המסך המפוצל

הקרב על הרייטינג, מהדורה מיוחדת, חלק ה`

UPN הולכת על קומדיות ונוטשת את הקוטלת; FOX לא שמה את כל קלפיה על הריאליטי ומביאה לנו קוטלת לשעבר. עונת חורף 2004. כתבה חמישית ואחרונה בסדרה

מאת: assafTV

פורסם: 16-05-2003
42 תגובות
UPN

UPN הינה הרשת הקטנה ביותר מבין שש הרשתות הגדולות בארה"ב. היא משדרת ב"פריים-טיים" בחמישה ערבים בלבד בשבוע. הרייטינג של הרשת בקרב גילאי 18-49 ירד בשנה האחרונה ב-17 אחוזים. ישנן אפילו שמועות שתאגיד "ויאקום" המחזיק בבעלות על הרשת (כמו גם על הרשת מספר 1: CBS), ינסה להיפטר מהרשת המפסידה (40 מיליון דולר השנה. ירידה מ-100 מיליון דולר שנה קודם לכן) אבל לא ידוע על כוונה מיידית לעשות זאת.

הבעיה הגדולה של הרשת היא שלוח השידורים שלה הוא "אנכי". כלומר יש ימים בהם הצופים נמשכים ל-UPN אבל הרשת לא מצליחה למשוך אותם לימים אחרים. לרשת יש שני קהלים עיקריים: הקהל חובב היאבקויות ה-WWE והקהל האפרו-אמריקני. ערב הקומדיות של יום שני נמצא אולי בתחתית טבלאות הרייטינג הכלליות, אבל בקרב הקהל האפרו-אמריקני הסדרות מדורגות בחמישייה הראשונה. העונה תנסה הרשת למשוך את הקהלים הללו לערבים אחרים והיא מתחילה את השינוי ביום שלישי.

ערב שידורי יום שלישי, מקומה של "באפי, קוטלת הערפדים" בשנתיים האחרונות, יהפוך לערב קומדיות. הקומדיה "One on One" תזוז משני לשלישי במטרה לשמש כעוגן לערב. מיד אחריה תשודר הסדרה החדשה בהפקת הזוג וויל סמית' וג'אדה פינקט-סמית', המבוססת בצורה חופשית למדי על חיי הזוג. ב-21:00 יעלו שתי סדרות קומיות שינסו לפנות לקהל חובבי ה-WWE.

יום רביעי ישאר ערב המד"ב עם עונה שלישית של "אנטרפרייז", שתצטרך להתמודד בשנה הבאה עם "סמולוויל" שתשודר במקביל ב-WB, וסדרה חדשה "ג'ייק 2.0" עם כריסטופר גורהם ("פופיולר") כאדם אשר נאנו-רובוטים מעניקים לו כוחות-על.

שלום ולא להתראות
הרשת כבר ביטלה מוקדם יותר השנה את הסדרות "Huanted" ו"אב?י" וכמובן, לאחר שבע עונות, חמש מהן ב-WB והשתיים האחרונות ב-UPN, יורדת מהמסך "באפי, קוטלת הערפדים".

וכך יראה לוח שידורי UPN בחורף הקרוב:

שני
20:00 The Parkers
20:30 סדרה חדשה - Opposite Sex. (אולפן: "וורנר")
הראפרית/זמרת איב מככבת בקומדיה חדשה זו על מערכות יחסים, אהבה וסקס במאה ה-21.
21:00 החברות הכי טובות (Girlfriends).
21:30 Half & Half.

שלישי
20:00 שעה חדשה - One on One.
20:30 סדרה חדשה - All of Us. (אולפן: "וורנר")
וויל סמית' ואשתו ג'אדה פינקט-סמית' הם האנשים מאחורי קומדיה זו המבוססת בצורה חופשית למדי על מערכת היחסים שלהם. רוברט ג'יימס הינו כתב טלוויזיה שמסיים את מערכת היחסים שלו עם אשתו ומתאהב בגננת שנונה ומצחיקה. הסדרה היא על בני זוג שנפרדו ואיך שהם מתמרנים בין גידול ילדיהם לבין ניסיונותיהם להמשיך לפרק ב' בחיים.
21:00 סדרה חדשה - Rock Me Baby. (אולפן: "וורנר")
ג'ימי, שדרן רדיו פרובוקטיבי, האוהב לחיות את חייו בצורה פרועה, נאלץ להסתגל לשינויים בחייו שתינוקו החדש מביא עימו.
21:30 סדרה חדשה - Mullets. (אולפן: "וורנר")
קומדיה על שני אחים המתהדרים בתספורת "אלי אוחנה", שניהם אוהבים לצפות בהיאבקות בטלוויזיה ובעיקר ליהנות מהחיים. אימם (לוני אנדרסון) אוהבת אותם עד מאד אבל בעלה הטרי, מנחה שעשועונים, הינו ההפך הגמור מהם. הסדרה מספרת על המשפחה ובעיקר על האחים, וחלומותיהם "לעשות את זה בגדול" (דבר שלא תמיד עולה בקנה מידה אחד עם המציאות).


