המסך המפוצל

הממיר 17/5/03

פתיחת העונה של זיווגים, קטעים גאוניים בתיק סגור, הפרק השבועי של רגליים קרות ביס פלוס וגם קצת על אד ועל דוסון קריק

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 17-05-2003
42 תגובות
10. בפרק פתיחת העונה השלישית של "זיווגים" הלכו על אלמנט המסך המפוצל, בדיוק כמו בפרק הבאולינג ב"מלקולם באמצע". אלא שבעוד ב"מלקולם" עברו בפינג-פונג בין שתי המציאויות השונות, רובו המכריע של הפרק ב"זיווגים" שודר כשהמסך מפוצל, לעיתים לשני חלקים שווים, לעיתים למסך ראשי גדול, כשהמסך השני מוקטן. היו שם קטעים מופלאים רבים (כל הסצינה עם צלצולי הטלפון, למשל), אבל הקטע הטוב מכולם היה בסופו של הפרק, כשהציגו לנו את אותו המקום (הדירה של סוזן) בהפרש של שעה זה מזה. גאוני.



9.5. רגעים גאוניים היו לנו גם ב"תיק סגור" של השבוע עם שאלת ה"אהבת אותה יותר משאתה אוהב אותי?" והמסכים המתחלפים בין הסצינה בה מדמוני ובני מספרים זה לזה מה עבר עליהם בשתי השיחות עם בנות זוגם לבין שתי הסצינות הנוספות של אותן השיחות עצמן. גם לסיפור עם "רגע ודודלי" מגיע צל"ש מיוחד.

9. בטלעד החליטו לקבל שכל, או שאולי בקיץ לעוזי פלד חם מדי? "סקרבס", קומדיה שנונה ומצליחה, מגיעה סוף סוף מחר אל ערוץ 2. מייד אחרי "זיווגים", לפחות כך אנו מקווים.

8. (ספוילר לאלה שמחכים לעונה הבאה של "רגליים קרות" בערוץ 10, אך לא לאלו שצופים בסדרה ביס פלוס): ג'ני (פיי ריפלי), בלונדינית מתמיד ועם בטן של הריון חזרה אל "רגליים קרות" בפרק הטראגי והקסום ששודר השבוע ביס פלוס. "רגליים קרות" הוכיחה למי שעוד היה צריך הוכחה, שאפשר לעשות דרמה קומית אמיתית גם מרגעים עצובים במיוחד. נפלא. ואפילו הפרומו לפרק הבא לא נראה מספילר במיוחד.

7. "אד" היא סדרה קטנה וחמודה. לצערנו - לא הרבה יותר מזה. אבל בפרק של השבוע היו כמה רגעים קטנים ומקסימים, כמו ההשוואה של וורן צ'זוויק לדיוויד שווימר (האמת? זה בול רוס, לא?) ורעיון המסיבה הפיקטיבית. למרות הכל, "אד" עדיין שווה את השעה השבועית (למרות החלפת שיר הפתיחה השערורייתית)

6. "דוסון קריק", בניגוד ל"אד", כבר מזמן הפסיקה להיות סדרה קטנה וחמודה. אבל שני השירים של אודרי בפרק ששודר השבוע, הצליחו להחיות במידה מסוימת את הפרק. שני ביצועים כסאחיסטיים במיוחד ל- California dreaming ול- Girls just wanna have fun של סינדי לאופר היו נקודות אור של ממש בפרק ממוצע בעונה אחרונה בהחלט. גו אודרי!



5. בתוכנית האחרונה ששודרה ב"לא נפסיק לשיר, גירסת האמריקן האידול" השתמשו בטריק ממש מלוכלך כדי למשוך צופים לתוכנית הבאה: אי חשיפת המתמודדת האחרונה לעשרים הגדולים השאירה קליף-האנגר מיותר במיוחד, כשרק אחת משתי הבחורות המוכשרות האחרונות שהוצגו תמשיך הלאה ולא ידוע איזה. תחמנים.

4.5. התחקיר של עמנואל רוזן על אנשי הפיפל מיטר חשף כמה עובדות מעניינות למדי, שאמנם לא היו חדשות במיוחד, אבל הוא לפחות גרם לדברים להיות מוצגים בריש גלי. שני דברים שקצת הפריעו: 1. המיחזור של שורת המחץ "מי שלא יודע לרקוד אומר שהרצפה עקומה". הבנו בפעם הראשונה, תודה. 2. העובדה שהתחקיר שודר בערוץ שהוא הנפגע העיקרי מהשיטה הנוכחית קצת פוגמת בעוקץ של הכתבה.

4. באמת שאין לי טענות ללוח המשדרים של "ביפ", אבל אם התחלתם עונה שישית (וחדשה מבחינתכם) של הסימפסונז, למה לא להודיע על זה לאף אחד? נו, לא נורא. ביום שני הקרוב עומדת להיפתח שם העונה השישית של סאות' פארק.

3. ערוץ 3 מבזים את עצמם עם הפרומו לשבת שמדבר על ארבע סדרות חדשות ברצף של שעתיים וחצי. לא מספיק שזה מתחיל ב-21:15 ומסתיים ב-00:25 (כלומר יותר משלוש שעות), הם גם ממשיכים לטעון בפרומו: "משבת הבאה", כשזוהי כבר השבת הרביעית שלוח השידורים הזה קיים בערוץ.

2. אנחנו כבר יודעים שערוץ 10 הוא לא הערוץ היציב בעולם מבחינת לוחות השידורים שלו (ובהערת אגב, לא שבערוצים 1 ו-2 המצב יותר טוב), אבל באמת שאי אפשר לעבור לסדר היום על לוח השידורים שפורסם בכל מקום ובו שני פרקים ברצף של "ג'ו מיליונר" ושלא כלל את "תיק סגור". בסופו של דבר היה רק פרק אחד של "ג'ו" ו"תיק סגור", כאמור, כן שודרה. רצוי להיזהר עם לוח השידורים של מחר, שבחלק מהמקומות כתוב שני פרקים של "ג'ו" ולאחר מכן פרק של "האק" ובחלק כתוב שני פרקים של "ג'ו" ולאחר מכן פרק של "תיק סגור" (שעה מאוחר מבדרך כלל). ואל תתפלאו אם בסופו של דבר, ישודר גם מחר פרק בודד של "ג'ו", דבר שיקדים את ה"תיק" לשעה הרגילה.

1. לא מספיק שהעלימו לנו מלוח השידורים את "חוק וסדר מדור מיוחד", גם העיפו לנו את "חוק וסדר" שהיתה אמורה להיפתח ב-23:45, בגלל תוכניות קודמות שהתארכו להן. אין ספק, ברוממה עושים טלוויזיה. לעיתים רחוקות, היא גם יוצאת טובה.