המסך המפוצל

באביב הן לא ישובו חזרה - חלק ב`

מה שלום לורליי? האם סופרמן יציל את לאנה? ומה עם טוני וכרמלה? החלק השני של הדיווח על מה שקרה ב-2002 בעונות החדשות של "וורנר"

מאת: JW

פורסם: 02-01-2003
17 תגובות
כזכור, הכתבה כוללת ספוילרים ברמה נמוכה (כלומר, מידע כללי על העלילה). אם אתם לא רוצים לשמוע אפילו מילה על המתרחש בפרקים שטרם שודרו בארץ - עדיף שתימנעו מקריאת כתבה זו. מצד שני - מדובר בפרקים שבשלב זה לא מתוכננים להגיע לארץ ובמידע שלא בטוח שבכלל יכול להיכנס להגדרה של ספוילר. קריאה נעימה.


בנות גילמור
עונה שלישית

פרקים עד כה: 9.
במשפט אחד: הכנות לקראת העתיד.

שינויי קאסט: הסדרה ניחנה מאז ומתמיד בקאסט גמיש ביותר: מי שצריך להופיע, מופיע ומי שלא - שיחכה לתורו. כך ששינויים משמעותיים אין, מלבד קירק המעצבן, שמסיבה תמוהה ולא מובנת, צורף לכותרות הפתיחה.

הקליפ-האנגר של סוף העונה שעברה והיציאה ממנו: לורליי תכננה עתיד עם כריסטופר, אבא רורי, שברגע האחרון התבטל כי החברה שלו לשעבר נכנסה להריון, ורורי נישקה את ג'ס ששב לגור בסטארס-הולו. ואיך מתמודדות הגילמוריות עם הנ"ל? מדחיקות. לורליי מתעלמת מכריס בעוד רורי, שבילתה את כל הקיץ בוושינגטון, לא יוצרת קשר עם ג'ס כלל וכלל ומצננת יחסים עם דין. לבסוף מחליטה הקטנה שהיא נשארת עם דין ויהי מה. ג'ס מצדו לא מהסס להמשיך הלאה.



מהלך העניינים: רורי גילמור היא כעת "סינייר", שמיניסטית. שנה הבאה צבא, אהמ... קולג'. והצוציקית רוצה הרווארד כידוע - מפמפמים לנו את זה חזק החל מהפרק הראשון. אבל הארוורד די רחוקה מסטארס-הולו, מה שאומר שהיא תיאלץ לעזוב את הבית, דבר שיגרום לקשר המיוחד עם אמא להתכופף קצת, ועלול לפגוע בגרעין המהותי של הסידרה, מה שוודאי לא ימצא חן בעיני הצופים. אז פתאום זה "תשמעו... אתם יודעים... זה לא ככה.... הארוורד זו אופציה אבל יש עוד קולג'ים טובים... צריך לשמור על ראש פתוח...". הסבא והסבתא לוחצים על ייל, ורורי עצמה כבר מבולבלת. ואם רורי שמיניסטית, גם פריס שמיניסטית והלחץ מגיעה לרמות חדשות. סוקי וג'קסון, בדרכם המיוחדת, שומרים על הלהבה חיה וליין מקימה להקה וזוכה להתעניינות רומנטית חדשה. לורליי ולוק עדיין רחוקים מיליון שנות אור אחד מהשניה. מתי הם כבר יבינו שרק הצופים יודעים מה טוב להם, מתי? הסדרה עצמה ממשיכה לשמור על רמת הומור ושנינות גבוהים מאוד. כולם שם, אגב, עדיין שוברים שיאי גינס בדיבור מהיר.

ראוי לציון מיוחד: פרק בו לורליי ורורי נגררות בעל כורחן למסיבת הלידה של שרי, ובסופה איכשהו מוצאות את עצמן פורקות תיסכולים ומשחיתות את המכונית החדשה של ג'ס. וגם פרק חג ההודיה, בו משתתפות הגילמוריות בלא פחות מ- 4 ארוחות חג באותו הערב.

אל העתיד: גם בעונתה השלישית, ממשיכה "בנות גילמור" למשוך קהל צופים רב ולזכות באהדת המבקרים שרק משבחים ומהללים. ברשת ה-WB מאוד מרוצים מגל התשבוחות ומאחוזי הצפיה, והבנות לא הולכות לשום מקום.


סמולוויל
עונה שניה

פרקים עד כה: 10.
במשפט אחד: התקדמות משמעותית, אך עוד רבה הדרך.