רביעי
20:00 אנטרפרייז.
21:00 סדרה חדשה - ג'ייק 2.0. (אולפן: "ויאקום")
ג'ייק פולי הינו טכנאי מחשבים אשר בטעות מוחדרים לגופו נאנו-רובוטים. הללו משדרגים את יכולותיו ומעניקים לו כוחות על של ממש כגון חוזק-על, מהירות-על, שמיעת-על, ראיית-על ויכולת טלפתית לתקשר עם מחשבים. קלארק קנ... כלומר ג'ייק פולי (שחלילה לא נחשוב ש-UPN "שאלה" רעיונות מסדרה מצליחה של WB) עומד בראש צוות מיוחד ב-NSA.


חמישי
20:00 היאבקות מה-WWE.

שישי
20:00 סרט.





FOX

נישאת על גבי ההצלחה העצומה של תוכניות ריאליטי כגון "ג'ו מיליונר" ו"אמריקן אידול", הייתם מצפים שהרשת תנסה לשכפל את ההצלחה ולשרבב תוכנית ריאליטי כזו או אחרת בכל מקום פנוי בלוח השידורים. אבל FOX בצעד שאולי נראה מפתיע, אך הוא כנראה נכון, לא שמה את כל הז'יטונים על הריאליטי ומנסה להשתמש במנוף הרייטינג של התוכניות הנ"ל כהזדמנות להציג סדרות חדשות ולשפר את מעמדן של סדרות קיימות. ככלות הכל, למרות ההצלחה של "אידול" ו"ג'ו", היו לרשת גם את "נשואים ע"י אמריקה" ו"מר אישיות" שלא זעזעו במיוחד את טבלאות הרייטינג.

הרשת, מס' 2 בקרב גילאי 18-49, מנסה לחזק את שני הערבים החלשים שלה: חמישי ושישי. יום חמישי, יום הנשלט ע"י NBC ו-CBS עם מפלצות רייטינג כגון "חברים" ו"זירת הפשע", יקבל עזרה מקוטלת לשעבר, מישהי שמבינה דבר או שניים בענייני מפלצות. אליזה דושקו תפתח את הערב עם הסדרה החדשה שלה "Tru Calling".

יום שישי יפתח עם "וונדה חופשיה" ובתשע בערב "בוסטון פאבליק" שישמשו כסנדביץ' לסיטקום חדש: "לואיס".

"אמריקן אידול" תחזור למסך בינואר 2004 ועד אז תשובץ במקומה "אמריקן ג'וניורז". ילדים בגילאי 6-13 מתחרים ביניהם בתחרות הכשרונות. בניגוד ל"אמריקן אידול" אשר מנפיקה זוכה יחיד, "ג'וניור" תנפיק להקת פופ שתורכב מחמישה זוכים. עוד שינוי, במקום לבחור בכל שבוע מי עף, יבחרו בכל שבוע מי מתקדם לשלב הבא (בכל זאת, ילדים. אפילו ל-FOX יש קו אדום) מה שיאפשר לילדים שלא עברו ניסיון נוסף לעבור לשלב הבא בתוכנית שלאחר מכן.

סטיבן בוצ'קו, האיש שהביא לנו את "בלוז לכחולי המדים", "NYPD" ועוד, הציע לרשת את הסדרה "NYPD 2069" שלבסוף לא נבחרה על ידי FOX. בוצ'קו ינסה להציע אותה לרשתות אחרות.

שלום ולא להתראות
הסדרות שבוטלו במהלך העונה: "30 שניות לתהילה", "אנדי ריכטר",
"Girls Club", "Meet the Marks", "The Pitts", "ג'ון דו", "פאסטליין", "נשואים ע"י אמריקה", "מר אישיות" וכן שתי סדרות אהובות מאד על אנשי "המסך המפוצל": "פיוצ'רמה" ו(סניף, סניף) "פיירפליי".

וכך יראה לוח שידורי FOX בחורף הקרוב:

ראשון
19:00 שעה חדשה - אוליבר בין.
19:30 המלך היל.
20:00 העונה ה-15 של משפחת סימפסון.
20:30 סדרה חדשה - The Ortegas.
"משפחת קומאר" היתה להיט גדול בבריטניה. צופי yes מכירים את הסדרה ששודרה בערוץ "בריזה". מדובר בשילוב בין סיטקום לתוכנית אירוח. המנחה מארח בביתו אורחים מפורסמים אבל משפחתו לא מפסיקה להציק בשאלות מוזרות ומביכות. בעוד המקור הבריטי הציג לנו משפחה ממוצא הודי, בגרסה האמריקאית מדובר במשפחה ממוצא היספאני. הקומיקאי הידוע צ'יץ' מארין מגלם את האב והסדרה "נחטפה" ע"י FOX מרשת NBC שגם לה הוצעה הסדרה. בעקבות זאת התחייבה הרשת למצוא לה מקום טוב בלוח. נראה כאילו הם קיבלו את מבוקשם: בין "משפחת סימפסון" ל"מלקולם באמצע". אזהרה: מתוכננת גרסה ישראלית.


