המסך המפוצל

הקרב על הרייטינג, 6/3/03

"החיים היוונים שלי" הצליחה בארה"ב. החיים הפולנים של אסף? זה כבר סיפור אחר.

מאת: assafTV

פורסם: 06-03-2003
18 תגובות
קשים חייו של כותב טורי רייטינג אמריקאי. אמנם יש לא מעט אתרים אשר מהם ניתן לאסוף את נתוני הרייטינג אולם מדובר בד"כ רק על עשרים הגדולים. רשימה מלאה? יוק! למזלי ולמזל הגולשים, מצאתי עד כה אתר שעונה לדרישותיי המחמירות וכלל את רשימת התוכניות המלאה. העניינים התנהלו על מי מנוחה במשך שבועות ארוכים עד שיום אחד - אבוי! אותו אתר הפסיק לפרסם את הרשימה המלאה והסתפק בעשרים הגדולים בלבד. חיפוש נרחב באינטרנט העלה חרס ורק מאמץ מדוקדק עוד יותר מצא את התחליף. אתר המפרסם את הרשימה המלאה, פחות או יותר, בשינוי קל: במקום כמה נקודות רייטינג - כמה צופים. שזה, בינינו, הרבה יותר חשוב. הרי ישנן תוכניות בעלות אחוזי צפייה זהים אבל מספר צופים שונה. לא עוד! מעכשיו, תדעו בדיוק כמה צופים צפו בכל תוכנית. בהסתייגות קלה: מקורותיי לא מפרסמים משום מה תוכניות מתחת למקום ה-100. לצערי, הסדרה "באפי" ככל הנראה לא הגיעה עד לשם בשבוע החולף ולכן היא נעדרת מהרשימה שלהם (ולפיכך, גם מהרשימה שלנו). אני מקווה שגם האתר הזה לא יחליט לפתע לצמצם את הנתונים וכך נשאר מחוסרי נתונים. כפיצוי, תקבלו גם את רשימת 30 הגדולים בקרב קהל היעד הנחשק: בני 18 עד 49.

ולפני שמישהו ישאל "מאיזה אתר אתה לוקח את הנתונים?" - אני מיד עונה: "אתר האינטרנט של הלוס אנג'לס טיימס".

טוב, שטחתי בפניכם מספיק מצרותי. לא שאין עוד, דווקא יש ועוד מז'אנר בית החולים, אבל ככה זה שקרוב משפחה עובר צנתור. לא לדאוג - תודה, נשמות - הכל בסדר. אבל כיוון שהן כבר מאחורי וכיוון שהתוצאות בסדר, הן כבר לא "צרות" אלא רק "טרדות שעיכבו את עליית הטור". נו, העיקר שהכל בסדר.

טוב, איפה היינו? אה! ביום שני.

ביום שני שעבר, יומיים לפני סיום ה"סוויפס", העלו ברשת CBS את העיבוד הטלוויזיוני לסרט "החתונה היוונית שלי" ששמו "החיים היוונים שלי". הסדרה, כמו הסרט, הביאה מיליוני צופים שהעלו אותה למקום השני בדירוג השבועי עם כ-22 מיליון צופים. במקום הראשון - פרק בשידור חוזר (!) של "זירת הפשע" שהיה מרחק יריקה מעל היוונים. יוםשני לא יהיה היום הקבוע של "החיים היוונים שלי". הרשת הציבה את הסדרה מיד לאחר "כולם אוהבים את ריימונד" החזקה על מנת ליצור מקסימום חשיפה ליוונים. בסופו של דבר היוונים הביאו יותר רייטינג מריימונד. המשבצת הקבועה של הסדרה הינה ביום ראשון ב-20:00. במשבצת זו היא הגיעה למקום ה-15. נתון מכובד בהתחשב ביום. זו תקופה טובה להעלות סדרה. הרבה סדרות אחרות, חזקות וותיקות, נמצאות בחופשה כך שהקהל צמא לתוכן חדש. עד שיגיעו פרקים חדשים של הסדרות המוכרות, הקהל יתרגל לסדרה החדשה וכך יווצר לו בסיס צופים נאמן.



בסך הכל זה היה שבוע טוב לרשת CBS. סיום ה"סוויפס" שלח את סדרות יום חמישי לחופשה. וכך, ללא פרקים חדשים של "חברים" מולה, יכלה "הישרדות" להגיע בשקט למקום השלישי.

עוד ממשדרי אותו יום שני - "ג'ו מיליונר". כן, כבר נגמרה העונה. כן, כבר יודעים שהוא לא מיליונר, כבר יודעים במי בחר. אבל למה לא לסחוט עוד כמה נקודות רייטינג? וכך נולד ה"Aftermath". תוכנית שהפגישה את אוואן "ג'ו מיליונר" מאריוט ובחירת לבו, לדסקוס של "אז מה עבר עליכם מאז סיום צילומי התוכנית ועד שהסתיימה העונה?".

וזה עבד.

מקום שביעי בדירוג הכללי - מקום ראשון (!) אצל בני 18-49.

אצל הצעירים, רשת FOX כבשה את שלושת המקומות הראשונים עם תוכניות הריאליטי שלה. כאשר זה נוגע לדברים קצת פחות ריאליסטיים, היא מצליחה פחות. ביום שישי שודר סרט טלוויזיה שאיחד את כל כוכבי "משמר המפרץ" לחתונה בהוואי. הרייטינג, כמו הביגוד, היה מינימלי. מקום 91.

גם רשת ABC כשלה השבוע. אוקיי, לא חדש, אבל בכל זאת. כאמור, ביום חמישי ה"חברים" יצאו לחופשה ו-ABC ניצלה את ההזדמנות להעלות סדרה חדשה, ריאליטי - כמובן - שמביאה את סיפוריהם של חיילי ארה"ב מהחזית. מקום 90. War, what is it good for? לא לרייטינג, זה בטוח.

מה שאמריקה צריכה עכשיו יותר מכל זה איזה גיבור. איזה סופר-הירו. איזה... סופר... סופר-מן! ואמריקה אכן קיבלה אותו השבוע. שניים, אפילו. כריסטופר ריב, שהתפרסם בתור סופרמן הקולנועי, ביקר את "מחליפו" טום וולינג, סופרמן הטלוויזיוני. האיחוד המרגש בין השחקנים הניב לא רק את מספר הצופים הגדול ביותר של WB בשבוע החולף אלא גם פרק משובח עם המון מידע חיוני, תשובות לשאלות ישנות והמון שאלות חדשות.





נתוני הרייטינג בארה"ב, 20 התוכניות המובילות ובנוסף מבחר מייצג מתוכניות ה"פריים-טיים", של השבוע שבין שני 24/02/03 לראשון 02/03/03 (התוכניות המודגשות הן התוכניות מס' 1 של השבוע של הרשת). הנתונים הם על פי מספר הצופים. ישנם 272,040,000 צופים פוטנציאלים בני 2 ומעלה בארה"ב.