שינויי קאסט: נשאר בערך אותו הדבר, מינוס וויטני (אריק ג'ונסון), פלוס ליונל לות'ר (ג'ון גלובר).

הקליפ-האנגר של סוף העונה שעברה והיציאה ממנו: טורנדו היכה בסמולוויל, קנזס. לאנה לנג תקועה בטנדר במרכז הסופה, החללית מהמרתף הופעלה ופאפא קנט רודף אחרי העיתונאי עם קלטת הוידאו שמוכיחה את זה, לקס נאלץ לבחור בין לעזור לאביו הפצוע או לנטוש אותו לאנחות. אז קנט והעיתונאי נתקעים יחדיו איפשהוא ומנהלים שיחה מלב אל לב. לא שזה עוזר הרבה, העיתונאי בשלו ובסוף רק לקס פותר את העניין באמצעים די קיצוניים. לקס, אגב, עדיין לא רשע כידוע והוא לא מתכוון להתחיל עכשיו, ואם האב נכנס לקרדיטי הפתיחה הרי שהוא כמובן שרד. וקלארק? הרצון להציל את לאנה גובר על הכל, אפילו על כוח המשיכה. עוד קצת מפחדים להזכיר את זה שם, אבל תכונת סופרמן מובהקת די עוזרת לו בעניין. הגברת כמובן לא ממש זוכרת מה קרה, אבל חשדותיה כבר מתחילים להתעורר.



מהלך העניינים: ניכרת שבירה מסויימת בכלליה הנוקשים של העונה הראשונה. הפרקים פחות נוסחתיים, מתמקדים יותר בדמויות הקבועות והמוכרות ופחות ב"פריק אוף דה וויק". וגם אם יש כזה, הסיפור נודד ממנו הלאה אל איך הוא משפיע על הרגולרים. קלארק מקבל סופר-פאוור חדש, דמות קבועה נוספת מצטרפת למעגל יודעי הסוד (ושרק תיזהר לא למות, כמו כל דמות שגילתה את סודו של קלארק בעבר), אל הקריפטונייט הירוק מצטרף גם האדום שמשפיע על קלארק בצורה הפוכה לגמרי, ולאנה עוברת תהפוכות בחייה המשפחתיים, ומגלה שאולי הספידה את אביה מוקדם מדי. ועכשיו, כשהמכשול היחידי שעמד בין לאנה וקלארק התגייס לצבא, וקלואי הסירה עצמה מהדרך, אין עוד דבר שמונע את האיחוד המרגש. אז זהו, שהמסתורין שאופף את קלארק מהווה מכשול נוסף, מיס לאנג לא מוכנה להתפשר על שום דבר אחר מלבד האמת והסודות הם מה שמפרידים ביניהם כעת. ולפי איך שזה נראה עכשיו, היא יכולה להמשיך לחכות.

ראוי לציון מיוחד: הילד קורא המחשבות חוזר להתארח, ובזירת הסלבריטאים יש את ג'ונתן טיילור תומס ("שפץ ביתך") כנער חריג ביותר, ואת וויליאם בי דייויס (איש הסיגריות מ"אקס פיילס") כראש העיר המושחת של סמולוויל. כמו כן, פרק פלשבקים מיוחד מגלה לנו מה באמת קרה ביום נפילת המטאורים, לאחר האירועים שנראו בפיילוט. מערכת היחסים המעניינת בין לקס לקלארק היא כאין וכאפס מול מערכת היחסים בין לקס לאביו.

אל העתיד: אחוזי צפייה גבוהים במיוחד, יחסית, מבטיחים המשך חיים ארוכים. קהל הצופים בגילאים הרצויים הולך ומתרבה משבוע לשבוע (מקום 10 בקרב גילאי 18-24), והשילוב עם "גילמור" שמשודרת קודם לכן מביא לרשת ה-WB ערב עתיר רייטינג ופרסומות. אפשר להמר בקלות על עונה שלישית, רביעית וכן הלאה. סופרמן, הרי, הוא אלמותי.


הסופרנוס
עונה רביעית

פרקים עד כה: 13 (עונה שלמה)
במשפט אחד: אנתוני וכרמלה, תמונות מחיי נישואין.

שינויי קאסט: אין שינוי. אבל הצילום של מגדלי התאומים בכותרות הפתיחה הוצא לאלתר.

