המסך המפוצל

הממיר 21/6/03

זה היה אמור להיות כל כך כיף לטוס ללונדון בסיומו של שבוע טלוויזיוני כל כך מרגש - אלא שמשהו קטע את ההתרגשות באיבה. ובכל זאת - הנה הממיר שחיכה שבועיים בחושך

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 02-07-2003
30 תגובות
זה היה אמור להיות כל כך כיף לטוס ללונדון בסיומו של שבוע טלוויזיוני כל כך מרגש - אלא שמשהו קטע את ההתרגשות באיבה. ובכל זאת - הנה הממיר שחיכה שבועיים בחושך.

10. זה אולי לא היה האירוע הטלוויזיוני הגדול ביותר של השבוע, אבל זה ללא ספק היה הדבר הטוב ביותר ששודר השבוע. פרק המיוזיקל של "באפי", שכלל שירה של כל הקאסט הקבוע של הסדרה ועשה זאת בצורה הגיונית, עם עריכה נכונה, צילום מדהים, תסריט גאוני ומשחק מושלם. ועכשיו כולם, מההתחלה, ברגש...

גם 10. השבוע הזה התחיל למעשה כבר בשבת שעברה בצהריים, בטקס פרסי הקולנוע של MTV. הפארודיה על הסרט השני בסדרת סרטי ה"מטריקס" היה משעשע ומושקע במיוחד. בכלל, כל הלוק של הטקס, שהנושא העיקרי שלו היה סופר-גיבורים וקומיקס, היה מרענן ונחמד.

עוד 10. מאוחר יותר באותה שבת שודר פרק מעניין מאד ב"ג'רמיה", שפחות או יותר שינה דברים רבים שחשבנו שאנחנו יודעים על העולם שאחרי "המוות הגדול". מאד מעניין, מאד מפתיע, מאד מסקרן לראות לאן זה יתפתח משם.

עד ה-10 הבא. לא הספיקו לחלוף 24 שעות ובערוץ 2 שודר פרק הפיילוט הטוב ביותר שהופק לסדרה טלוויזיונית. כנראה. "אליאס" (או "זהות בדויה", ע"פ טלעד) הראתה לנו שאפשר לעשות סדרת אקשן מגניבה, עם גיבורה מרשימה, וגם לעשות טלוויזיה מרגשת, מפתיעה ומצחיקה-לפרקים. פרק הפיילוט הארוך של הסדרה נראה כמו סרט קולנוע שעומד בפני עצמו ועושה זאת מעולה.



9. בקושי הספקנו להתאושש ממעלליה של ג'ניפר גארנר וכבר קיבלנו מחווה מופלאה ל"מלחמת הכוכבים" ב"סקרבס". איזה כיף להיות חובב טלוויזיה פתאום.

8. אפילו ההתנהלות של טלעד בשידור הפיילוט של "אליאס" היתה טובה: לא היו יותר מדי הפסקות לפרסומות והן אפילו הגיעו במקום בו הם היו אמורים להגיע; למרות איחור של כשלוש דקות, הם עשו בשכל כשחתכו את כתוביות הסיום של "אליאס" ואת כתוביות הסיום של "סקרבס" כדי להספיק לסיימה לפני החדשות; הם הכניסו את שלושת הפרומואים שכנראה היו מחוייבים לשדר במהלך "סקרבס" ונמנעו מלשדר פרסומות; והם הגדילו לעשות כשמהדורת חדשות חצות התחילה ב-12:01. כל הכבוד לטלעד.

עוד 8. קצת נמאס לאזכר בכל שבוע את "מופע שנות השבעים", אבל מה לעשות? כשמגיע - מגיע. פרק המחווה להיצ'קוק היה פשוט נפלא והקטע בו קיטי מוצאת פתאום תא טלפון בתוך הבית עליו השתלטו הציפורים היה היסטרי במיוחד. ענק. וזה אפילו מבלי להזכיר את שאר פרקי השבוע. (אתם יודעים מה? למה לא להזכיר? קלסו: "יש לי את שלוש התכונות שבנות הכי אוהבות: אני חתיך ואני חכם". דונה: "זה רק שניים, דביל". קלסו: "אני סופר את 'חתיך' פעמיים")

7. היה כיף במיוחד לצפות ב"חלום אמריקאי" השבוע. הביטלס היו שם. טוב, לא הם עצמם, אבל צילומים אמיתיים שלהם וכמה שירים. הריקוד הנלהב בתחילת הפרק לצלילי "I want to hold your hand" היה מענג ממש. "וואו, הם ממש כמו אלביס" אמר שם מישהו, "לא" ענה לו מנהל האולפן, "הם גדולים מאלביס". רגעי קסם.

6. תוכנית הבידור החדשה של טלעד, "זה זה או זה זה", היא לא המוצר הטלוויזיוני הטוב ביותר שיש, אבל ברגעים מסוימים הוא מצליח להיות חמוד. זה לא ימנע, כמובן, מרוב גולשי האתר, לראות "24" במקום.

5. האם ביס נרתמים לניסיונות ההישרדות של ערוץ 10? ביום רביעי האחרון, בסביבות השעה 21:30, בסיום סרט ששודר ביס 1, הופיע קרול - כתובית נעה בראש המסך - ובו הזכירו לצופים, ש"הערב בשעה 21:45, בערוץ 10, ישודר פרק מס' 14 בסדרה 24" ואף הוסיפו לנו "צפייה מהנה!". באמת נחמד על התזכורת, יס, אבל לא הייתם מעדיפים שנראה איזה סרט אצלכם או איזה משהו ביס פלוס? מוזר.

4. ב"רייטינג" וב"פנאי פלוס" אין אפילו מילה אחת על שידור המיוזיקל של "באפי" בסטאר וורלד. האם מדובר באירוע כזה זניח מבחינת הקונצנזוס הישראלי?

3. צנזורים 1: שוב טקס פרסי הקולנוע של MTV, הפעם בקונטקסט פחות מלבב. מישהו יכול להסביר לי מדוע השתיקו בכל פעם שמישהו שם אמר Fuck? זה לא שאי אפשר היה להבין מתנועות השפתיים בדרך כלל מה נאמר שם במקור, אבל זה גרם לקטע עם יודה, למשל, להישמע כמו תוכנית של ג'רי ספרינגר. חבל.

2. צנזורים 2: סטאר וורלד היקרים, נתנו לכם את גירסת 50 הדקות המלאה של המיוזיקל, הייתם חייבים להוריד את כל השיר שטארה שרה לווילו?



1: לטלעד. מה הם חושבים לעצמם, שהם יכולים להעלות את "אליאס" אחרי שערוץ 10 העלה את "24" ויהיה איזשהו מבקר טלוויזיה שלא ינסה להשוות את "אליאס" ל-"24"? ההשוואה הזאת עושה עוול כל כך גדול ל"זהות בדויה" שמצליחה לעמוד בזכות עצמה כסדרת אקשן משובחת.