המסך המפוצל

הממיר 10/5/03

דברים זזים ברוממה, תוכניות הסיכום של רק בישראל, איך נראים אמריקנים צעירים וגרוס פוינט היום? ולמה לקחו לנו את חוק וסדר?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 10-05-2003
56 תגובות
10. ערוץ 1 מתחיל ממחר את העונה השלישית של הקומדיה הבריטית המשובחת "זיווגים". עוד ממחר - שידור יומי של דיוויד לטרמן בערוץ 33. דברים זזים ברוממה.

9. סט הפרסומות החדש לאורנג' Obox, הוא בדיוק ההוכחה שאם רוצים אפשר לעשות פרסומות פשוטות, חכמות וחביבות להפליא. עם רעיון טוב, פסקול מקפיץ (ולפני שתלכו לפורומי זיהוי שירים למיניהם, זה Allstar של להקת Smash Mouth) ושחקנים שכיף לראות. אחלה.

8. עוד מהלך נכון של אנשי רוממה הוא שידור שבועי של כל הפרקים ב"זירת הפשע" מההתחלה בערוץ 33 החל מיום ראשון הקרוב. הזדמנות מצוינת למי שפספס. כל הכבוד.



7. בתוכנית הסיכום השניה של "רק בישראל" קיבלנו שני סודות מאחורי הקלעים על השם שלימור הדביקה לארז טל: הראשון, שבמקור שינוי השם נועד להימשך תוכנית אחת בלבד, והשני, שארז בכלל העדיף את השם "ז'קו". האמת? שמעון באמת נשמע קצת חנוני מדי ליד ז'קו. ובכלל, יש הטוענים שבעונות הראשונות "לימור ושמעון" היו הרבה יותר מושחזים ומשעשעים. קשה לומר. היתרון של העונה הזאת היה בחדשנות של הפורמט, שעדיין לא מיצה את עצמו. בשתי העונות האחרונות, הגם שהקטעים עצמם היו לא פחות מצחיקים (ע"ע "תמיד יש מישהו בבית") דומה כאילו התרגלנו לשטיקים של לימור ושהם הפסיקו להצחיק חלק מאיתנו.

6. ערוץ 3 החזיר אל חיינו בצעד שנוי במחלוקת סבב שידורים חוזרים נוסף של סדרות ששודרו בערוץ לפני שנתיים. אלה הן "אמריקנים צעירים" ו"גרוס פוינט". למרות שמדובר בסבב שלישי, אם לא רביעי כבר - אי אפשר שלא להגיע לתובנות חדשות בכל הקשור לשתי הסדרות הללו, שנפחו את נשמתן לאחר עונה ראשונה. התובנה הראשונה היא ש"אמריקנים צעירים" היא סדרה גרועה מאין כמותה. זאת על אף שכאן באתר היטלטלנו אנה ואנה בכל שקשור לחוות-דעת על הסדרה הזאת, אלא שעכשיו, מבט מפוכח מתוך ימיו החמים של מאי 03 מבהיר לנו שמקומה אכן גנוז אי שם בארכיוני ערוץ 3, ויפה שעה אחת קודם. השניה, "גרוס פוינט", מצדיקה את כל השבחים שהמטרנו עליה בעבר. מדובר באחת הסדרות המצויינות ביותר, המשובבות ביותר, בעלות הפוטנציאל הגדול ביותר - וזאת שנכתיר אותה בכל לשון כפספוס כואב כשלא המשיכה לעונה שניה. אם עוד לא ראיתם אותה (משום מה), אל תפספסו אותה הפעם. רק זהירות, לא להתמכר (שגיא אישה).



5. יפה שהחליטו בערוץ 1 לשדר שידורים חוזרים של העונה ה-12 של הסימפסונז בשידורים חוזרים, אבל מה קורה עם העונה ה-13? בימים אלה מסתיימת בארה"ב העונה ה-14, שכעיקרון אפשר גם לשדר אותה, אז למה העיכוב? עם הרענון בלוח השידורים של הערוץ הראשון במוצאי שבתות, אפשר היה למצוא מקום גם למשפחה המצויירת האהובה.

4. ואם בענייני מוצאי שבת בערוץ הראשון עסקינן, למה לפגוע ברצף של "חוק וסדר" ו"חוק וסדר מדור מיוחד"? ההזזה של "סטארגייט" לשעה 20:15 נעשתה כפי הנראה לטובת הצופים הדתיים, שלא רוצים לפספס את "רואים עולם" ואת "הראשון בשער", אבל שיבוץ התוכנית "יורדי הסירה" בשעה הרגילה של "חוק וסדר" דחה את האחרונה ל-23:45 והעלימה את "מדור מיוחד" (לפחות, זמנית) מלוח השידורים. קצת חבל, במיוחד לאור הצלחות הרייטינג האחרונות של הערוץ. ואם מדובר במאורע חד-פעמי, אנחנו מוכנים לסלוח.

3. ואם בענייני "חוק וסדר" עסקינן, הרי שבהולמרק, נעלמה לה הסדרה לפתע ללא שום הסבר. אחרי שבמוצ"ש שעברה שודר הפרק ה-14 של העונה החמישית, קטע הערוץ את השידור המבורך של העונה. למישהו יש מושג למה? אולי בגלל ההתנגשות עם ערוץ 1, שכבר ממילא לא קיימת?

2. ערוץ 2 מדושן העונג חטף מכת-רייטינג אמיתית במהלך יום הזיכרון ויום העצמאות דווקא מהיריבה הזקנה מרוממה. ככה זה כשממחזרים את טיפקס, את שרית חדד ואת "בלוז לחופש הגדול".

1. חם בחוץ. אנחנו רוצים טלוויזיה טובה. לא ביולי, לא באוגוסט, לא אחרי החופש הגדול. עכשיו. רשת - הביאו לנו את עונת הסיום של "אוז", טלעד - שדרו כבר את עונת הביכורים של "אליאס". מספיק עם הדחיות.