21:00 מלקולם באמצע.
21:30 סדרה חדשה - Arrested Development. (אולפן: "אימג'ן" ו"פוקס המאה ה-20")
ג'ייסון בייטמן ("זאב צעיר 2") הוא מייקל בלות', אלמן צעיר ואב לילד בן 13, שמתכנן לעזוב את העסק המשפחתי ולעבור לאריזונה, שם הוא מקווה לפצוח בחיים חדשים. הוא מגלה שאביו (ג'פרי טמבור, האנק קינגסלי ב"לארי סנדרס") נעצר לאחר שזייף את ספרי החשבונות של העסק. כעת, משפחתו שנהנתה לחיות את החיים הטובים, צריכה להסתגל למצב החדש. הוא מחליט להישאר לצד משפחתו ומזמין את אחותו (פורשיה דה-רוסי, "אלי מקביל") ומשפחתה לגור עמו. מייקל צריך עכשיו "ללמד" את משפחתו איך לחיות ולהתנהג בעולם ה"אמיתי".



שני
20:00 שעה חדשה - ג'ו מיליונר 2 (עם סיום העונה תעלה הסדרה
"Wanderfalls" מבית היוצר של טוד הולנד, יוצר "מלקולם באמצע").
21:00 סדרה חדשה - Skin. (אולפן: ג'רי ברוקהיימר בשיתוף עם "וורנר")
"רומיאו ויוליה" בגרסה חדשה? משהו כזה.
הוא: ג'יי.די., נער לטיני בן 17 ממזרח לוס אנג'לס.
היא: ג'ול (Jewel), בת 16 ממערב לוס אנג'לס.
המשפחה שלו: אמא - שופטת. אבא - תובע מחוזי.
המשפחה שלה: אבא שלה הינו אחד מהמפיקים הגדולים של "סרטים למבוגרים".
ב"מקרה", אבא של ג'יי.די. מנהל חקירה נגד אבא של ג'ול. FOX מתעקשת שהסדרה איננה על פורנו אלא שילוב של רגשות עזים, הומור שחור, פשעי הצווארון הלבן, שערוריות ותשוקה. כן, כן, מאמין לכם.



שלישי
20:00 אמריקן ג'וניורז (והחל מינואר 2004: העונה השלישית של "אמריקן איידול").
ילדים בני 6 עד 13 מתחרים על הזכות להיות חלק מלהקת בנים שתכבוש את מצעדי הפזמונים. אף אחד ממגישי או שופטי "אמריקן איידול" לא יהוו חלק מהתוכנית, מה שלא ימנע ממנה להיות להיט.
21:00 24. ובעונה השלישית של הסדרה, ג'ק באוור יתמודד מול צופים שנמאס להם מההייפ של הסדרה, המאיימים להתנתק מהכבלים / לוויין בתוך 24 שעות.

רביעי
20:00 מופע שנות השבעים.
20:30 סדרה חדשה - A Minute With Stan Hooper. (אולפן: "פארמאונט")
נורם מקדונלד ("סטרדיי נייט לייב", "נורם") הוא סטן, מגיש פינת דעות במגזין חדשות פופולרי. סטן רוצה לעשות משהו מעבר לדיווח על "אמריקה האמיתית": לגור בלב ליבה של האומה. לכן הוא ואשתו (פנלופי אן-מילר "דרכו של קרליטו") עוברים לעיירה קטנה בוויסקונסין. אלא שהעיירה התמימה, לא כל כך תמימה ו"אולד פאשנד". הבית בו הם גרים מגיע עם באטלר, בנו של האיש העשיר בעיירה עובר לגור איתם, ושני הגברים שמנהלים את הדיינר הינם זוג. סטן אוהב להביע את דיעותיו, שפותרות בעיות מסוימות אבל גם יוצרות בעיות חדשות.
21:00 ברני מק.
21:30 סדריק הבדרן מציג.



