המסך המפוצל

שינוי נמרץ

לא הצלחתי להתחבר לעונה הראשונה של "טיפול נמרץ". שלושת הפרקים הראשונים של העונה השניה הצליחו לעשות זאת. צפייה מהנה

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 17-02-2003
13 תגובות
נתחיל מציון העובדה היבשה הבאה: את העונה הראשונה של "טיפול נמרץ" לא אהבתי. הלוואי ויכולתי להסביר למה. זה נראה לי מלודרמטי מדי, מעושה מדי, "כבר ראינו את זה באלף מקומות אחרים מבוצע בצורה הרבה הרבה יותר טובה" מדי. זה לא עשה לי את זה. אולי זה פשוט היה השלב בו נמאס לי מהפקות מקור בעקבות האכזבה מ"זינזאנה". בכל אופן, לאחר שניים וחצי פרקים פשוט ויתרתי על כל העסק וחזרתי לוידאו לראות סימפסונז.

הימים חלפו. "בנות בראון" הראו לי שאפשר גם אחרת ובליבי גמלה החלטה לתת לעונה השניה של סדרת הדרמה הרפואית המקורית צ'אנס. עם חשד כבד בלב ועם רמת ציפיות נמוכה ממצבו של השקל הכנסתי את הקלטת עם שלושת הפרקים הראשונים של העונה השניה אל מכשיר הוידאו שבע ההקלטות שלי.

תרשו לי לוותר על הקלישאות המתבקשות של "ניסיונות ההחייאה הצליחו" ו"מנת הדם החדשה שיפרה את מצבו של החולה", אבל בהחלט אפשר לומר שנהניתי. לא הכל מושלם, כמובן, אבל בהחלט מדובר בסדרת דרמה ששווה לתת לה צ'אנס, גם אם לא ראיתם את העונה הראשונה.

עם סיפורים מעניינים יותר, שחקנים טובים יותר ופס קול עדכני הרבה יותר נראית "טיפול נמרץ" כמוצר טלוויזיוני נכון. לימור גולדשטיין בתפקיד ד"ר שלי קליין כובשת, יוסי גרבר בתפקיד המנהל הקשוח של בית החולים עושה עבודה טובה, סשה דמידוב שהצטרף לסדרה הוא חיזוק חיובי לקאסט, כמו גם אורנה פיטוסי בתפקיד סיגל לוגסי הסמי-ערסית שכל שניה שלה על המסך עושה לסדרה רק טוב. אפילו מיכל ינאי מצליחה להיראות אמינה כסטאג'רית קשוחה, אך שברירית ומתוקה.



בועז שרעבי בתפקיד זמר עושה עבודה נפלאה באחד הפרקים, סיפור על בעיית חוסר אונות של גבר בפרק אחר, מביא כמה רגעים משעשעים, אסיר שמתלונן על כאבים ומובא לבית החולים מספק כמה רגעי מתח בפרק אחר - ויש גם עלילה מתמשכת מהעונה הקודמת עם תינוק שנחטף, שמוסיפה תבלין חשוב לסדרה.

יש גם כמה דברים פחות טובים, כמו רפי וינשטוק המיותר בתפקיד פרופסור אהוד גלבוע, המנהל של המחלקה הפסיכיאטרית, אבל בסיכום הכללי המאזניים נוטות בחדות לכיוון החיובי.

כדאי לטעום את "טיפול נמרץ". לא בטוח שתאהבו אותה כבר מהפרק הראשון של העונה החדשה, אבל בהחלט יש סיבה לתת לה הזדמנות נוספת. ויש גם רגע אחד בלתי נשכח, לקראת סוף הפרק השלישי, עם רופא אחד שצועד לצלילי שיר של Coldplay. נפלא.





העונה השניה של "טיפול נמרץ", יום רביעי הקרוב 19/2/03 בשעה 22:05 והחל מהשבוע שלאחר מכן בשעה 22:15.


ולדי דווקא אהב את העונה הראשונה