המסך המפוצל

גם בארץ הטלוויזיה מצוינת

למרות מה שנהוג לחשוב, יש בהחלט מה לראות בשבוע טלוויזיה ממוצע בישראל ואפילו העתיד נראה ורוד למדי. כתבה אופטימית

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 12-12-2002
35 תגובות
מזה מספר שבועות, ויש שירחיקו ויאמרו חודשים, שקיימת ההרגשה אצל הצופה הממוצע ש"אין מה לראות בטלוויזיה". ימים שלמים שבהם הדבר היחיד החדש והמעניין בלוח השידורים הוא הפרק החדש בסדרות כמו "הבית הלבן" (שני), "משמרת שלישית" (שלישי), "להתחיל מחדש" (רביעי) או "מכושפות" (חמישי).

אז קודם כל, זה לא נכון. גם בזמן הנוכחי והיחסית יבש יש עוד דברים שאפשר לראות בטלוויזיה: בימי ראשון אפשר לראות בערוץ 3 של הכבלים את הדרמה המקורית החדשה במסגרת "ראשון בדרמה" ואת הפרק החדש (ולא נשארו עוד הרבה כאלה) של הדרמה המשפטית המצויינת "פילי" (לווין?), בימי שני, לצד הפרק של "הבית הלבן", כדאי לשים לב לסדרה התיעודית החדשה של ציפי ברנד, יוצרת "ירוקות" המוערכת, "מחפשים אהבה"(?) שמשודרת בלווין ואם ממש משעמם אפשר להציץ לכספת החדשה של ארז טל או לבידור הראשון של דודו, בימי שלישי... משמרת שלישית לווין? ערוץ 1? אחים לנשק? ערוץ 2? פספוסים? החיים האלה?, בימי רביעי ממש לא חסר מה לראות: החל מפרק חדש אצל "דרו קארי", פרק חדש של הסדרה מספר 1 בארה"ב, "זירת הפשע" ופרקים חדשים של "החיים זה לא הכל", "להתחיל מחדש" ו"הפרקליטים", עם אפשרות לטעימה מ"לילה גוב 2" הסבירה. וביום חמישי, יום הטלוויזיה, אפשר לראות את שמעון ולימור, את פייפר, פיבי, פייג' וליאו, את מקס ומקס (בסטאר וורלד), את חלי, את גבי ואת אלי. מנשה. אלי שם פרטי, מנשה שם משפחה. מאוחר יותר אפשר לתפוס איזה "בליינד דייט" או פרק בסדרה "בוסטון פאבליק". ביום שישי, הדבר היחיד ששווה לפתוח בשבילו את הטלוויזיה, זה הפרקים בעונה האחרונה של "מפגשים מהסוג האישי" ואולי לתפוס איזה מערכון ב"ערב אדיר". בשבת כבר אפשר לתפוס את "סטארגייט", "וויאג'ר" ופרק חדש בשתי הסדרות של "חוק וסדר" בערוץ הראשון, בו משתדלים לעשות טלוויזיה, למרות הורדתם של הסימפסונז בלי שום הודעה, פרק אחד לפני סיום העונה.

כפי שניתן לראות, שבוע הטלוויזיה בישראל הוא שבוע בכלל לא רע, אבל אם מסתכלים גם על הדברים שמצפים לנו בשבועות ובחודשים הקרובים, הרי שהעסק נראה פתאום ממש אטרקטיבי:

ביום ראשון הקרוב, 15/12/02 תעלה בערוץ הראשון סדרת הדרמה הישראלית החדשה "כנפיים", שמתרחשת בבסיס חיל אויר אי שם בארץ. הרחבה?

"רשת" מחזירה ב- 17 לדצמבר את יאיר לפיד ואת ארבע הבנות האובססיביות לסקס אל לב הפריים-טיים של יום שלישי. העונה החמישית של "סקס והעיר הגדולה" שמכילה רק שמונה פרקים הוקדמה מהתאריך המקורי, 3 לינואר, אז גם היתה אמורה לעלות עונה חדשה של "אוז", אלא שמדובר על עונה שאמורה להתחיל בארה"ב רק בתחילת 2003, כך שעדיין לא ידוע בדיוק מתי תעלה העונה השישית והאחרונה גם אצלנו.

בעוד כשבוע, אמורה להתחיל בביפ עונה חדשה. היא תכלול ככל הנראה את פרקי העונה החמישית של "באפי, קוטלת הערפדים", את פרקי העונה השלישית של "מלקולם באמצע", את פרקי העונה השישית של "משפחת סימפסון" ואת...

הבחירות הצפויות ב- 28 לינואר טורפות קצת את הקלפים לתכנוניהם של הזכייניות. כך למשל לא ברור מתי תשובצנה סדרות הרכש של טלעד - "זהות בדויה", "Scrubs" והעונה האחרונה של "תיקים באפלה" - או מתי תגיע העונה האחרונה של "אלי מקביל" אל קשת (גם לשאלה האם תצליח הזכיינית למצוא זמן שיבוץ קבוע לפרקים האחרונים של "דארמה וגרג" אין ממש פתרון)

הבחירות המתקרבות הן גם הסיבה לדחיית מועד עליית "24" ו"אנג'ל" בערוץ 10 למרץ 2003. חודש זה הוא גם החודש הרגיל בו עולה עונה חדשה בערוץ 3. "אי אר" ו"חברים" יחזרו אז לעונות חדשות ואולי גם נזכה לראות סוף סוף את "עמוק באדמה" (“Six Feet Underground”). את העונה החדשה של "הסופרנוס" אולי נזכה לראות אפילו לפני כן.

עונה חדשה צפויה מתישהו בין החודשים ינואר למרץ גם בערוץ יס פלוס בלווין, עונה שצפויה לכלול, כרגיל, סדרות בריטיות חדשות ומשובחות. אחד הדברים שנמשיך לחכות אליהם בסבלנות הוא העונה החמישית והאחרונה של "רגליים קרות" שעדיין לא שודרה בבריטניה.

כפי שאתם רואים, התחזית לשלושת החודשים הטלוויזיוניים הקרובים היא אופטימית למדי ואם מעיפים מבט קצת רחוק יותר אל מאי 2003, אפשר לראות שם, באיזה ערוץ אסייאתי נידח בשם Star World, גם את העונה השישית של "באפי" והשלישית של "אנג'ל".