המסך המפוצל

מסביב לעולם ב-45 דקות

פיליאס פוג טייל מסביב לעולם בשמונים יום, משתתפי "המרוץ למיליון" עשו זאת בפחות זמן וזכו במיליון דולר. הישרדות - גירסת ה"אייל פלד"

מאת: עידו f. כהן

פורסם: 13-07-2003
37 תגובות
פיליאס פוג טייל מסביב לעולם בשמונים יום, האנשים שבחרו להשתתף ב"מרוץ למיליון" עשו את זה בפחות זמן ועוד הרוויחו מיליון דולר תוך כדי. השעשועון החדש של ערוץ Summer nights בyes מציע שדרוג מעניין ל"הישרדות" אשר פותח את ימי השידורים בערוץ הלילי והוא מהווה "קיק" נהדר לפתוח איתו את הלילה, שנחשב כבר הרבה זמן למקום מת לטלוויזיה.

לאלו מכם שאינם מכירים את הנוסח של השעשועון, הנה הוראות המשחק: 11 צוותים של זוגות מתרוצצים בין נקודות הפזורות ברחבי העולם כאשר בכל נקודה הם נתקלים במשימה שונה שעליהם לבצע, בדרך כלל המשימות הן פשוטות: להגיע מנקודה X לנקודה Y אך עם טוויסט Z שמשתנה בהתאם לצרכים. בכל נקודת ציון מקבל כל זוג מעטפה עם סכום כסף מועט אשר אמור לספק אותם ליום יומיים הבאים, ובסוף המסלול הגלובלי מחכה להם פרס בסך מיליון דולר. הזוג האחרון שיגיע לנקודת הציון יורחק מן התחרות, והפעם חוסכים מאיתנו נאומים יבבניים של אמריקן טראש שמרגישים שבגדו בהם, כמו ב"הישרדות".

שני דברים מייחדים את השעשועון הזה: 1. הקבוצות המשתתפות בו נמצאות כל הזמן בתנועה. 2. הרקע משתנה מפרק לפרק, וזאת בניגוד לשעשועונים אחרים דוגמת "הישרדות" או "Big Brother" בהם המשתתפים מקובעים למקום מושבם. כך שבפרק אחד ניתן לראות בשלב הראשון של התוכנית מרוץ ג'יפים וגמלים בסהרה, ובסוף הפרק יתחרו הצוותים על כרטיסי כניסה לארמון מלוכה ברומא או על כרטיסי רכבת לניו-דלהי.



אלמנט נוסף שמוסיף לבלגן הוא המנטליות של המתחרים. קחו למשל את ג'ו וביל, ללא ספק הצוות השנוא על כולם. על פי הגדרתם הם "life partners", אך המציאות ומצלמות הטלוויזיה חושפות כי השניים הם בעצם גרסת אבטיפוס לריצ'ארד האץ'. מה הקטע עם הומוסקסואלים מרושעים בשעשועוני ריאלטי, הא?

באחד הפרקים מגלה הזוג כי שלושה צוותים אחרים השיגו כרטיסי טיסה מתוניס לאיטליה, מה שגורם להם להוביל. בכדי למנוע מהם להשיג את היתרון יצרו ביל וג'ו מהומה, כשהם מצליחים לעכב את עליית הצוותים האחרים למטוס. וזו רק דוגמא אחת לתחבולות של השניים במהלך המשחק.

אבל היריבות היא לא הגורם המפריע היחיד עבור המשתתפים, גם הרקע משחק תפקיד במרוץ. באחד הפרקים מצאו עצמן ננסי ואמילי - אם ובת, תקועות במונית בהודו כאשר מסביבן ילדים הודים צווחים ומתחננים לתרומות. התמוטטות העצבים לא איחרה לבוא.

בונוס קטן נוסף ואחרון שיש למשחק הוא העובדה כי מנחה התוכנית, פיל קוגן לא סובל משיגעון גדלות בדומה למנחה הישרדות ג'ף פורבס, או ממנת משכל מדוללת כמו מנחה הספייישלים בריאנט גאמבל. בניגוד אליהם מופיע פיל רק כאשר צוות מועף בסוף כל פרק. ביתרת הזמן רודפות המצלמות אחר המשתתפים.

Yes רכשו לשידור את שלוש העונות הראשונות של הסדרה. העונה הרביעית משודרת בימים אלו, הרייטינג של "המרוץ" עדיין גבוה ואכן מתוכננות עונות נוספות למשחק.

אז אם אתם ערים בלילה ומחפשים קצת ריגושים, יחסים שבינו לבינה, מתח וטיולים אקזוטיים - זו התוכנית בשבילכם.





"The amazing race", "המרוץ למיליון", ימים א'-ה' ב-23:00, ובמוצאי שבת ב-23:00 שידורים חוזרים של כל פרקי השבוע, ערוץ Summer nights בלווין.