מהלך העניינים: ע"פ יוצר הסידרה דייויד צ'ייס, כשם שכל עונה חוקרת פן אחר של מערכות היחסים של טוני (הראשונה התמקדה בטוני ואמו, השניה עסקה בטוני ואחותו, השלישית הדגישה את תפקודם של טוני וכרמלה יחד כהורים), הרביעית עוסקת בטוני, כרמלה ונישואיהם. אז מה שלום הזוג הנשוי? על הפנים, תודה ששאלתם. נראה כאילו כארם וטון מתכסחים על כל דבר אפשרי. זה מתחיל מעניינים כלכליים: השקעה של טוני שלא מוצאת חן בעיני כרמלה, חילוקי דיעות בענייני כספים, היא מגישה לו מסמך לסגירת קרן נאמנות והוא מסרב לחתום, היא שולחת את בן דודה היועץ הכלכלי לעזרתו והוא מתעלם... גם הצאצאים לא מקלים, מדואו רוצה לפרוש מהאוניברסיטה למען טיול ארוך באירופה למחאת הוריה ואיי.ג'יי מפתח קראש על נערה שבאה מבית מעניין. במהלך העונה הסכסוכים מקבלים יותר "בשר" כשכל אחד מגלה על ה"סטוצים" של השני - טוני עם הרוסיות שהוא כ"כ אוהב וכרמלה לאחרונה עם פיוריו, מ"חייליו" של טוני. סוף העונה מציג תמונה מאוד עגומה לגבי עתיד היחסים. בעוד כריסטופר הולך ומסתבך עם הסמים, אדריאנה מוצאת לה חברה חדשה שמתגלה כסוכנת FBI. התגלית לא ממש מרתיעה את אדריאנה, למרבה הפלא, אלא דווקא להיפך. ראלפי רוכש סוסה בשם
"Pie-O-My" שמתחבבת במהרה על טוני, ושניהם נכנסים לעסקי ההימורים על מרוצי סוסים. אבל כידוע, אין סוסים שמדברים איטלקית והחיה המסכנה מוצאת במהרה את מותה בצורה אכזרית למורת רוחו של טוני. ד"ר מלפי המונוטונית מצמצמת נוכחות ולקראת סוף העונה כמעט ולא נראה אותה. וכמובן, בסופרנוס כמו בסופרנוס אף אחד לא בטוח, וגם העונה דמות מרכזית הולכת "לישון עם הדגים" בפרק עתיר אקשן במיוחד. ככה זה במאפיה, אתם יודעים.



ראוי לציון מיוחד: איפה להתחיל? השחקן סטיב בושמי ("ארמגדון"), שביים בעונה שעברה את "פיין בארנס" המשובח ואף זכה על כך באמי, חוזר גם העונה לביים פרק שנכתב ע"י מייקל אימפרולי ("כריסטופר"). אנאבלה שיורה חוזרת להופעות אורח כגלוריה טרילו, סוכנת המכירות הפסיכוטית מהעונה שעברה, ויש גם פרק מיוחד שנקרא "רואים יותר מדי טלוויזיה" בו משולבים קליפים מתוך הסידרה "רצח מדרגה ראשונה" ז"ל.

אל העתיד: העונה הרביעית גרמה ל"סופרנוס" לשבור את השיאים של עצמה. פרק הפתיחה משך 13.4 מיליון צופים בארה"ב וחיש קל הוכתר כפרק הנצפה ביותר בתולדות הסדרה כולה, ובכלל במשדר של HBO בשלושים שנה האחרונות. הפרק השני הנצפה ביותר הוא פרק סיום העונה שהניב 12.5 מיליון צופים ואף כירסם באחוזי הצפייה של הרשתות המסחריות הגדולות באותה שעה. לא רע בשביל רשת כבלים אמריקאית. למרבה הצער, הנתונים המרשימים האלו לא משפיעים על גורל הסידרה שעונתה הבאה, החמישית במספר, ככל הנראה תהיה גם האחרונה. צ'ייס ציין עוד מזמן כי מתוכננות חמש עונות בלבד, וגם ג'יימס גנדולפיני כבר הספיק לומר שהוא לא מתכוון להאריך את חוזהו גם אם הסידרה תמשיך. אבל - יש דיבורים על מעבר למסך הגדול לאחר הסוף הטלוויזיוני. העונה החמישית תתחיל להצטלם בתחילת 2003 ותשודר בארה"ב בספטמבר.





הערה: "הכי גאים שיש", שסיימה לא מכבר אצלנו את עונתה השניה, תשוב לעונה שלישית בארה"ב רק באפריל הקרוב. כך שלא רק אנחנו סובלים מחסך בסצינות הגיי קלאבינג, גם האמריקאים.