופת של ממש.

2. אתמול התחיל ערוץ 3 לשדר סדרה חדשה בשם "סו תומאס" על סוכנת חרשת של ה-FBI. שבע דקות ראשונות הספיקו כדי להגיע למסקנה שמדובר בזבל טלוויזיוני מהזן הגרוע ביותר. שבלוני, קיטשי, משעמם. השחקנית הראשית מעצבנת ברמות שאי אפשר לתאר בכלל - "איזה כיף לי, אני חרשת! ואיזה כלב מקסים. וויהי!". לפספס. ומהר.

1. זה אמנם לא קשור ישירות לטלוויזיה, אבל זה לא פחות מעצבן. מוצאי שבת. השעה קצת אחרי עשר. הוידאו מכוון על "בומטאון" בערוץ 3 דרך הממיר הדיגיטלי של הכבלים, שפתאום מחליט להיתקע. גם התמונה וגם הסאונד. כבר אי אפשר לצאת מהבית ולהקליט תוכניות בטיימר? בממיר הדיגיטלי של הלווין זה לא היה קורה.