חמישי
20:00 סדרה חדשה - Tru Calling. (אולפן: "פוקס המאה ה-20")
אליזה דושקו היא טרו (Tru) דיוויס. טרו, העובדת במשמרת הלילה בחדר מתים, יכולה לחזור אחורה בזמן, לתקופה של מספר שעות עד מספר ימים. היא מנצלת תכונה זו כדי למנוע מקרי רצח וכן לעזור למשפחתה לא לבצע טעויות כאלו ואחרות. הסדרה משובצת מול "חברים" ו"הישרדות". מה שיזכה את דושקו מאיתנו במחיאות כפיים סוערות והערכה גדולה אם תשרוד עונה שלמה מולם, אך במידה ותכשל תזכה לצקצוקי לשון ופליטות "אמרנו לך" ו"למה לא לקחת את ההצעה של ג'וס, למה?!". פיליפ נויס ("סליבר", "משחקים פטריוטיים") ביים את הפיילוט.
21:00 סדרה חדשה - .The O.C. (אולפן: "וורנר")
O.C., ראשי תיבות של "מחוז אורנג'" בקליפורניה. אורנג' הינו מחוז עשיר ויפהפה. אך מתחת ליופי מסתתרים סודות רבים. סנדי כהן הוא עורך דין המזמין את ריאן אטווד, נער מ"הצד הלא נכון של המסילה", לגור אצלם בבית. אשתו של סנדי, לא מרוצה מהדייר החדש ומהשפעתו על בנם סת' (אדם ברודי, "בנות גילמור: העונה שוורנר לא מראה לישראלים צופי ערוץ 3"). עוד בסדרה בת השכן מריסה שגילויים על אביה (טייט דונובן) עלולים לשנות את עולמה. McG ("המלאכיות של צ'רלי") ודאג לימן ("גו") אחראים על הסדרה מבית וורנר.



שישי
20:00 יום ושעה חדשים - וונדה חופשיה.
20:30 סדרה חדשה - לואיס. (אולפן: "פוקס המאה ה-20")
לואיס גוזמן מגלם בסיטקום זה את לואיס, בעל חנות סופגניות בהארלם ההיספאנית ובעל בית של בניין. לואיס צריך "לסבול" זקנה אירית הגרה בדירה מוגנת, שליח סיני שנשבע שהוא היה קרדיולוג ב"ארץ הישנה" ומסרב בתוקף ללמוד אנגלית (כי באמריקה דוברים ספרדית) ונער אפרו-אמריקני שמתעקש להטריד את לקוחותיו של לואיס ולמכור להם דברים שהוא "מצא". גם משפחתו של לואיס לא נותנת לו מנוח, אשתו לשעבר, בתו והחבר שלה.
21:00 יום ושעה חדשים - בוסטון פאבליק.



שבת
20:00 שוטרים.
20:30 שוטרים.
21:00 America's Most Wanted: America Fights Back.
23:00 MADtv.





סדרות מיד-סיזן

Cracking Up (אולפן: "פוקס המאה ה-20")
בן, סטודנט אידיאליסט לפסיכולוגיה, עובר לגור בבית האורחים של משפחה עשירה בבברלי הילס ומגלה שכולם בלי יוצא מהכלל, זקוקים לפסיכולוג ודי בדחיפות. התנהגותם המוזרה היא דווקא הזדמנות מצוינת בשבילו ללמוד וכן לנסות ו"לתקן" אותם. את אשת המשפחה מגלמת מולי שאנון הנפלאה ("סטרדיי נייט לייב").



באנזאי
גרסה אמריקאית לבידור/שעשועון בריטי זה בו הצופים צריכים לנחש כל מיני דברים מוזרים (למשל: איזה חקיין מייקל ג'קסון יבצע את "ריקוד הירח" הכי טוב על קרח?). הגרסה המקורית משודרת אצלנו ביס פלוס.
התוכנית מיועדת ככל הנראה לתפוס את מקומה של "אוליבר בין" במידה והרייטינג שלה יצנח.

Still Life (אולפן "פוקס המאה ה-20")
ג'ק הינו הבכור מארבעה ילדים וללא ספק הילד שכולם היו רוצים. ג'ק הולך בעקבות אביו ונעשה שוטר אך נרצח ביומו הראשון. שנה לאחר מכן אנו חוזרים אל משפחתו, משפחת מורגן, כאשר ג'ק נכנס לתפקיד המספר, ומספר לצופים מה עובר על משפחתו ואיך הם מתמודדים עם מותו. את אמו מגלמת סוזנה תומפסון (קארן ב"להתחיל מחדש", מלכת הבורג ב"וויאג'ר").



Wanderfalls (אולפן: "ריג'נסי" ו"פוקס המאה ה-20")
טוד הולנד ("מלקולם באמצע") ובריאן פולר ("ויאג'ר") יצרו את הסדרה שהולנד מכנה "מגע של אנשים מטורפים". ג'יי טיילר, בת עשרים ומשהו, עובדת בחנות מתנות ומתחילה לקבל מסרים מדמויות של חיות (מבובות ועד דמויות מצוירות). ג'יי משתמשת במסרים אלו כדי לעזור לה, למשפחתה ולעוברי אורח כאלו או אחרים.